مدیر اجرایی طرح همپای یار مهربان عنوان کرد:

خیّران هرمزآباد نسبت به مسائل فرهنگی روستا سرمایه گذاری کنند

  • شناسه خبر: 112977
خیّران هرمزآباد نسبت به مسائل فرهنگی روستا سرمایه گذاری کنند

مدیر اجرایی طرح همپای یار مهربان گفت: خیران هرمزآباد باید نسبت به مسائل فرهنگی و کتاب و کتابخوانی در این روستا سرمایه گذاری کنند.

خانه » اجتماعی » خیّران هرمزآباد نسبت به مسائل فرهنگی روستا سرمایه گذاری کنند

به گزارش خانه خشتی به نقل از هرمزخبر ،جلسه ی معرفی طرح همپای یار مهربان با حضور دهیار و اعضای شورای اسلامی هرمزآباد ، روحانیت و فرماندهان بسیج هرمزآباد در محل دفتر دهیاری این روستا برگزار شد.

 در این جلسه ، فاطمه شریفی دره کردی ضمن معرفی طرح همپای یار مهربان بیان داشت: این طرح در سال ۱۳۹۳ از سوی کانون شهدای احمد آباد دئفه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان ارائه شد و پس از تایید نهاد های مرتبط ، جزو طرح های برتر کشور شناخته شد.

مدیر اجرایی طرح همپای یار مهربان ابراز داشت: براورد هزینه ای که برای این طرح صورت گرفته حدود ۶۰ میلیون تومان است که تاکنون ما فقط مبلغ ۸ میلیون تومان را توانستیم اعتبار کسب کنیم.

شریفی دره کردی ضمن تعریف این طرح اذعان داشت: همپای یار مهربان تاکنون در بیست روستا و چندین یادواره شهدا حضور داشته است.

وی هدف از طرح همپای یار مهربان را توجه به سفارشات رهبر معظم انقلاب که کتاب باید وارد زندگی مردم شود بیان کرد و افزود: کتاب و کتابخوانی باید در بین مردم رواج پیداکند و کتاب وارد سبد خرید خانوار شود.

فاطمه شریفی دره کردی یکی دیگر از عوامل راه اندازی این طرح را عدم وجود کتابفروشی، کتابخانه های عمومی و یا حتی کتابخانه های مساجد در روستاها عنوان کرد .

مدیر اجرایی این طرح ضمن انتقاد از مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی گفت: اینکه مسئولین می گویند مردم کتاب نمی خوانند یک باور غلط است ؛ مردم کتاب می خوانند بلکه کسی به آنها معرفی نکرده است.

وی در ادامه افزود: این طرح با محوریت مساجد انجام می شود چراکه مساجد اکنون فقط برای نماز است و کارهای فرهنگی و اجتماعی و ورزشی صورت نمی گیرد.

شریفی دره کردی یادآور شد : کار باید تشکیلاتی باشد و روحانیت و مروجان فرهنگی باید برای رسیدن به موفقیت هدف داشته و اتحاد خود را از دست ندهند.

وی در ادامه به برخی از خواسته ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح در هرمزآباد باید اتحاد و اعتماد بین مسئولین از بین نرود و نسبت به بودجه های فرهنگی روستا مدیریت صحیح صورت گیرد.

فاطمه شریفی دره کردی گفت: خیران هرمزآباد باید نسبت به مسائل فرهنگی و کتاب و کتابخوانی در این روستا سرمایه گذاری کنند.

وی در ادامه مطرح کرد: بسیجیانی که در زمان انقلاب افتخار آفریدند امروز نیز باید وارد جنگ نرم شوند و سلاح خود را که بصیرت است ، بردارند و به جنگ با دشمن بپردازند .

شریفی دره کردی در پایان از همکاری دهیاری و شورای اسلامی هرمزآباد ، روحانیت و هیئت امنا مسجد جامع هرمزآباد در خصوص اجرای این طرح در هرمزآباد تشکر کرد.

برچسب ها:
خیران مسائل فرهنگی هرمزآباد همپای یار مهربان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان