پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

هنجار شکنی این بار در دانشگاه پیام نور رفسنجان با پخش موسیقی زنده

به گزارش خانه خشتی ، در هفته ای که گذشت به نام گرامیداشت ۱۶ آذر و مقام دانشجو  شاهد برپایی مراسم مختلفی در دانشگاههای رفسنجان بودیم.

این مراسم در حالی در دانشگاه پیام نور واحد رفسنجان برگزار شد که همراه با اجرای زنده موسیقی در محیط دانشگاه بود.حتی اگر اینچنین برنامه ای را در خارج از محیط اموزشی دانشگاه بدون اشکال ببینیم اما چنین برنامه ای در محیط دانشگاه خلاف رسالت محیط آموزشی و پژوهشی است

رهبر فرزانه انقلاب به صراحت با برگزاری چنین مراسمی در محیط دانشگاهها مخالفت خود را اعلام داشتند و بیان فرمودند: «برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گویند، دانشجویان باید شاد باشند! شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایات کنونی جنسی برده اند که ما بدنبال پیروی از همان شیوه ها هستیم. کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، مسئولین فرهنگی دانشگاهها بفهمند چه می کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.»

همچنین طبق ماده چهار آیین نامه برگزاری کنسرت‌ در دانشگاه‌ها، اجرای کنسرت در محیط دانشگاه ممنوع می باشد اما مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور رفسنجان همراه با موسیقی زنده و آن هم با حضور مسئولین دانشگاه برگزار شد و به یقین برخلاف آیین نامه اجرای کنسرت در دانشگاه ها عمل شده است.

چنین اقدامی از دانشگاه پیام نور رفسنجان با قدمت دیرینه ای که دارد و هم اکنون نیز با حضور ریاست جوان دانشگاه دور از انتظار است و جای دارد تا مسئولین امر توجه بیشتری در این زمینه داشته باشند.

لازم به ذکر است مطرح نمودن چنین مسائلی از سوی پایگاه خبری خانه خشتی نبایستی بصورت مخالفت با شادی مردم به ویژه قشر دانشجو تلقی گردد بلکه تاکیدی است بر توجه به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در این زمینه و رعایت قانون از سوی مسئولین مربوطه.

خروج از نسخه موبایل