آیت الله خاتمی در جمع طلبه ها و روحانیون رفسنجان عنوان کرد:

رهنمودهای رهبری باید علنی محترم شمرده شود / در فتنه ۸۸ حرمت ولایت شکسته شد

  • شناسه خبر: 112330
رهنمودهای رهبری باید علنی محترم شمرده شود / در فتنه ۸۸ حرمت ولایت شکسته شد

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نگذارید در جامعه دو قطبی بودن رواج پیدا کند، انچه در فتنه ۸۸صورت گرفت شکستن حرمت ولایت بود، باید علنی رهنمودهای رهبر محترم شمرده شود .

خانه » سیاسی » رهنمودهای رهبری باید علنی محترم شمرده شود / در فتنه ۸۸ حرمت ولایت شکسته شد

به گزارش خانه خشتی ، آیت الله خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرنگان رهبری و امام جمعه موقت تهران پیش از ظهرامروز در جمع طلبه ها و روحانیون در مصلی رفسنجان به نقش مهم روحانیت در هویت دین اشاره کرد و اظهار داشت :بسیاری از مردم با رفتار روحانیت با دین اشنا شدند به گفته مرحوم بروجردی روحانیون شناسنامه دین هستند .
وی افزود :حتی پدر و مادر طلبه ها هم رفتاری متفاوت تر از دیگر فرزندان از انها انتظار دارند .photo_2016-11-26_22-23-22
آیت الله خاتمی تصریح کرد :قران کریم برای علما رسالاتی را بیان می کند و شما طلبه ها و روحانیون در سنگر حوزه علمیه باید این رسالات را به مردم ابلاغ کنید .
وی پاسداری از دین و اعتقادات مردم هم اعتقادات شیعی و هم اعتقادات اسلامی را یکی از رسالتها دانست و عنوان داشت :ما تشیع را جلوه اسلام ناب محمدی می دانیم، بایستی این تشیع را برای همه مخصوصا نسل جوان روشن کنیم، بایستی بصورت استدلال تشیع را تبیین کنیم .
امام جمعه موقت تهران بیان داشت :دومین رسالت ما تبیین اخلاق می باشد بخصوص در عرصه سبک زندگی در خانواده ،ماهواره ها سبک زندگی خانوادگی ما را بر هم زده اند باید در این مسیر ورود پیدا کرده و سبک زندگی خانوادگی را به مردم نشان دهیم .
وی به رسالت سیاسی اشاره کرد و گفت :رسالت سیاسی به ما نشان میدهد که بعد از قرنها ناامیدی امیدی ایجاد شد و یک نظام اسلامی شکل گرفت باید از این نظام پاسداری کرد.
وی در ادامه بیان داشت :نباید اجازه دهیم دهن شکسته هایی بگویند امروز بهتر از دیروز بود .اشکالات است ولی باید برای رفع ان اشکالات تلاش کرد و همه متحد باشیم .photo_2016-11-26_22-23-34
وی مردمی زیستن را از دیگر رسالتها عنوان کرد و گفت :تمامی علمای رفسنجان از این خصلت بهرمند بودند و هستند نمونه های بازر ان مرحوم هاشمیان و حجت اسلام پور محمدی بودند که ساده زیستند .
آیت الله خاتمی بیان داشت :ما باید بصیرت داشته باشیم رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی روز چهارشنبه در جمع بسیجیان به این مهم اشاره کردند، بصیرت یعنی اینکه دشمن کجا نشسته و کجا را هدف قرار داده است ، دشمن سخت ترین تحریمها را علیه ما تحمیل کرد که مردم از نظام فاصله بگیرند ولی مردم ایران ما دیندار هستند .
وی دوقطبی بودن جامعه را یکی از اهداف دشمن دانست و گفت :نگذارید در جامعه دو قطبی بودن رواج پیدا کند، انچه در فتنه ۸۸صورت گرفت شکستن حرمت ولایت بود، باید علنی رهنمودهای رهبر محترم شمرده شود .photo_2016-11-26_22-23-17
ایت الله خاتمی تصریح کرد :تضعیف اعتقادات و کم کردن نفرت از بیگانه از اهداف دشمن می باشد .
وی افزود :در روز ۱۳ ابان ۹۲ یکی از مسئولین دولت در سایت خود اعلام کرد که دیگر مرگ بر امریکا نگویید مرگ بر اسرائیل بگویید این یکی از نمونه های کم کردن نفرت از امریکا بود که خوشبختانه گذر زمان برای بد باورترینها هم نشان داد که امریکا چه جانور خطرناکی است .
وی بیان داشت :بعضی ها فکر می کنند عمامه سر گذاشتند تغییر هویت می دهند بی سواد دیروز باسواد امروز می شود این غلط است .باید با مطالعه کردن سخن بگویید .
ایت الله خاتمی افزود :شفاف سخن گفتن یکی دیگر از رسالتهای ماست که این شیوه شیوه اهل بیت هم بوده است .اگر جریانی انحرافی است باید با شجاعت ان را بیان کرد .ما باید کاری کنیم اهل بیت و خدا از ما ناراحت نباشد نه اینکه شخصی ناراحت نشود .
وی بیان داشت :ما نباید به اختلافات قومی و قبیله ای و جناحی وارد شویم، تضعیف نظام اسلامی حرام است، مبادا به خاطر اختلافات قومی لب ها را ببندیم، در اصول نظام انقلاب و اسلام حق نداریم با کسی کنار بیاییم باید بر مسئله اصولی ایستاد و مقاومت کرد .
امام جمعه موقت تهران افزود :تجربه ۳۷ ساله نظام ما تجربه کمی نیست این تجربه به ما نشان داد که اگر با حجت شرعی حرکت کنیم برنده هستیم گرچه به مقصد نرسیم، حجت شرعی ولی فقیه است در عرصه های سیاسی .photo_2016-11-26_22-24-07 photo_2016-11-26_22-23-54 photo_2016-11-26_22-23-37 photo_2016-11-26_22-23-09 photo_2016-11-26_22-23-28 photo_2016-11-26_22-23-46

برچسب ها:
آیت الله خاتمی : رهبری فتنه 88 ولایت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان