اژه‌ای:بعد از قطعیت احکام، جزئیات شنیدنی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را اعلام می‌کنم

  • شناسه خبر: 11399
اژه‌ای:بعد از قطعیت احکام، جزئیات شنیدنی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را اعلام می‌کنم

خانه خشتی:سخنگوی قوه قضائیه گفت: بعد از قطعی شدن احکام در دیوان عالی کشور جزئیات بیشتری از احکام پرونده را در یک نشست اختصاصی اعلام می‌کنم که قطعاً برای مردم شنیدنی است.حکم اولیه متهمان در ۱۶۰۰برگ نوشته شده است. خانه خشتی به نقل از فارس،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و چهارمین نشست سخنگوی قوه […]

خانه » آخرین اخبار » اژه‌ای:بعد از قطعیت احکام، جزئیات شنیدنی پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی را اعلام می‌کنم

خانه خشتی:سخنگوی قوه قضائیه گفت: بعد از قطعی شدن احکام در دیوان عالی کشور جزئیات بیشتری از احکام پرونده را در یک نشست اختصاصی اعلام می‌کنم که قطعاً برای مردم شنیدنی است.حکم اولیه متهمان در ۱۶۰۰برگ نوشته شده است.

خانه خشتی به نقل از فارس،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی و چهارمین نشست سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده فساد ۳ هزار میلیاردی اظهار داشت: از زمان شروع رسیدگی به این پرونده حدود ۱۳ ماه می‌گذرد و بنده بعد از قطعی شدن احکام در دیوان عالی کشور و زمانی که می‌توانیم راحت‌تر اسامی را ذکر کنیم، در یک نشست اختصاصی مسائل بیشتری از این پرونده را بیان می‌کنم که قطعاً برای مردم شنیدنی است.

وی ادامه داد: پایان دی سال گذشته پرونده تعدادی از متهمان آماده شد و در تاریخ ۲۴ بهمن کیفرخواست به دادگاه آمد و ۵ روز بعد اولین جلسه دادگاه برگزار شد، اما به خاطر نواقصی به دادسرا برگشت و بعد از رفع نواقص در تاریخ ۲۱ اسفند دومین جلسه دادگاه تشکیل شد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در ابتدا تعداد متهمان ۳۲ نفر بود اما در ادامه ۷ متهم دیگر به متهمان قبلی اضافه شدند و بعد از ۵ ماه در تاریخ ۲۵ تیر محاکمه این متهمان به پایان رسید.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در طول این مدت ۵۳ وکیل برای دفاع از متهمان وارد عمل شدند، گفت: برخی متهمان دو یا سه وکیل داشتند و برخی از آنها هم وکلای خود را تغییر دادند. در ۱۵ جلسه به اتهامات این افراد رسیدگی شد و وکلا لوایحی بین ۲ تا ۵۶ برگ در دفاع از موکلان خود به دادگاه دادند.

دادستان کل کشور افزود: این پرونده وقتی به دادگاه آمد ۱۳ هزار برگ داشت که قاضی باید همه آن را می‌خواند و کارشناسان پرونده نیز نظر خود را ارائه می‌کردند.همچنین باید لوایح وکلا و متهمان نیز مطالعه می‌شد و این در حالی بود که فقط صورتجلسه ۱۵ جلسه محاکمه ۸۳۳ برگ بود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه از مجموع لوایح و کارشناسی‌های صورت گرفته و علاوه بر ۱۳ هزار برگ اولیه ۹ هزار برگ به این پرونده اضافه شد، خاطرنشان کرد: حکم اولیه دادگاه در خصوص متهمان در هزار و ۶۶۰ برگ نوشته شده است.

وی ادامه داد: برای تایپ و اصلاح غلط‌های موجود در متن حکم تایپ شده چند بار بین تایپیست‌ها و رئیس دادگاه تبادل شد. قرار بود حداقل ۲۵ روز قبل این احکام ابلاغ می‌شد که بخشی از این تأخیر به دلیل وقفه در تایپ و انشاء احکام بود.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه به وکلای متهمان اعلام شده که به دادگاه بیایند تا احکام به آنها ابلاغ شود،‌گفت: اگر فردی در مدت اعلام شده به دادگاه نیاید، طبق قانون احکام به محل کار وی ابلاغ می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: ۵۳ وکیل این متهمان در طی ۵ ماه برگزاری جلسات دادگاه ۵۱۵ لایحه دفاعی از موکلان خود به دادگاه ارائه کردند که برخی از وکلا چند لایحه داده بودند.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه احکام صادره این پرونده قابل تجدید نظر خواهی در دیوان عالی کشور است و متهمان و وکلای آنها تا ۲۰ روز می‌توانند اعتراض کنند، گفت: قضات دیوان عالی کشور هم باید تمام هزار و ۶۶۰ برگ آراء صادره را با دقت مطالعه کنند و مستندات قانونی در صدور حکم را بررسی کنند و در کنار آن پرونده را مطالعه کنند. در کنار این موارد باید در نظر داشت که لوایح اعتراضی وکلا به احکام صادره هم باید مطالعه شود.

وی بار دیگر تاکید کرد: بعد از اینکه این احکام در دیوان عالی کشور قطعی شد، طی یک جلسه اختصاصی جزئیات و موضوعات بیشتری از این پرونده را اعلام خواهند کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به مشکلات متعدد در حاشیه و متن رسیدگی به این پرونده از جمله شناسایی دارایی‌ها و شرکت‌های گروه آریا و همچنین مدیریت کارخانجات تحت نظر این مجموعه گفت: بسیاری از این شرکت‌ها بعد از اینکه توسط قوه قضائیه مدیریت شدند، نه تنها خدشه‌ای به فعالیت آنها وارد نشد، بلکه بعضی از آنها نسبت به قبل از دستگیری‌ها به سود دهی بیشتری رسیدند.

وی گفت: نه تنها زمان زیادی صرف رسیدگی به این پرونده نشد، بلکه با توجه به حجم و نوع کار یک کار بسیار فوق‌العاده و خارج از حد متعارف و معمول اداری انجام شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان