پنجاه‌ و ششمین باجه پست‌بانک در رفسنجان افتتاح شد

  • شناسه خبر: 114920
پنجاه‌ و ششمین باجه پست‌بانک در رفسنجان افتتاح شد

پنجاه‌ و ششمین باجه پست‌بانک ایران در شهرستان رفسنجان با حضور مدیرکل پست‌بانک استان کرمان به بهره برداری رسید.

خانه » اجتماعی » پنجاه‌ و ششمین باجه پست‌بانک در رفسنجان افتتاح شد

به گزارش خانه خشتی ، با حضور مدیرکل پست‌بانک استان کرمان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان رفسنجان یک باجه پست‌بانک در خیابان مدرس این شهرستان روز گذشته افتتاح شد.

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در این مراسم از ماندگاری نام حاج باقری به عنوان یکی از بزرگترین واقفین شهرستان و استان یاد کرد و اظهار داشت :کسانی چون مرحوم حاج باقری برای نسل های امروزی و اینده فکر بلندی داشته اند یکی از انگیزه های ایشان این بوده که می خواستند در سنین جوانی ادمها تنبل بار نیاییند و نکته دوم در زمان ناتوانی برسند به این سرمایه که پدربزرگشان برایشان باقی گذاشته است .

وی افزود :اقدام ایشان اقدام خیرخواهانه ای است  که مفید واقع می شود و این مرحوم طوری وقف نامه را تنظیم کرده است که ۲۷۴ سال پیش در ان سالها ایشان انسان وارسته و دانشمند و تحصیل کرده بوده است که چنین پیش بینی کرده و وقف را باقی گذاشته است که هنوز این نسل و نسل های بعدی از این خانواده مرتفع و استفاده می کنند .

فرماندار بیان داشت :افرادی که امروز توانایی ندارند از این دارایی و موقوفه ارتزاق می کنند و ابرومندانه زندگی می کنند و این کار بزرگ اندیشی است.

وی با بیان اینکه  پیش بینی پزشکی هسته ای سال ۳۲ در موقوفه مرحوم مرادی  کار بسیار ارزشمندی است تصریح کرد :افتخار می کنیم شهرستان رفسنجان در حوزه وقف و کارهای خیرخواهانه پیش قدم هستند ، امروز خیلی از اتفاقات که در رفسنجان می افتد به خاطر زیرساختهایی است که توسط خیرین و واقفین صورت گرفته است امروز هم ثمرات ان را می بینید .

فرماندار خاطرنشان کرد :وقتی از محل موقوفه دفتر پست بانک ساخته می شود و گره ای از کارهای مردم باز می شود نام حاج باقری ماندگار خواهد شد .خوشحالیم با مدیریت جدید مجموعه موقوفه حاج باقری اتفاقات خوبی صورت می گیرد و ورود به این سیستم و سرمایه گذاری و بحث های اقتصادی کارهای ازرشمندی است .

وی افزود :سال اقتصاد مقاومتی در رفسنجان از سالهای قبل در رفسنجان شروع شده است، .با ایجاد بازار حاج باقری به اشتغال کمک خواهد شد .

ملانوری بیان داشت :امروز وظیفه ما سنگین است حفظ موقوفات ، وقف و توسعه فرهنگ وقف کاری است که باید صورت گیرد ، ما به عنوان مسلمان اگر در این قضیه کار نکنیم در حقیقت جفا در نسل های بعدی است ، باید با مدیریت خوب موقوفات را حفظ کنیم و هم واقفین راضی باشند و هم انگیزه بیشتر شود و مردم هم تشویق شوند .

وی بیان داشت :یکی از بهترین کارهایی که باعث ماندگاری نام می شود وقف است ، اگر انسان میخواهد کار خیری انجام دهد چه بهتر وقف کند وقف باید کم کم به سمت نیازهای روز جامعه برود و به تناسب نیازهای جامعه وقف کنیم .

فرماندار تصریح کرد :نخبه پروری یکی از به روز ترین موضوعاتی است که اگر برایش وقف یا پشتوانه ای در نظر گرفته شود اینده جامعه را تضمین می کند و باید در این موضوع واقفین ورود پیدا کنند .

برچسب ها:
افتتاح پست بانک
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان