یادداشت /

پدر انقلاب رفسنجان

  • شناسه خبر: 111463
پدر انقلاب رفسنجان

خبر کوتاه و درد ناک بود ساعت ۸ شب دوشنبه ۲۴ آبان ماه روح بلند و ملکوتی حاج شیخ عباس پورمحمدی به ملکوت اعلی پیوست.

خانه » اجتماعی » پدر انقلاب رفسنجان

به گزارش خانه خشتی ، برای ما که دور را دور جویای احوال بودیم خانه نشینی چند ساله ایشان خود مایه تاسف بود و اما دل خشوی آن بود که هستند و سایه شان بر سر دوستداران مستدام است.
نوشتن در این لحظات سخت است. بسیار سخت است باور فقدان روحانی مبارزی که ستون خیمه نهضت اسلامی در رفسنجان بود و با تدبیر حیدر وارش سالها سکوت را بر هیاهوی های سیاسی و جناحی ترجیح داد.
مردی که اگر کسی اورا نمیشناخت باور نمکیرد پیرمرد نورانی که هر روز با پای پیاده و بدون هیج تشریفاتی در شهر تردد میکند روحانی مبارزی است که سالهای سال در رفسنجان با جان فشانی و مجاهدت چراغ انقلاب را روشن نگهداشت و هر آنچه که در توان داشت از جان مال و فرزند در راه اسلام انقلاب با طیب خاطر فدا نموده است.
سبک زندگی حاج آقای پورمحمدی نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر بود . ایشان را میتوان در زمره مردانی دانست که نه تنها الگویی برای عموم جامعه اند که میتوانند شاخصی برای شخصیت و جایگاه روحانی شیعه باشند. روحانی که سال های سال مبارزه همراه با شکنجه و تبعید و زندان در کارنامه خود داشت و بعد از پیروزی انقلاب در حمایت از اسلام و نظام از بذل هر آنچه داشت کوتاهی نکرد در برابر آن در اوج فروتنی و مناعت طبع بدون کوچکترین ادعای به خانه ای خشتی و زندگی ساده قناعت نمود. سراسر عمر با خیر برکت ایشان سند پر افتخاری است که تک تک صفحات آن میتواند چراغ راهی باشد برای دلداگان به اسلام و انقلاب .
با آنکه جریانی از انقلابیون شهر حاج آقای پورمحمدی را پدر معنوی خود میدانستند ایشان هیچ گاه نگاهی جناحی به مسائل سیاسی _ اجتماعی نداشت و هرگز بدنبال مصادره  انقلاب به نام خود نبود حتی کلامی که بتوان از آن بوی رقابت با کسی و جریانی را داشت به زبان نیاورد و اینگونه شد پدر دلسوز انقلاب در شهر ما.
نوشتن این یادداشت در این شرایط بسیار سخت است اما این را ادای دینی میدانم به این مرد بزرگ که با همه تلاش نتوانستم در زمان حیات ایشان قدمی کوچک بر گرامی داشت مقامش بردارم، اما اگر حجتی برای انقلابی بودن خود سراغ دارم آن روش و سلوک و منش حاج آقای پورمحمدی است.
کلام را با آیه شریفه ۲۰ سوره توبه به پایان میبرم که به حق یکی از مصادیق آن در زمان ما شخصیت کم نظیر حاج شیخ عباس پورمحمدی (ره ) است .
الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَ اللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ
کسانى‌که ایمان آورده و هجرت کردند و در راه خدا با اموال و جان‌هاى خویش جهاد کردند، بزرگ‌ترین درجه را نزد خداوند دارند و اینان همان رستگارانند

و من الله توفیق

سید مرتضی سید حسینی

برچسب ها:
پدر انقلاب رفسنجان حاج شيخ عباس پورمحمدي
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمود

    کل من علیها فان .قال رسول الله(ص) إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلَمَ فِي الإِسْلامَ ثَلْمَةًلا يَسُدُّهَا شَيْءٌ درآستانه اربعین سیدالشهدا (ع)هستیم خداوند روح پاک این عالم بزرگوار راباامام حسین(ع) وفرزندشهیدش محشورفرماید

    رفسنجانی

    پیام بی نظیر رهبر انقلاب درباره ایشان بزرگترین سند است؛ اگر به ولایت اعتقاد دارید!

    اهل رفسنجانم

    ایشان انسان بزرگی بودند و خدمات زیادی به انقلاب کردند ولی امیدوارم که منظورتان از این نوشتار، کم رنگ کردن خدمات دیگران از جمله مرحوم ایت الله هاشمیان نباشد

    بهمنيار

    ادم متوجه نميشه شما با نويسنده مشکل داري يا حاج اقا پورمحمدي؟ اگه با حاج اقا مشکل داري که به رحمت خدا رفتند اگه با نويسنده مشکلي هست رو در رو و با اسم و رسم مشخص باهاش صحبت کنيد اينکه نميشه هر کي هر حرفي زد بيايم بگين چون با نظر من هم خواني نداره پس نبايد حرف بزنه بهرحال هر کسي ديدگاه و نظري داره

    مخاطب

    واقعا بعضی ها چه اعتماد به نفس کاذبی دارند بجای آه و ناله بگین در این مدت 4 خط در مورد این عالم، همه خدماتش و انقلابی گری آن نوشتید...مستندی انتشار دادین؟ اگر این عالم انقلابی کسالت نداشت مواضعش در مورد برجام و جناب ظریف به مانند شما بود؟ آیا کشته مرده صادق زیبا کلام می گشت؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان