پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

هر کدام در حیطه مسئولیت خود باید مسئولیت پذیر و پاسخگو خداو مردم باشیم

امام جمعه رفسنجان در جمع مدیران مس سرچشمه رفسنجان

امام جمعه رفسنجان در جمع مدیران مس سرچشمه رفسنجان

به گزاش خانه خشتی ؛حجت السلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان در جلسه تولید مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمع مدیران ارشد منطقه مس کرمان ضمن تبریک دهه فجر به مقوله توبه اشاره کرد و اظهار داشت : برای هر چیزی توبه است و بهار توبه ،جوانی است یکی از ارکان توبه ندامت است این در مورد گناهان فردی است ولی گناهان اجتماعی سنگین تر است .

وی افزود :در زندگی فردی ،نیازمند پرورش روح خود هستیم  حادثه پلاسکو همه را اندوهگین کرد .کار شما شبیه به ایثارگران آتش نشان است لذا باید  انسان اخلاص عمل بیشتری داشته باشد و روایت داریم از ائمه که کسی بخواهد خود را به خدا نزدیک کند از سجده بیشتر استفاده نماید .

امام جمعه ضمن اشاره به اهمیت آیه امن یجیب و بیان داشت : حس مسئولیت شما ها است که شما را پای کار می کشاند و می خواهید کار به دقت انجام شود.

وی افزود :نعمت هایی که از ناحیه نظام جمهوری به ما رسیده از جمله نعمت وجود مس ارزشمند است شاید اگر انقلاب نمی شد و این عظمت نصیب ما نمی شد ما امروز می بایست نوکری امریکا را می کردیم . امریکائیها امروز باید بر ما حکومت می کردند با هزاران کیلو متر فاصله با ما با ابزارهای الکترونیک می بایست نوکر انها و عبد انها باشیم و سرمایه ما رو به یغما می بردند ما دیگه اقای خود نبودیم .

امام جمعه گفت :اینکه ایران ۴سرباز با ۱۰ تفنگدار با تجهیزات کامل امریکا رادستگیر می کند برای انها افت و برای ما افتخار است . و اینکه خودشان باور دارند اگر یک حمله ای در دریا بشود انها خودشان ارزیابی دارند ۱۵ هزار قایق به سمت ما حرکت کند و با تجهیزات انها ۱۰ هزار تاشون را نابود کنیم .انها خودشان قدرت ما درک کرده اند .

وی افزود :امریکا اقتدار و عظمت ایران را نمی تواند ببیند .ولی امروز به لطف خداوند به دستان پرتوان و پر غرور و پر ایمان شماها و با وجدان و مسئولیت پذیری ،مجموعه مس بدون مستشار خارجی فعالیت می کند .

حجت اسلام رمضانی پور تصریح کرد :خودباوری و اعتماد به نفس به فرزندانی چون شما داده شده است و شما چه بسا ان روزها بچه مدرسه ای بودید ولی پیش کسوتان این عرصه را به جایی رساندند که به دست پرتوان شما رسیده و بهتر از سالهای گذشته ان را اداره می کنید .

وی افزود :باید بر ایمان و اعتقاد ما به این نظام افزود شود . امروز باید جلوتر از برنامه های گذشته فعالیت کرد منافع اصلی این مجموعه به جیب ملت می رود .شما امانت دار خیل عظیمی از سهامداران هستید .

وی به روایتی از امام جواد (ع) اشاره کردو گفت :شما به هر نوعی حتی اگر در سنین کم هم بودید در پیروزی انقلاب نقش داشتید .انقلاب سختیهای و ۶۵ هزار شهید تقدیم کرده است و برای نگه داشتن این نظام سه برابر این میزان شهید داده است .

وی افزود :ایران امن ترین کشور در دنیا است .وجود امام زمان (عج)حامی این انقلاب بوده و است. هر کدام در حیطه مسئولیت خود باید مسئولیت پذیر ،هم پاسخگو خداو هم پاسخگوی مردم باشیم .

امام جمعه خاطرنشان کرد :همه باید در برابر کارهای  خود مسئولیت داشته باشیم .مدیر باید تمام وقت خود را برای نظام و شهدا و و مردم بگذارید .این مسئولیت و مدیریت ها را باید تا حد جانفشانی انجام دهیم وقتی مسئولیتی قبول می کنیم نباید بگیم جانم به خطر می افتد .

وی افزود : دراشوب  ۱۸ تیر ماه که در دانشگاه ایجاد شد مردم در ۲۳ تیرماه قیام کردند قبل از این قیام رهبر فرزانه در جمع اصحاب سپاه فرمودند :اگر شده من تک و تنها یک تفنگ بردارم و در پس کوچه ها از انقلاب دفاع کنم این کار را خواهم کرد .این انقلاب انقدر ارزشمند است که رهبر عزیز ما جانشان را فداکنند.

امام جمعه بیان داشت :جهاد ، سخت کوشی و طلب با جدیت می تواند موفقیت و پیروزی را به ارمغان اورد .ایمان به راه ، هدف می تواند در این زمینه موثر باشد .رزمندگان در جنگ جدیت به خرج دادند تا موفق و پیروز شدند .تکریم کارگر می تواند موفقیت بیاورد .

وی افزود :توجه به کارگران و ضعفا موفقیت شما را اثبات کرده است امیدواریم بیش از گذشته در همه زمینه ها موفق باشید.

خروج از نسخه موبایل