پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

نمایندگی امور عشایری در رفسنجان راه‌اندازی می شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از واحد خبر روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان رفسنجان، حمید ملانوری معاون استاندار و فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه شورای عشایری شهرستان در فرمانداری اظهار داشت: این شهرستان ۲ هزار نفر جمعیت عشایری از ۴۵۰ خانوار دارد.
وی بیان داشت: این عشایر ۱۵۰ هزار راس دام سبک دارند و با تولید خود نقش خوبی در اقتصاد مقاومتی ایفا می‌کنند.
فرماندار رفسنجان تصریح کرد: برای حیات جمعیت عشایری شهرستان ضرورت دارد نمایندگی رسمی عشایری شهرستان هرچه زودتر راه‌اندازی شود تا پیگیر مسائل و مشکلات این قشر باشد، همچنین آمار عشایر در سرشماری برای بودجه و اعتبار نیاز است و نباید از قلم بیفتند.
وی افزود: رفسنجان در حوزه دامداری و آبزیان هم ظرفیت بالایی دارد و باشگاه‌های پرورش و سوارکاری اسب این شهرستان حاکی از ظرفیت بالا در این حوزه است.
ملانوری گفت: نخستین مسابقات پرش با اسب استان کرمان جمعه آینده به میزبانی دانشگاه علامه جعفری رفسنجان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به وجود ۲۶۰ هزار راس دام سبک در شهرستان رفسنجان و ۷ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین عنوان کرد: یک‌سوم مرغ استان در رفسنجان تولید می‌شود.
ملانوری ابراز داشت: اداره کل امور عشایری استان از عشایر رفسنجان حمایت کند و آنها را نادیده نگیرد، ما نیز نسبت به رفع مشکلات عشایر شهرستان حمایت‌های لازم انجام می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه مس آلایندگی‌هایی دارد، اما نباید این آلایندگی‌ها سبب تنبلی شود و از طرفی نمی‌توان تولید مس را تعطیل کرد، شرکت مس سرچشمه ۱۲ هزار نیرو چه از رفسنجان و چه از سراسر کشور به‌کار گرفته است و اشتغالزایی بالایی دارد.
فرماندار رفسنجان ادامه داد: باید برای حفظ محیط‌ زیست و کاشت گونه‌هایی که محیط‌ زیست را احیا می‌کنند، اقدام شود و این مهم کار جمعی را می‌طلبد.
ملانوری متذکر شد: عشایر از کسانی هستند که در حوزه اقتصاد مقاومتی الگو بوده و خوب کار می‌کنند.
خروج از نسخه موبایل