از ابزارگی برای توهین در «معصومیت مسلمانان» تا تکذیب نقش!

  • شناسه خبر: 12005
از ابزارگی برای توهین در «معصومیت مسلمانان» تا تکذیب نقش!

از ابزارگی برای توهین در «معصومیت مسلمانان» تا تکذیب نقش! به گزارش “خانه خشتی”:ساخت فیلم در آمریکا همیشه ساختار مشخصی دارد و چندین ماه قبل از شروع فیلمبرداری هم سناریو و هم داستان اصلی فیلم مشخص می‌شود‌. هم‌چنین دیالوگ‌ها و اصل فیلمنامه در اختیار بازیگران و دست‌اندرکاران کل مجموعه‌ای که قرار است در این فیلم […]

خانه » آخرین اخبار » از ابزارگی برای توهین در «معصومیت مسلمانان» تا تکذیب نقش!

از ابزارگی برای توهین در «معصومیت مسلمانان» تا تکذیب نقش!

به گزارش “خانه خشتی”:ساخت فیلم در آمریکا همیشه ساختار مشخصی دارد و چندین ماه قبل از شروع فیلمبرداری هم سناریو و هم داستان اصلی فیلم مشخص می‌شود‌. هم‌چنین دیالوگ‌ها و اصل فیلمنامه در اختیار بازیگران و دست‌اندرکاران کل مجموعه‌ای که قرار است در این فیلم حضور داشته باشند قرار می‌گیرد.

این موضوع در مورد همه فیلم‌ها و محصولاتی که در سینمای آمریکا تولید می‌شود به طور تقریبی یکسان است و به همین علت بسیاری بر این موضوع تاکید دارند که در بسیاری از فیلم‌های هالیوودی سناریو بارها از سوی کارشناسان اجتماعی و روانشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

با توجه به همین موضوع نمی‌توان ساخته جدید «سم باسیل» که فیلمی سراسر توهین آمیز است را یک اثر یک هفته‌ای و یا یک ماهه دانست. چرا که مسائل مطرح شده در فیلم، نشان می‌دهد اهداف خاصی در پشت پرده آن درمیان است که حاصل زمانی کوتاه مدت نیست. به ویژه که در این فیلم به پیامبر مسلمانان جهان به طور مشخص توهین و انواع و اقسام مسائل غیر‌اخلاقی نسبت داده شده است و در این راه این سرمایه گذاران یهودی بوده‌اند که بودجه این فیلم را تهیه کرده‌اند.

برخی از بازیگران این فیلم بلافاصله یک روز پس ازگسترش اعتراضات مسلمانان سراسر جهان، از داستان این فیلم ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند و به این مسئله اشاره دارند که از اصل داستان و توهین به پیامبر مسلمانان بی اطلاع بوده‌اند. آن چنان که ۸۰ هنرمندی که در فیلم ایفای نقش داشته‌اند در بیانه‌ای اظهار کرده‌اند: “ما از اینکه این شخص با تغییر محتوای فیلم و ترجمه غلط متن فیلمی که ما در آن بازی کردیم از وجود ما سوء استفاده کرده بسیار خشمگین هستیم و محتوای کلی این فیلم مورد پذیرش ما نیست و از محتوای آن اطلاعی نداشته‌ایم.

این صحبت‌های آنان در حالی مطرح می شود که داستان این فیلم و مطالب بیان شده در آن آنقدر واضح و آشکار است که با گذشت زمان اندکی از ابتدای شروع فیلم هر بیننده غیر حرفه‌ای در امور سینما، متوجه آن می‌شود. نکته جالب اینجاست که افرادی هم‌چون ساندی گارسیا، بازیگر اسرائیلی فیلم بدون توجه به افکار عمومی و مسائلی که تا حدود زیادی آشکار شده، باخبر بودن خود از داستان فیلم را به شدت تکذیب می‌کند. همچنین یکی دیگر از بازیگران این فیلم که با خبرگزاری فرانسه مصاحبه‌ای داشته در مصاحبه خود از فریب خوردن توسط کارگردان این فیلم یعنی «معصومیت مسلمانان »خبر داده  و تاکید می‌کند که  نام این فیلم در هنگام ضبط «جنگجویان صحرا» بوده که به نظر این بازیگر بعدها تغییر کرده است.

تمام این صحبت‌ها که تنها بخشی از واکنش‌های دست اندرکاران و بازیگران این فیلم توهین آمیز محسوب می‌شود در شرایطی در صدر اخبار این روزهای رسانه‌های جهان قرار گرفته که در عرف امروز سینمای جهان و حتی در کشورهای کوچک و غیر صنعتی هم دست اندرکاران یک فیلم از سناریو و محتوای این فیلم آگاه هستند و با همین آگاهی قرار داد امضا می کنند. همین مسئله سبب شده که کارشناسان سینمایی و افکارعمومی مسلمانان نسبت به این اظهارات تردید جدی داشته باشد.

مهدی حسینی

برچسب ها:
ابزارگی تکذیب توهین معصومیت مسلمانان نقش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان