خانه خشتی گزارش می کند

هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان بر گزار شد + تصویر

  • شناسه خبر: 11925
هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان بر گزار شد + تصویر

هم زمان با هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان، هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان و مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد رفسنجان در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی”، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته […]

خانه » آخرین اخبار » هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان بر گزار شد + تصویر

هم زمان با هفته فرهنگ رضوی در استان کرمان، هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان با حضور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان و مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد رفسنجان در مجتمع فرهنگی هنری افصح هجری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی”، در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته برگزار شد، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان ضمن اعلام نفرت و انزجار خود از جسارت دشمنان به ساحت اقدس محبوب ترین و شریف ترین انسان تاریخ بشریت گفت: این جسارت نه تنها از سر اقتدار و توانمندی نیست، که از جهت ضعف و اقتصار می باشد.
سعیدی فر ضمن گرامیداشت هفته مبارک رضوی و استمرار حرکت های فرهنگی در زنده نگهداشتن یاد و نام ائمه معصومین به خصوص ثامن الحجج (ع) اظهار داشت: به دنبال بنیان جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) در دولت های نهم و دهم، هم اکنون شاهد برگزاری این جشنواره در ۳۱ استان کشور و ۴۳ کشور خارجی هستیم و به گفته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکنون ۸۸۸ برنامه در داخل و خارج کشور در دهه کرامت و برای نکوداشت یاد و نام امام رضا (ع) توسط نهادهای فرهنگی و با محوریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجام شده؛ ضمن اینکه تولیدات هنری در جشنواره دهم، به میزان ۵ برابر افزایش یافته است.


مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان در ادامه با اشاره به برگزاری این جشنواره در ۱۰ استان کشور افزود: استان کرمان به عنوان دهمین استان از ۲۱ شهریور ماه اقدام به برگزاری این جشنواره با محوریت آثار و دست نوشته های رضوی نموده است که بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی رهاورد این هفته در کرمان بوده است که رفسنجان هم در این زمینه گام های خوبی برداشته است.
وی ادامه داد: در هفتمین دوره کنگره سراسری شعر رضوی که روزهای ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه برگزار می شود، بیش از ۴ هزار اثر تولیدی شعرای ما برای امام رضا (ع) و اهل بیت سروده شده است که این تولیدات در مصحف شریفی جمع آوری می شود تا سندی ماندگار در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ اهل بیت به خصوص امام رضا (ع) ایجاد شود.


سعیدی فر با بیان ارزش و اعتبار سرودن یک بیت شعر برای اهل بیت از دیدگاه امام صادق (ع)، تصریح کرد: در روزگاری که دشمن با ابزار فرهنگی به دنبال تسخیر دل ها و جان هاست، ضرورت دارد با حرکت های فرهنگی و تولیدات فاخر معنوی و هنری در مسیر ولایت و سیره ائمه معصومین (ع) ابتکار عمل را از دشمن بگیریم و همانطور که در زمینه های علمی پیروز بودیم، در بخش های هنری و فرهنگی هم در برابر دشمن قد علم کنیم.
در پایان و پس از قرائت بیانیه هفدهمین جشنواره شعر رضوی، از برگزیدگان این دوره از جشنواره با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
به گفته مسئول امور هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، این جشنواره به همت انجمن شعر شهید ارسلان و در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار شد که در بخش آزاد ۱۲ اثر به بخش نهایی و داوری راه پیدا کردند و ۳ نفر نیز در بخش دانش آموزی حائز رتبه برتر شدند که برگزیدگان به مشهد مقدس اعزام می شوند.
ترک آبادی در ادامه، با اشاره به برگزاری جشنواره ادبی امام رضا (ع) هم زمان با جشنواره شعر رضوی، به خبرنگار ما گفت: جشنواره ادبی به همت انجمن داستان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و در سه بخش نامه ای به امام رضا (ع)، پیامک ادبی و خاطرات زیارت ثامن الحجج (ع) برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر یک از بخش ها به مشهد مقدس اعزام می شوند.

شریفی

برچسب ها:
هفدهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان رفسنجان بر گزار شد + تصویر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان