آسیا تایمز: سیاست خارجی مرسی، محور واشنگتن ـ تل‌آویو را دچار سکته کرد

  • شناسه خبر: 11305
آسیا تایمز: سیاست خارجی مرسی، محور واشنگتن ـ تل‌آویو را دچار سکته کرد

خانه خشتی:روزنامه آسیا تایمز در گزارشی سیاست خارجی رئیس جمهور مصر را سکته‌ای بر روابط واشنگتن ـ تل‌آویو دانست. خانه خشتی به نقل از فارس،پپه اسکوبار تحلیلگر پایگاه «آسیاتایمز» از سیاست‌های خارجی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، را «سکته‌ای» بر روابط واشنگتن ـ تل‌آویو تعبیر کرد. بر اساس این گزارش، پپه اسکوبار نوشت: رئیس جمهور […]

خانه » آخرین اخبار » آسیا تایمز: سیاست خارجی مرسی، محور واشنگتن ـ تل‌آویو را دچار سکته کرد

خانه خشتی:روزنامه آسیا تایمز در گزارشی سیاست خارجی رئیس جمهور مصر را سکته‌ای بر روابط واشنگتن ـ تل‌آویو دانست.

خانه خشتی به نقل از فارس،پپه اسکوبار تحلیلگر پایگاه «آسیاتایمز» از سیاست‌های خارجی محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، را «سکته‌ای» بر روابط واشنگتن ـ تل‌آویو تعبیر کرد.

بر اساس این گزارش، پپه اسکوبار نوشت: رئیس جمهور مصر به عنوان رهبر اصلی جهان عرب، مستقیما از کشور کمونیستی چین وارد ایران شد.

این تحلیلگر و روزنامه‌نگار مشهور آسیاتایمز با اشاره به اینکه رسانه‌های آمریکایی از اجلاس سران عدم تعهد به «جشن و سرخوشی کشورهای جهان سوم» یاد می‌کند، می‌نویسد: «اما خبر بزرگ این است که مصر بازگشته است؛ یا به عبارت دیگر، محور واشنگتن ـ تل‌آویو دچار سکته شده است».

اسکوبار سیاست محمد مرسی را سیاستی مبتنی بر احتیاط خواند و نوشت آنچه تا کنون مشخص شده این است که سیاست خارجی جدید مصر رو به جلو پیش می‌رود و از کشوری سرسپرده آمریکا به سمت کشوری دارای نقش رهبریت تغییر می‌کند.

اسکوبار در باره روابط ایران ـ مصر و تأثیراتی که سیاست خارجی مرسی بر آن خواهد داشت ابتدا به شکسته شدن روابط مصر و ایران در پیمان کمپ‌دیوید اشاره کرد اما نوشت سیاست خارجی محمد مرسی شاید به منزله از سر گیری روابط این دو کشور باشد.

وی ادامه داد: البته شاید حضور مرسی در اجلاس سران عدم متعهد در تهران به معنی از سر گیری کامل روابط دیپلماتیک بین ایران و مصر نباشد، اما این امر یک «کودتای دیپلماتیک بنیان‌برانداز» است.

این روزنامه‌نگار ضمن اشاره به پاره‌ای از تنش‌ها در روابط بین ایران و آمریکا می‌نویسد: «حال به این بازی سخت، محمد مرسی پای می‌گذارد که مجموعه مهره‌های بازی را در چشم به هم زدنی عوض می‌کند».

وی می نویسد اتفاقی که ممکن بود ماهها و یا حتی سالها طول بکشد با حضور مرسی در کمتر از دو ماه اتفاق افتاده است: کنار زدن شورای عالی نیروهای مسلّح، دیدار از تهران، اعطای امتیاز به قطر در تضاد با منافع عربستان و پیشگام شدن برای رهبری جهان عرب.

وی تأکید می‌کند البته اینها بستگی به این دارند که روابط بین ایران و مصر چگونه پیش می‌رود و اینکه آیا قطر قادر خواهد بود به اخوان المسلمین کمک کند تا سقوط نکند یا خیر.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان