ورزش همگانی در ایجاد نشاط و انگیزه اجتماعی تأثیرگذار است

  • شناسه خبر: 114544
ورزش همگانی در ایجاد نشاط و انگیزه اجتماعی تأثیرگذار است

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان گفت: برگزاری همایش های پیاده روی و فعالیت در پارکها و فضای سبز در نشاط و انگیزه اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

خانه » اجتماعی » ورزش همگانی در ایجاد نشاط و انگیزه اجتماعی تأثیرگذار است

به گزارش خانه خشتی، یاسر صالح نیا رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با بیان تعریفی از ورزش در جوامع دانشگاهی، آن را مجموعه فعالیت ها و مهارت های عادی جسمانی دانست که بر پایه ریشه و قوانین مورد توافق همگانی و با اهداف تفریحی یا برای مسابقه، نشاط شخصی، دستیابی به ورزیدگی و مهارت های ورزشی انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه ورزش در کشور، پایه گذار ورزش در رفسنجان را از مدارس عنوان کرد و افزود: پس از اجباری شدن ورزش در مدارس رفسنجان، ادارات تربیت بدنی نیز شکل گرفت.

صالح نیا در ادامه سرانه ورزشی در شهرستان رفسنجان را به ازای هر نفر ۶۰ سانتی متر بیان کرد و گفت: در سطح شهرستان ۴۰ هیئت ورزشی فعال داریم که در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان تعداد فضاهای ورزشی شهرستان را بیش از ۳۰ مورد عنوان کرد و افزود: در بخش های تابعه کشکوئیه و بهرمان به ترتیب ۷ و ۵ فضای ورزشی داریم و سالن ورزشی بخش فردوس نیز در حال تکمیل و تجهیز است.

وی با اشاره به فعالیت ۷۲ باشگاه خصوصی در سطح شهر، اظهار کرد: این باشگاه ها در رشته های پرورش اندام، ایروبیک، آمادگی جسمانی، یوگا، ورزش های رزمی، فوتبال و والیبال فعالیت دارند.

صالح نیا تعداد مربی های ورزشی در سطح شهرستان را ۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: مربیان خوب و باانگیزه ای در سطح شهرستان داریم و بیش از ۱۰ هزار ورزشکار در رشته های مختلف در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

وی جایگاه ورزش رفسنجان در سطح استان را خیلی خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: در اکثر رشته های ورزشی رتبه های اول و دوم استان متعلق به شهرستان رفسنجان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان رفسنجان ادامه داد: در رشته های محدودی چون کاراته، پرورش اندام، ورزش باستانی و به تازگی در جودو صاحب عنوان های کشوری هستیم.

یاسر صالح نیا انجام فعالیت های ورزشی و ورزش همگانی را در کاهش مشکلات اجتماعی مؤثر خواند و گفت: انجام فعالیت های ورزشی به صورت مستمر از عارضه های قلبی و عروقی در دوران میانسالی و کهنسالی جلوگیری می کند.

وی افزود: برگزاری همایش های پیاده روی و فعالیت در پارکها و فضای سبز در ایجاد نشاط و انگیزه اجتماعی بسیار تأثیرگذار است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رفسنجان با بیان اینکه کمبودهایی از لحاظ تعداد مکان های تفریحی و ورزشی در سطح شهر داریم، اظهار کرد: ظرف یکی دو هفته آینده یک سالن ورزشی در بخش کشکوئیه با حضور مسئولان استان و کشور افتتاح می شود.

صالح نیا ادامه داد: در صورت تکمیل و تجهیز چندین فضای ورزشی در حال ساخت تا پایان سال، از لحاظ ورزشی شرایط مطلوب تری خواهیم داشت.

برچسب ها:
رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان نشاط ورزش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان