ولایت فقیه قوت انقلاب اسلامی است

  • شناسه خبر: 116205
ولایت فقیه قوت انقلاب اسلامی است

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: این یکی از نعمتهایی که شامل حال ما مردم ایران شد ولایت فقیه است که قوت انقلاب اسلامی است.

خانه » سیاسی » ولایت فقیه قوت انقلاب اسلامی است

به گزارش خانه خشتی ، حجت الاسلام سید محمود حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان با اشاره به اینکه امامت امری التزامی نه انتخابی است افزود: همانطور که توحید و نبوت ستون دین محسوب می شود امامت نیز از ریشه ها و ستون دین است و عقیده به نبوت منهای عقیده امامت اعتقادی ناقص است.
وی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود و امام انتخاب کرد که اگر امامت مطرح نبود برنامه های حضرت محمد(ص) در مورد دین به باد می رفت لذا اگر اعتقاد به امامت نداشته باشید دین ناقص و ناتمام است .
حسینی با بیان انکه امامت استدلال دارد اظهار کرد: امامت از امام علی(ع) شروع می شود و تا  ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه دارد و در حال حاضر این مقام و مسئولیت بر عهده ولایت فقیه است و به عنوان جانشین پیامبر (ص) و امام زمان (غج) است.
وی خاطرنشان کرد: امروز هم همان عوامل و امامت که موجب پیروزی شد همان عوامل موجب استحکام انقلاب هستند، باید ارزشهای دینی و وحدت را حفظ کنیم و برای زندگی سعادتمندانه این دنیا و اخرت امور ولایت فقیه را اطاعت کنیم.
خطیب جمعه رفسنجان با بیان اینکه نعمت امامت و ولایت بزرگترین نعمت است ادامه داد: مسلمانان باید از نعمت امامت و ولایت بهره مند شوند زیرا در این مورد ازانها در قیامت سوال می شود.
وی تصریح کرد: در یکی از روزهای بهمن سال ۵۷ نقشه ها و توطیه های دشمن بوسیله مردی که توکل و ایمانش به خداوند قوی بود بر ملا شد و شاه فرار کرد و این شخص ( امام راحل) پیروزی را برای ملت به ارمغان آورد و این معجزه قرن بود.
وی ادامه داد: امام راحل شخصیتی کم نظیر در تاریخ اسلام بود وصیت نامه امام و صحیغه نور اایشان را مطالعه کنید و ایشان فرمود: تا شما ملت تعهد خود را به اسلام حفط کنید انقلاب محبوب است بنابراین پای اصول ارزشی دینی و اسلام بایستیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اقشاری که برای پیروزی رسیدن انقلاب تلاش نمودند روحانیون فداکار و از خودگذشته ای بودند که در دوران قبل از انقلاب در شهرهای ایران بر منبر ها خطابه ها ی اسلام را برای مردم بازگو می کردند آنها باید در صحنه با حفظ روحیه انقلابی حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه  ۲۲ بهمن عید ملی و عید انقلاب است گفت: ملت ایران امسال نیز مانند سالهای گذشته در این روز در صحنه خواهند امد و امید دشمن را نابود می کنند.
حسینی ساده زیستی را یکی از برکات نظام انقلاب اسلامی بر شمرد و افزود: باید دولت، مجلس و … در فکر دنیای خود نباشند و به فکر باشند که مانند مردم زندگی کنند و برای انها خدمت کنند که خدمت به خلق خدا لذت بخش است.
وی با اشاره به تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۷ بهمن سال ۶۶ گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام حلال مشکلات است و هرجایی در کشور مشکلی پیش آید این مجمع  برطرف می کند، آیت الله هاشمی رفسنجانی به دستور مقام رهبر معظم انتخاب شد و به مسئولیت خود خوب عمل کرد.

برچسب ها:
حجت الاسلام حسینی نماز جمعه رفسنجان ولایت فقیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان