نگهبان «بان کی مون» در تهران کیست؟

  • شناسه خبر: 11226
نگهبان «بان کی مون» در تهران کیست؟

جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا به همراه بان کی مون به تهران آمد.  به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، بیش از ۳۰ سال است که مقامات ارشد آمریکایی با تابلوی ورود ممنوع به ایران مواجه شده اند  و حضور فلتمن در تهران ،‌اولین سفر یک مقام ارشد رسمی امریکایی به […]

خانه » آخرین اخبار » نگهبان «بان کی مون» در تهران کیست؟

جفری فلتمن معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا به همراه بان کی مون به تهران آمد. 

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از رجانیوز، بیش از ۳۰ سال است که مقامات ارشد آمریکایی با تابلوی ورود ممنوع به ایران مواجه شده اند  و حضور فلتمن در تهران ،‌اولین سفر یک مقام ارشد رسمی امریکایی به تهران پس از انقلاب است؛‌ اگر چه دیک چنی معاون اول جنگ طلب بوش، پیش از دوران ریاست جمهوری جرج بوش و در مقام رئیس اجرایی شرکت نفتی هالیبرتون و به دعوت مقامات کارگزارانی و البته نفتی دولت اصلاحات به تهران سفر کرده بود.

فلتمن گرجه در زمان حضور در وزارت خارجه امریکا امکان سفر به تهران و آشنایی بلاواسطه با جامعه ایران و نظرات سران جمهوری اسلامی را نیافته بود،‌اما سفر بان کی مون به تهران این امکان را برای او فراهم کرده تا انتقال دهنده مستقینم واقعیات ایران اسلامی و نظرات انقلابی سران آن باشد.

همچنین بر اساس ادعای روزنامه لبنانی النهار “بان کی مون” به اصرار  “جفری فلتمن” در شانزدهیمن اجلاس جنبش عدم تعهد حضور یافته است.

این روزنامه نوشت: تقاضای فلتمن از بان کی مون برای سفر به تهران از این لحاظ مطرح شده که با مسئولان ایرانی به طور جدی درباره عدم انحراف فعالیتهای هسته ای به سوی فعالیتهای نظامی گفتگو کند. همچنین وی از دبیرکل سازمان ملل خواسته که حقیقت نقش آفرینی ایران در بحران سوریه مشخص شود و از تهران بخواهد که به حل سیاسی بحران سوریه و دوران انتقال قدرت در این کشور کمک کند.

گفتنی است سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی های خود از تحرکات این دیپلمات آمریکایی در لبنان و موضوع سوریه یاد کرد و از آن به عنوان دشمن خطرناک نام برد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در یکی از سخنرانی هایش تاکید کرد: من از همین تریبون به تمام دروغ‌پردازان و دروغگویان جهان عرب چه آنها که در رسانه‌ها و مطبوعات کار می‌کنند و چه آنها که در کانال‌های ماهواره‌ای مشغول بکار هستند و با پول “جفری فلتمن”  قلم می‌زنند، می‌گویم: تاکنون در هیچ یک از کشورهای عربی نه تنها دخالت نظامی که هیچگونه دخالتی نداشته‌ایم و اگر زمانی این اتفاق روی دهد، جامعه بین‌المللی بداند که این جرات را داریم که بگوییم در فلان کشور حضور داشته و جنگیده‌ایم و شهید داده‌ایم.

گفتنی است، دبیر کل سازمان ملل خردادماه گذشته جفری فلتمن دیپلمات آمریکایی و سفیر سابق آمریکا در لبنان را که یهودی الاصل بوده و ارتباط نزدیکی با اسرائیل و لابی ایپک دارد را به عنوان معاون خود در امور خاورمیانه منصوب کرده بود. بان کی مون،‌ چندی پیش فلتمن به دلیل شکست در طرح براندازی نظام سوریه مجبور به کنارگیری از مقام خود شده بود را به سمت مدیر سیاسی سازمان ملل منصوب کرده است. فلنمن که بان کی مون را در سفر به تهران همراهی می کند،‌ ارشدترین دیپلمات امریکایی است که پس از انقلاب به تهران سفر کرده است.

فلتمن به زبانهای عربی، فرانسه و مجارستانی تسلط کامل دارد. او  از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ میلادی سفیر آمریکا در لبنان بود، مدتی نیز بعنوان دیپلمات در عراق، رژیم صهیونیستی، تونس، مجارستان و هائیتی به سر برده است.

برچسب ها:
جفری فلتمن،تگهبان،بان كي مون
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان