آمادگی کامل ایستگاه های ثابت و سیار سازمان آتش نشانی رفسنجان در شب چهارشنبه آخر سال

  • شناسه خبر: 120435
آمادگی کامل ایستگاه های ثابت و سیار سازمان آتش نشانی رفسنجان در شب چهارشنبه آخر سال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان از آمادگی کامل ایستگاه های ثابت و سیار سازمان آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » آمادگی کامل ایستگاه های ثابت و سیار سازمان آتش نشانی رفسنجان در شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط عمومی شهرداری رفسنجان، علی رمضانی نژاد با تبریک فرا رسیدن سال جدید به شهروندان، به آیین چهارشنبه سوری به عنوان یکی از رسومات سنتی ایرانیان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال های اخیر شاهد حوادث ناگواری از قبیل سوختگی شدید، قطع عضو، نابینایی، پارگی پرده گوش و حتی فوت هموطنان بر اثر بی احتیاطی هستیم.

وی با بیان اینکه طی سال های اخیر چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال های گذشته و به دنبال ارائه آموزش های لازم به خصوص در مدارس توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان شاهد کاهش حوادث بوده ایم.

رمضانی نژاد از آمادگی کلیه پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان اعم از عملیاتی و اداری در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: پرسنل این سازمان همچون سال های گذشته به منظور خدمات رسانی به همشهریان با همکاری نیروی محترم انتظامی و اورژانس ۱۱۵ در حالت آماده باش ۱۰۰ درصدی به سر می برند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان ادامه داد: علاوه بر شش ایستگاه مرکزی، بلوار مدرس، بلوار هجرت، خیابان امیرکبیر غربی، بلوار خلیج فارس، دوراهی سرچشمه (سقاخانه حضرت ابوالفضل(ع)) و میدان انقلاب، چندین اکیپ سیار نیز در میادین و مناطق شلوغ مستقر می شوند تا در صورت بروز هر گونه حادثه احتمالی در کمترین زمان در محل حاضر شوند.

علی رمضانی نژاد با اشاره به نکات ایمنی مخصوص چهارشنبه سوری، خواستار همکاری همشهریان با آتش نشانان در هنگام وقوع حادثه شد و گفت: همشهریان محترم بایستی به محض وقوع هر گونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و سریعاً با شماره تلفن ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نشانی دقیق و نوع حادثه به مرکز پیام آتش نشانی اطلاع دهند.

وی خطاب به شهروندان هشدار داد: از نگهداری هر گونه مواد محترقه و آتش گیر در منزل، مغازه و محل کار خودداری نموده و به هیچ وجه در مجاورت پمپ بنزین و وسایل نقیله آتش روشن نکنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان با تأکید بر اینکه فشفشه ها و مواد آتش بازی و نورافشانی بایستی از فروشندگان مجاز و معتبر تهیه شوند، اظهار کرد: از حمل مواد محترقه یا آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر کم در جیب لباس و کیف خودداری نمایید.

رمضانی نژاد خاطرنشان کرد: از آتش زدن هیزم، لاستیک، کارتن خالی و امثال آن در واحدهای مسکونی، پارکینگ، کوچه و خیابان جلوگیری کرده و برای روشن نمودن آتش از مواد اشتعالزا نظیر بنزین، نفت و غیره استفاده نکنید و مواد آتش زا را روی درختان، بالکن ها و پشت بام منازل نیندازید.

وی خطاب به فروشندگان مواد شیمایی و رنگ فروشی ها، یادآور شد: فروشندگان محترم در این ایام از فروش هر گونه مواد آتش زا به کودکان و نوجوانان خودداری نمایند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان وجود خاموش کننده پودری در محل روشن کردن آتش را ضروری دانست و افزود: برای روشن کردن آتش به میزان حجیم خودداری کرده و قبل از ترک محل آتش، حتماً از خاموش بودن آن مطمئن شوید و باقی مانده آتش را جمع آوری کنید.

رمضانی نژاد در پایان ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان در شب چهارشنبه آخر سال، برای کلیه همشهریان در آستانه سال نو روزهایی ایمن همراه با آرامش، سلامتی، موفقیت و سعادت را از خداوند متعال خواستار شد.

برچسب ها:
آتش آتش نشانی چهارشنبه سوری شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان