برای انتخاب رئیس ‌جمهور برنامه‌ها در اولویت باشد

  • شناسه خبر: 11461
برای انتخاب رئیس ‌جمهور برنامه‌ها در اولویت باشد

خانه خشتی:وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشتت در جبهه اصولگرایی نگران‌کننده نیست، گفت: برای انتخاب رئیس جمهور و حتی نمایندگان مجلس باید بیش از هر چیز برنامه‌ها در اولویت باشد. خانه خشتی به نقل از فارس،محمدحسین صفارهرندی در اختتامیه نشست سالانه اساتید بسیجی در سالن قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی […]

خانه » آخرین اخبار » برای انتخاب رئیس ‌جمهور برنامه‌ها در اولویت باشد

خانه خشتی:وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تشتت در جبهه اصولگرایی نگران‌کننده نیست، گفت: برای انتخاب رئیس جمهور و حتی نمایندگان مجلس باید بیش از هر چیز برنامه‌ها در اولویت باشد.

خانه خشتی به نقل از فارس،محمدحسین صفارهرندی در اختتامیه نشست سالانه اساتید بسیجی در سالن قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اظهار داشت: در سنت انتخاباتی نظام ما در دو دهه اول انقلاب شاهد رقابت جدی در انتخابات نبودیم و عمدتا انتخاب‌ها بر حسب رفاه بود و کسی هم مانع این امر نبود.

وی ادامه داد: در دهه ۷۰ و در دور اول انتخاب آقای هاشمی‌رفسنجانی همه بر این عقیده بودند که او باید رئیس جمهور شود اما در دور دوم با ورود آقای احمد توکلی به انتخابات یک رقابت جدی پیش آمد و همچنین در دوم خرداد ۷۶ نیز این رقابت جدی پدیدار شد.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: در انتخاب‌های ما برنامه و پشتوانه و تیم گروهی ملاک نبوده است و این چهره‌ها هستند که رای می‌آورند و حتی مواقعی بوده است که افرادی بر اساس زیبایی و زشتی چهره انتخاب شده‌اند که این امر نگران‌کننده است.

وی افزود: در شهرستان‌ها گاهی یک فرد با ظاهر متفاوت کاندیدا شده و آرای زیادی را کسب کرده است اما سئوال اینجاست که با این انتخاب می‌توان مجلسی شکل داد که توانایی به دوش کشیدن بار عظیم انقلاب اسلامی را داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخاب آقای سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ تصریح کرد: از دید فعالان اصلاحات، خاتمی فردی متناسب با ایده‌های آنها بود اما عده‌ای دیگر در جریان اصلاحات معتقد بودند که خاتمی مبلغ اصلاحات است و هر چه او می‌گوید حکم است و باید جاری شود.

وی افزود: این مسئله برای آقای احمدی‌نژاد هم پیش آمد و به تعبیر برخی از نزدیکانش مکتب احمدی‌نژادی به وجود آمد و آنهایی که این مطلب را عنوان کردند تنها بر اساس شخصیت یک فرد انتخاب‌هایشان را انجام دادند.

وی ادامه داد: مگر می‌شود یک نظام اعتقادی که یک مکتب است را دستخوش تمایلات اشخاص کرد، حتی در یک دوره فردی بوده است که حال و هوای سال اول فعالیتش با سال هفتم کاملا متفاوت بوده است.

صفارهرندی در خصوص جریان اصلاحات گفت: مدیریت دو جریان عمده اصلاحات و اصولگرا قابل انکار نیست ممکن است که اکنون اصلاحات و اصلاح‌طلبی در حداقل باشد اما قابل انکار نیست.

وی افزود: مسئله مهم این است که جریانی که به اسم اصلاح‌طلبی و پیش از این در دهه ۶۰ با عنوان جریان چپ مطرح بوده است اگر بخواهد خود را اپوزیسیون خارجی تصور کند حق فعالیت نخواهد داشت.

صفارهرندی ادامه داد: جریانی که در فتنه ۸۸ رخ داد باعث شد که جریان اصلاحات خودش را بیرون از نظام نشان دهد که طبیعتا افکار عمومی جامعه وفادار به انقلاب معتقدند کسی که از فرصت‌های نظام برای سرنگونی آن می‌خواهد استفاده کند نباید اجازه فعالیت داشته باشد و اصلاحات اگر می‌خواهد فعالیتش را ادامه دهد باید نسبتش را با جریان سال ۸۸ مشخص کند.

این روزنامه‌نگار با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برای انتخاب رئیس جمهور و حتی نمایندگان مجلس باید بیش از هر چیز برنامه‌ها در اولویت باشد نه افراد.

وی افزود: راه‌ حل این است که همه کسانی که ادعای اصلاح‌طلبی دارند بر سر برنامه‌های عمده و اصولشان به توافق برسند و در جبهه اصولگرایی نیز باید همه جریان‌ها بر سر مهم‌ترین مسائل نحوه اداره کشور توافق کنند.

صفارهرندی با بیان اینکه تشتت در جبهه اصولگرایی نگران‌کننده نیست، تصریح کرد: اختلاف خوب است و باعث پیشرفت می‌شود اما در جبهه اصولگرایی باید همه جریان‌ها بر اصولی واحد توافق کنند و نمی‌شود فردی با آرای اصولگرا به مجلس برود و سپس بگوید من این روش‌ها را قبول ندارم و می‌خواهم طرحی نو دراندازم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در کشور حزب نداریم، تأکید کرد: فقدان وجود حزب در کشور قابل مشاهده است و تنها در آستانه انتخابات احزابی ظاهر می‌شوند که عملا عقبه اجتماعی وسیع ندارند و تا به حال سود احزاب به مردم ما نرسیده است.

وی افزود: وظایف حزب‌ها بر عهده جریان‌هایی رخ داده است که اسمشان حزب نیست اما رسمشان کار تشکیلاتی است و به عقیده من مساجد و هیئت‌های ما ظرفیتی بسیار بالاتر از احزاب دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جریانات اجتماعی و عمومی بسیج به مفهوم میلیون‌ها انسان در سطح جامعه در زمانی که علایق مشترک خود را با هم بازگو می‌کنند به مراتب از احزاب قوی‌تر عمل می‌کنند.

صفارهرندی تصریح کرد: روش کار احزاب باید این گونه باشد که با رجوع به افکار عمومی جریان خود یک نفر را به عنوان نماینده انتخاب کنند نه اینکه مانند امروز یک نفر مظهر آمال و آروزهای یک عده باشد.

وی افزود: به عنوان مثال در جریان اصولگرایی اشکال کار این است که فردی که به عنوان منتخب سر کار می‌آید آیا خودش را نماینده این جریان و عقبه طولانی مدت آن می‌داند یا اینکه در میانه راه کار خود را در پیش می‌گیرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه برنامه‌ محوری تضمین‌کننده بهترین انتخاب است تأکید کرد: برای انتخابات باید برنامه‌ها به تصویب عامه عقلای یک جمع برسد و از میان یک جریان افرادی به عنوان حاملان این برنامه معرفی شوند و از فردگرایی پرهیز کنیم.

وی افزود: نوع فعلی حضور پیدا کردن ما در صحنه مدیریت کشوری که امروز خاری در چشم دشمنان شده، اشتباه است و اگر ما مناسب با عظمت انقلاب برنامه‌ریزی کرده بودیم امروز به مراتب موفق‌تر بودیم.

وی افزود: یک لویی‌جرگه متشکل از صدها هزار نفر از متفکران و نخبگان کشور که از دل آن بتوان تیمی کارآمد برای مدیریت کشور بیرون آورد می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.

صفارهرندی در خاتمه خاطرنشان کرد: نگران تشتت در جبهه اصولگرایان نباشید چه عیبی دارد که چند برنامه برای اداره کشور داشته باشیم و آنها را به محک تجربه بگذاریم البته به این شرط که حول قد و قواره آدم‌ها شکل نگیرد و ظرفیت‌های انقلاب را برای فردی که برنامه‌‌ پشتوانه‌اش نیست هزینه نکنیم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان