اگر چرخ صنعت بچرخد، رونق اقتصادی و امید بیشتر می شود

  • شناسه خبر: 111852
اگر چرخ صنعت بچرخد، رونق اقتصادی و امید بیشتر می شود

مدیرعامل شرکت محصولات غذایی کوثر کویر در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» گفت: اگر چرخ صنعت بچرخد، رونق اقتصادی و امید شهروندان هم بیشتر می شود.

خانه » اخبار ویژه » اگر چرخ صنعت بچرخد، رونق اقتصادی و امید بیشتر می شود

به گزارش خانه خشتی، فریبا مرتضوی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با بیان تعریفی از صنعت، به ریشه این واژه در زبان عربی و انگلیسی و فرهنگ معین اشاره کرد و گفت: صنعت را می توان مجموعه ای از فعالیت هایی دانست که با توجه به منابع موجود از قبیل تکنولوژی، اطلاعات، سرمایه، نیروی انسانی و ابزار، کالا یا خدمات را تولید و نیاز جوامع انسانی را برطرف می کند.

مدیرعامل شرکت محصولات غذایی کوثر کویر رفسنجان یکی از ویژگی های صنعت را پویایی و نوسازی عنوان کرد و افزود: این امر به معنای استفاده از منابع کمتر برای بازدهی بهتر در کار است.

وی ایجاد خلاقیت و نوآوری در محصول و تولید آن را موجب تعبیر دیگران از صنعت به عنوان هنر دانست و افزود: مترادف شمردن صنعت و هنر تعبیر زیبایی برای صنعت است.

مرتضوی با اشاره به اینکه جایگاه صنعت در رفسنجان روز به روز در حال بهتر شدن است، اظهار کرد: افزایش تولید و طرح توسعه مدیون تلاش صنعتگرانی است که در سال های اخیر تحریم ها را فرصتی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهر دانستند.

وی جایگاه صنعت رفسنجان را نسبت به تعداد کم واحدهای صنعتی شهرستان بسیار خوب ارزیابی کرد و آن را ناشی از تلاش کارفرمایان و صنعتگران دانست و با اشاره به مهم ترین دغدغه خود در بخش صنعت، تصریح کرد: صنعتگری که فکرش بزرگ باشد، تنها دغدغه اش توسعه روند کاری و افزایش افراد تحت پوشش و حمایت وی است.

عضو هیئت مدیره انجمن توسعه کارآفرینی رفسنجان معنای صنعت در حوزه اقتصاد را خلاقیت و نوآوری عنوان کرد و افزود: تمامی اقتصاددانان عقیده دارند که صنعت موتور محرکه اقتصاد و عامل کلیدی برای رشد و سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشور است.

فریبا مرتضوی با بیان اینکه تمام هم و غم دولت ها رشد صنعت و تولید صنعتی است، اظهار کرد: اگر چرخ صنعت بچرخد، رونق اقتصادی و امید شهروندان هم بیشتر می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته استعدادیابی و مشاوره در انجمن توسعه و کارآفرینی رفسنجان، از شناسایی پتانسیل های بالقوه توسط این کمیته خبر داد و گفت: برای ایجاد رونق در شهر، باید بستر را برای حضور سرمایه گذاران جدید داخلی و خارجی هموار کنیم.

مدیرعامل شرکت محصولات غذایی کوثر کویر رفسنجان ضمن درخواست از مسئولین برای تشکیل جلسات هم اندیشی با تولید کنندگان، افزود: تشکیل جلسات هم اندیشی برای تقدیر از تولیدکنندگان و و رفع مشکلات تولید، موانع را برطرف نموده و باعث رشد و توسعه اقتصادی می شود.

سیدعلی حسینی فخار مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت های کاشی فخار و برلیان نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با بیان اینکه اقتصاد کشور طی دو سال گذشته دچار رکود بی سابقه شده است، به بیان تأثیر آن در صنعت پرداخت و گفت: در حال حاضر برخی شرکت های تولیدی در استان با ظرفیت پایین کار میکنند و رو به تعطیلی هستند؛ باید هر چه سریع تر برنامه ریزی درستی در این خصوص انجام گیرد تا از این بحران خارج شویم.

وی بزرگترین دغدغه صنعتگران را نقدینگی و سرمایه در گردش عنوان کرد و با ابراز گلایه از عدم موفقیت دولت در زمینه پرداخت یارانه های تولید با توجه به شرایط موجود، افزود: ارائه تسهیلات بانکی با نرخ پایین و تحقق وعده های دولت در زمینه پرداخت یارانه های تولید می تواند به سرمایه در گردش و افزایش نقدینگی شرکت های تولیدی کمک کند.

حسینی فخار هدایت و تشویق سرمایه داران و سرمایه گذاران به سمت پیشرفت صنعت را خواستار شد و افزود: تحقق این امر حمایت همه جانبه کلیه ارگان های دولتی و بخش های فنی و حرفه ای و دانشگاهی را می طلبد.

عضو هیئت مدیره شرکت های کاشی فخار و برلیان عدم تربیت نیروی متخصص کار در رفسنجان را ضعف بزرگی در شهرستان عنوان کرد و گفت: همه این مسائل در کنار هم می تواند بر صنعت رفسنجان مؤثر بوده و شهرستان را از حالت تک قطبی خارج کند تا مجموعه صنعتی قوی در شهرستان داشته باشیم.

برنامه «شهر من رفسنجان» کاری مشترک از شهرداری و رادیو رفسنجان روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ صبح از رادیو شهری رفسنجان پخش می شود.

برچسب ها:
اقتصاد امید رادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان