پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اولین مسابقات پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ، محمد اسدی صبح امروز در نسشت خبری که صبح امروز در دانشگاه علامه جعفری رفسنجان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داش: به مناسبت گرامیداشت ۱۶ اذر روز دنشجو با همکاری هیات سوارکاری استان کرمان و رفسنجان این مسابقات با عنوان “شهدای دانشجو” جمعه ۱۹ آذرماه جاری در محوطه دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفسنجان با دارابودن ۳ هزار راس اسب شناسنامه دار یکی از قطب های پرورش اسب در کشور است تصریح کرد: در این شهرستان بیشتر بر زیبایی اسب توجه شده و تاکنون چندین شو زیبایی اسب برگزار و به پرش اسب کمتر توجه شده است.

اسدی با اشاره به حضور نزدیک به ۳۰ سوار کار از سراسر استان در این مسابقات خاطر نشان کرد: در صورت موفقیت این دوره در نظر داریم مسابقات پرش اسب را در سطح کشوری برگزار کنیم.

وی در ادامه به فعالیتهای دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: موسسه آموزش عالی(غیر انتفاعی-غیر دولتی)علامه جعفری رفسنجان از سال ۸۵ با دو رشته کاردانی کامپیوتر و حسابداری  فعالیت خود را اغاز کرد و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و هم اکنون دارای ۴۱ رشته تحصیلی(۶ رشته ارشد، ۱۲ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۱ رشته کارشناسی ناپیوسته و مابقی کاردانی) می باشد.

به گفته اسدی ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند و دارای ۱۳۰ عضو هیات علمی است که ۱۸ نفر آنها دائمی هستند.

وی همچنین از انتخاب معاون دانشجویی دانشگاه علامه جعفری به عنوان دبیر فرهنگی منطقه ۸ کشور خبر داد.

اسدی با بیان اینکه زمینه ایجاد سه دانشکده فنی ، علوم انسانی و هنر در این دانشگاه فراهم شده است : بسیج دانشجویی و انجمن های علمی رشته های عمران ، معماری، کامپیوتر و حسابداری در این دانشگاه فعال و در انجام امور فرهنگی پیش قدم هستند.

رئیس دانشگاه علامه جعفری رفسنجان از همکاری این دانشگاه با سنکا کالج کانادا در زمینه برگزاری دوره های کوتاه مدت خبر داد و گفت: این دوره ها به صورت ۶ ماهه تا ۴ سال برگزار می شود و مدرک آن بصورت مشترک و بین المللی خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل