مقاله «بررسی جایگاه مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی» منتشر شد

  • شناسه خبر: 116972
مقاله «بررسی جایگاه مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی» منتشر شد

مقاله «بررسی جایگاه مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی» در هشتاد و ششمین شماره ماهنامه شوراها منتشر شد.

خانه » آخرین اخبار » مقاله «بررسی جایگاه مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی» منتشر شد

به گزارش خانه خشتی، مقاله «بررسی جایگاه مدیریت شهری در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی» به قلم حسین راکی کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و عضو شورای اسلامی شهر رفسنجان و جواد صالحی دکترای حقوق در هشتاد و ششمین شماره ماهنامه شوراها منتشر شد.

در چکیده این مقاله آمده است: « گسترش شهر نشینی و به دنبال آن مشکلات خاص زندگی شهری، بیش از پیش توجه به راهبردها و چاره های سود مند برای بهینه سازی زندگی شهروندان را ضروری ساخته است. از همین رو یکی از عوامل بسیار مهمی که تاثیر فزاینده و تعیین کننده ای بر عوامل سازنده ی شهری دارد، مدیریت شهری است. به همین منظور تکنیک ها و شیوه های مشارکت شهروندان در برنامه ریزی و مدیریت شهری از یک طرف و رفع تنگناها و مشکلات مدیران شهری، شهرداری ها ،شوراهای اسلامی شهر و همچنین حمایت از سازمانهای مردم نهاد، اصلاح و تنقیح بعضی از قوانین مرتبط و اجرای دقیق قوانین موجود از طرف دیگر، می تواند سهم عمده ای در این زمینه داشته باشد.  لذا تشکیل معاونت پیشگیری از جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در نظام مدیریت شهری ایران همانند قوه قضاییه ،می تواند سهم عمده ای در محدود کردن از ورود پرونده ها به محاکم و جلوگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه شهری ایران داشته باشد».

برچسب ها:
حسین راکی مدیریت شهری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان