فرماندار رفسنجان مطرح کرد:

صنعت گردشگری رفسنجان باید احیا شود

  • شناسه خبر: 114331
صنعت گردشگری رفسنجان باید احیا شود

فرماندار رفسنجان گفت: خیلی از منابع طبیعی و تاریخی به فراموشی سپرده شود باید احیا شوند، ما بیش از یکسال به طور جدی در این قضیه ورود کردیم که منطقه را به سمت گردشگری ببریم.

خانه » اجتماعی » صنعت گردشگری رفسنجان باید احیا شود

به گزارش خانه خشتی ، حمید ملانوری در جلسه بوم گردی در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت : ما به دنبال تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی هستیم ، از طرفی مشکلاتی در حوزه اقتصاد و اشتغال وجود دارد شهرستان اقتصادش بر عهده پسته است و تک محصولی می باشد .
وی افرود : بیشترین باغات و بهترین و باکیفیت ترین ارقام پسته را تولید کردیم و می کنیم امابه لحاظ اب در گیر بحران شدید قرار گرفتیم و رفسنجان بحرانی ترین دشت اعلام شده است .
وی بیان داشت : تلاش مدیران و فعالان بر این است که برنامه هایی تدوین کنیم از تک محصولی خارج شویم هم از منابع و زیرساختها که در شهرستان وجود دارد استفاده کنیم که این کار به ماندگاری و ایجاد اشتغالهای جدید کمک کند .
فرماندار تصریح کرد : امرور به خاطر مجتمع مس و آلایندگی مشکلاتی به وجود امده است، برای جلوگیری از خسارت و خارج شدن از تک محصولی به دنبال استفاده از ذخایر و منابع موجود هستیم .
وی افزود: شهرستان در کنار ذخایر و ظرفیت هایی که دارد یک ظرفیت بزرگ چون گردشگری دارد، ما به طور ویژه و خاص از این صنعت می توانیم در خدمت اشتغال استفاده کنیم تا در کاهش خسارتها و ارتقای سلامت مردم موثر است .
فرماندار بیان داشت : منابع تاریخی و طبیعی که در شهرستان وجود دارد اینها همه به رونق صنعت گردشگری کمک می کند ؛ اتکا به پسته باعت شد ما به این منابع توجه نکنیم .
وی افرود : خیلی از منابع طبیعی و تاریخی به فراموشی سپرده شود باید احیا شوند، ما بیش از یکسال به طور جدی در این قضیه ورود کردیم که منطقه را به سمت گردشگری ببریم.
وی بیان داشت : ۳۳ مرکز پرورش اسب داریم سه هزار اسب در رفسنجان داریم که در مسابقات کشور رتبه های برتر دارند، سرمایه گذاری چند میلیاردی در این حوزه شده که به صنعت گردشگری کمک می کند .
فرماندار با بیان اینکه باید رفسنجان به یکی ار ایستگاه های گردشگری تبدیل شود گفت : باید برای این قضیه برنامه ریزی کرد ایده و فکر و تلاش لازم است ، ما نیروی خوش فکر داریم ولی اقدامی نمی کنیم .بهترین منطقه برای این کار جوادیه است .با منطقه خوبی که در اطرافش وجود  دارد اینها سرمایه هستند بایداستفاده شود .تغییر نگرش باید در منطقه صورت گیرد .
وی به همایش اخیر دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت : ما باید از نظرات دهیاریها در جهت ارتقای صنعت گردشگری استفاده کنیم .

برچسب ها:
گردشگری گردشگری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان