دکتر صابری در جمع اعضای کانون بینش اهل بیت(ع) رفسنجان مطرح کرد:

با توجه به فرمایشات رهبری برجام این برجام نبود/حضور هوشمندانه مقاومت در منطقه سایه جنگ را از مرزهای کشور دور کرد نه لبخند

  • شناسه خبر: 112990
با توجه به فرمایشات رهبری برجام این برجام نبود/حضور هوشمندانه مقاومت در منطقه سایه جنگ را از مرزهای کشور دور کرد نه لبخند

حسین صابری گفت: به هر حال مذاکره صورت گرفت در همه موارد همه آنچه خطاب های رهبری بود مورد توجه قرار نگرفت که اگر فرمایشات رهبری بهینه مورد توجه و اجرا می شود این برجام دیگر به این گونه نبود.

خانه » سیاسی » با توجه به فرمایشات رهبری برجام این برجام نبود/حضور هوشمندانه مقاومت در منطقه سایه جنگ را از مرزهای کشور دور کرد نه لبخند

به گزارش خانه خشتی ، دکتر حسین صابری امشب در جمع اعضای کانون بینش اهل بیت(ع) رفسنجان اظهار برای اداره کشور دو دیدگاه برشمرد و اظهار داشت: یکی اینکه کشور مستقل و تکیه بر ظرفیت های خود می تواند به پیشرفت دست یابد و دودیگاه دیگر معتقد است که در فضای فعلی جهان به گونه ای است که در فضای مستقل نمی شود کار کرد و برای اداره کشور و پاسخ به خواسته مردم ضرورت دارد با دیگران تعامل کنیم و درها را بروی دیگران باز کنیم.

وی افزود: فرمایشان حیات بخش رهبر فرزانه انقلاب در راستا و بیانگر مدل اول است ؛ خوب تغییراتی در کشور رخ داد و عده ای به عنوان خدمتگزاران در راس قرار گرفتند که به دنبال پیگیری شیوه دوم اداره کشور علاقمند بودند که با دیگران ارتباط برقرار و کشور را به شکوفایی برسانند.

صابری بیان داشت: شعارهای زیبایی در زمان انتخابات سر داده شد و به پاس احترام به رای مردم می بایست زمینه اجرای این کار فراهم شود .

وی ادامه داد: از روزهای اول زمزمه های راجع به مذاکره رهبر حکیم انقلاب با شرایطی موافقیت خودشان را به انجام مذاکره اعلام کردند و این تفاوت دارد که برخی می گویند ایشان با همه مراحل مذاکره موافق بودند.

صابری گفت: به هر حال مذاکره صورت گرفت در همه موارد همه آنچه خطاب های رهبری بود مورد توجه قرار نگرفت که اگر فرمایشان رهبری بهینه مورد توجه و اجرا می شود این برجام دیگر به این گونه نبود.

وی تصریح کرد: با نهایت خوش بینی مذاکره انجام شد البته توام با غفلت های متعدد یک توافق نامه ای به تصویب رسید و اعلام شد این برنامه جامع اقدام مشترک خیلی تعابیر پیدا کرد بالاخره یک روز اغازی داشت و هم مردم و مسئولین و دنیا  انتظار داشتند که آنچه در آن امده اجرا شود .

صابری بیان داشت: قطعا اگر برجام به درستی اجرا میشد نتایج خوبی داشت، عده ای باور داشتند دعوای ما با آمریکا بر سر موشک و هسته ای نیست لذا اجرای برجام را قبول نداشتند .

وی افزود: دعوای آمریکا با ما بر سر اصول جمهوری اسلامی است و خواهد بود، از روزی که فضای باز سیاسی مطرح شد که ریشه در اعتقادات مردم دارد و از بین نمی رود شیطنت های او شروع شد یعنی بعد از پیروزی انتقلاب دشمنی امریکا شروع شد تا امروز .

صابری گفت: دشمنی آمریکا بر سر نقش ایران در مقاومت منطقه و الگو شدن ایران اسلامی برای کشورهای منطقه است اما عده ای فرض کردند اگر سر میز مذاکره بنشینیم لبخندی بزنیم اتفاقی می افتد که رهبری از اول می فرمودند احتیاط شرط عقل است و دشمنی آمریکا هرگز از بین نمی رود.

وی تصریح کرد: از ابتدای اجرای برجام ایران حسن نیت خود را ثابت کرد هرانچه در توافق آمده بود بطور صددر صد و حتی بیشتر اجر شد، فردو تعطیل شد، تاسیسات اراک تعطیل شد تا اینکه آمریکا خباثت و بدعهدی خود را به حد کامل رساند.

صابری بیان داشت: حضور هوشمندانه مقاومت در منطقه سایه جنگ را از مرزهای کشور دور کرد نه لبخند و دستهای امنینی پشت دستکش ها.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا در ایام آغاز اجرای برجام نزدیک به ۱۰۰ مورد تحریم جدید را تصویب کردند و اگر کسی انتقاد میکرد آنها را کاسبان تحریم و دلواپسان خطاب میکردند .

دکتر صابری ادامه داد: تمدید تحریم های ده ساله علی ایران یعنی از آنچه در برجام پذیرفته بودیم دوسال دیرتر و این  نقض صریح است و این اتفاق قابل پیش بینی بود اماموجب شد تاعده ای که باور نمی کردند امروز باور کردند که راه پیشرفت با اقتصاد مقاومتی است آنهم نه در بنر و تشکیل ستاد و همایش بلکه عملی.

وی افزود: اراده عمومی کشور مردم است اما عده ای خاص که راهی غیر این را می پسندند هنوز به راه خودشان پایبند هستند و هنوز می گویند این تمدید تحریم ها قانون هست اما رئیس جمهور امضا نمی کند و بعضی مسئولان در برخی محافل می گویند این موضوع را اعلام می کنند .

صابری تصریح کرد: راه نجات کشور توجه به ظرفیت های داخلی است و با این برجام نقض شده شیطان صفتی آمریکا ثابت شده است.

وی گفت: اینکه برخی سوال می پرسند که چرا برخورد جدی از ابتدا با اجرای برجام صورت نگرفت باید گفت در ذهن توده مردم القا شد که آمریکا شیطان بزرگ نیست و عده ای نمی گذارند چرا که باور نکردند این راه عاقبت بخیری ندارد.

صابری ادامه داد: امروز مردم باور کردند وقت در اختیار اینان قرار گرفت و حمایت کردند و رسیدند به فرمایش رهبری

وی خاطر نشان کرد: اگر وضعیت کشور به این منوال پیش رود معلوم نیست چه پیش خواهد آمد؛ کسانی که با ارزش های پیشینه از ورود به حریم ولایت تجاوز کردند و می گویند اگر امام رضا(ع) اگر بودند در جشن و کنسرت شرکت می کردند و اینها در راس امور فرهنگی کشور هستند، توده مردم از حداقل ها محروم هستند در حالیکه در داستان حقوق های نجومی هنوز اتفاقی نیافته است.

صابری تصریح کرد: در بحث قانون گذاری کشور اصل هشتم قانون اساسی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر بالاخره در مجلس گذشته تایید و ابلاغ شد و دولت به صراحت اعلام کرد که ما اجرا نمی کنیم  دلیل اوردند که به این دلایل قابل اجرا نیست.

وی بیان داشت: با فضایی کنونی اگر خوب کار نشود قابل پیش بینی نیست، باید با حفظ اصول و رعایت اخلاق اسلامی اطلاع رسانی کنیم وظیفه ماست، اختلاف و منیت ها را برداریم تا کشور در دنیال مواج به آرامی حرکت کند.

صابری در ادامه به بحث انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: انتخابات شورای شهرها از ریاست جمهوری مهمتر است چرا که نقش مهمی دارند که مسائل فرهنگی اقتصادی را رقم می زنند آرامش مردم را رقم میزند.

 

برچسب ها:
برجام بهینه فرمایشات رهبری لبخند مقاومت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان