واکنش نماینده مردم رفسنجان به تمدید تحریم های 10 ساله ایران:

تمدید تحریم ها نقض عملی برجام / مجلس آماده اقدام متقابل / ظریف هفته آینده به مجلس توضیح می دهد

  • شناسه خبر: 112852
تمدید تحریم ها نقض عملی برجام / مجلس آماده اقدام متقابل / ظریف هفته آینده به مجلس توضیح می دهد

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: تمدید تحریم های علیه ایران نقض عملی برجام است، با توجه به تعهدات در بحث مذاکرات و قضیه برجام قرار بود همزمان تحریم ها برداشته بشود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

خانه » سیاسی » تمدید تحریم ها نقض عملی برجام / مجلس آماده اقدام متقابل / ظریف هفته آینده به مجلس توضیح می دهد

احمد انارکی محمدی در گفت و گو با خبرنگار خانه خشتی ، تمدید تحریم های علیه ایران از سوی مجلس سنای آمریکا را نقض عملی برجام دانست و گفت: با توجه به تعهدات در بحث مذاکرات و قضیه برجام قرار بود همزمان تحریم ها برداشته بشود که متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

وی افزود: شاهد بودیم که تحریم های ده ساله علیه کشورمان با رای اکثریت نمایندگان سنا تصویب شد و اینها قصد دارند که برجام اجرا نشود و نظرشان این است که چند نکته ای که مدنظر دارند در قضیه برجام انجام نگیرد.

انارکی محمدی تصریح کرد: حتی اگر رئیس جمهور آمریکا هم امضا نکند چون با حداکثر رای نمایندگاه تصویب شده می تواند ادامه یابد.

وی بیان داشت: لازم است با سیاست های کلی اصل نظام و خط قرمز هایی که وجود دارد آمادگی لازم برای اقدام متقابل داشته باشیم و قطعا هم اگر این روند ادامه داشته باشد اقداماتی از سوی ما صورت خواهد گرفت و مجلس هم حمایت می کند.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در این موضوع نظر دارد و برای مقابله با این حرکت آمریکا نمایندگان پشتیبانی کردند و گروه ها و فراکسیون های مختلف مجلس امضا کردند و اعلام حمایت نمودند.

وی گفت: جریان مذاکرات و برجام شفاف و مشخص انجام شد و قرار بود که تحریم ها برداشته شود و این قضیه نقض شده است.

انارکی محمدی خاطر نشان کرد: با توجه به نظر رهبر فرزانه انقلاب اگر قرار باشد برجام در نظر گرفته نشود و شاهد عدم رعایت مواد آن باشیم قطعا کشور ما نیز راه دیگری را در پیش میگیرد و مقابله خواهد کرد.

وی از حضور ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مجلس در هفته آینده خبر داد و گفت: ایشان توضیح خواهند داد و هرانچه که از سوی دستگاه دیپلماسی کشور مان در این باره گفته و نوشته شده را ارائه خواهند داد.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی همچنین به تعهدات میان امریکا و اروپا اشاره کرد و گفت: این نقض برجام قطعا اروپا را هم نسبت به تعداتش با آمریکا متزلزل خواهد کرد و یک دوگانگی ایجاد خواهد شد.

برچسب ها:
برجام تمدید تحریم ها سنای آمریکا ظریف مجلس نماینده مردم رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان