جمعه 19 آذرماه؛

اولین مسابقات پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 112318
اولین مسابقات پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری در رفسنجان برگزار می شود

رئیس دانشگاه علامه جعفری رفسنجان از برگزاری مسابقات پرش با اسب برای اولین بار در این شهرستان به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اولین مسابقات پرش با اسب به میزبانی دانشگاه علامه جعفری در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ، محمد اسدی صبح امروز در نسشت خبری که صبح امروز در دانشگاه علامه جعفری رفسنجان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار داش: به مناسبت گرامیداشت ۱۶ اذر روز دنشجو با همکاری هیات سوارکاری استان کرمان و رفسنجان این مسابقات با عنوان “شهدای دانشجو” جمعه ۱۹ آذرماه جاری در محوطه دانشگاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه رفسنجان با دارابودن ۳ هزار راس اسب شناسنامه دار یکی از قطب های پرورش اسب در کشور است تصریح کرد: در این شهرستان بیشتر بر زیبایی اسب توجه شده و تاکنون چندین شو زیبایی اسب برگزار و به پرش اسب کمتر توجه شده است.

اسدی با اشاره به حضور نزدیک به ۳۰ سوار کار از سراسر استان در این مسابقات خاطر نشان کرد: در صورت موفقیت این دوره در نظر داریم مسابقات پرش اسب را در سطح کشوری برگزار کنیم.

وی در ادامه به فعالیتهای دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: موسسه آموزش عالی(غیر انتفاعی-غیر دولتی)علامه جعفری رفسنجان از سال ۸۵ با دو رشته کاردانی کامپیوتر و حسابداری  فعالیت خود را اغاز کرد و تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند و هم اکنون دارای ۴۱ رشته تحصیلی(۶ رشته ارشد، ۱۲ رشته کارشناسی پیوسته، ۱۱ رشته کارشناسی ناپیوسته و مابقی کاردانی) می باشد.

به گفته اسدی ۹۵ درصد دانشجویان این دانشگاه بومی هستند و دارای ۱۳۰ عضو هیات علمی است که ۱۸ نفر آنها دائمی هستند.

وی همچنین از انتخاب معاون دانشجویی دانشگاه علامه جعفری به عنوان دبیر فرهنگی منطقه ۸ کشور خبر داد.

اسدی با بیان اینکه زمینه ایجاد سه دانشکده فنی ، علوم انسانی و هنر در این دانشگاه فراهم شده است : بسیج دانشجویی و انجمن های علمی رشته های عمران ، معماری، کامپیوتر و حسابداری در این دانشگاه فعال و در انجام امور فرهنگی پیش قدم هستند.

رئیس دانشگاه علامه جعفری رفسنجان از همکاری این دانشگاه با سنکا کالج کانادا در زمینه برگزاری دوره های کوتاه مدت خبر داد و گفت: این دوره ها به صورت ۶ ماهه تا ۴ سال برگزار می شود و مدرک آن بصورت مشترک و بین المللی خواهد بود.

برچسب ها:
پرش اسب دانشگاه علامه جعفری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان