رئیس اتحادیه آفریقا: در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند

  • شناسه خبر: 11187
رئیس اتحادیه آفریقا: در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند

خانه خشتی:رئیس جمهور بنین و رئیس اتحادیه آفریقا گفت که در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند. خانه خشتی به نقل از فارس،«بونی یایی» رئیس جمهور بنین و رئیس اتحادیه آفریقا در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهر‌آباد و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، درباره توسعه روابط […]

خانه » آخرین اخبار » رئیس اتحادیه آفریقا: در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند

خانه خشتی:رئیس جمهور بنین و رئیس اتحادیه آفریقا گفت که در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند.

خانه خشتی به نقل از فارس،«بونی یایی» رئیس جمهور بنین و رئیس اتحادیه آفریقا در جمع خبرنگاران مستقر در فرودگاه مهر‌آباد و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، درباره توسعه روابط ایران و کشورهای آفریقایی گفت: کشور من بر روی تمامی کشورهای دنیا باز است و قاره آفریقا بر روی تمامی کشورهای دنیا باز است.

وی افزود: ایران نیز جزو بقیه دنیا است. با همکاری و مشارکت استراتژیک ما که آفریقا نیز آن را به دنیا پیشنهاد می‌کرد، بر اساس دوستی و پیوند میان ملت‌هاست. ما با ملت‌ ایران کارهای زیادی انجام داده‌ایم و قطعا این همکاری را ادامه خواهیم داد و آن را تقویت و توسعه خواهیم داد. مردم و ملت ایران دوست و رفیق ملت آفریقا هستند و در راستای توسعه روابط تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری گفت: در اجلاس تهران سران بیشتری از کشورها در مقایسه با نشست‌های قبلی حضور یافته‌اند.

وی ضمن انتقاد از مدیریت کنونی جهان گفت: متاسفانه دنیای امروز ما بیمار است و مدیریت جهانی را باید دوباره ارزیابی کنیم. برای تأمین امنیت جهانی و حرکت به سوی رشد اقتصادی و ریشه‌کن کردن فقر باید تلاش کرد.

رئیس اتحادیه آفریقا گفت:‌ از شعاع این اجلاس که پیام آور ثبات و عدالت است بسیار خوشحال شدم و همتای خود و مقامات جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران جهت برگزاری اجلاس تبریک می‌گویم.

«بونی یایی» رئیس‌جمهور بنین و رئیس اتحادیه آفریقا لحظاتی پیش به‌منظور شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وارد تهران شد.

هیئتی عالی‌رتبه شامل وزیر کشاورزی، وزیر انرژی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری، رئیس اتاق بازرگانی، مدیر سازمان‌های بین‌المللی و مشاور عالی دیپلماتیک این کشور رئیس‌جمهور بنین را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یکشنبه و دوشنبه نشست کارشناسان جنبش عدم تعهد در تهران برگزار شد و از روز سه شنبه (دیروز) نشست وزرای خارجه کشورهای عدم تعهد آغاز به کار کرد و امروز نیز ادامه دارد.

شانزدهمین نشست سران عدم تعهد نیز روزهای پنجشنبه و جمعه نهم و دهم شهریور ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان