استاندار کرمان: کمبود و افزایش قیمت کاغذ از دیگر مشکلات مطبوعات است

  • شناسه خبر: 11125
استاندار کرمان: کمبود و افزایش قیمت کاغذ از دیگر مشکلات مطبوعات است

کمال معاون سیاسی- امنیتی استانداری کرمان در مراسم نکوداشت شهدای خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه‌ خبر و اطلاع‌رسانی استان کرمان ضمن قبولی طاعات و تبریک روز خبرنگار، افزود: شما رسالت سنگینی بر عهده دارید و باید به این تکلیف عمل کنید. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی”، وی با اشاره به آیه […]

خانه » آخرین اخبار » استاندار کرمان: کمبود و افزایش قیمت کاغذ از دیگر مشکلات مطبوعات است

کمال معاون سیاسی- امنیتی استانداری کرمان در مراسم نکوداشت شهدای خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه‌ خبر و اطلاع‌رسانی استان کرمان ضمن قبولی طاعات و تبریک روز خبرنگار، افزود: شما رسالت سنگینی بر عهده دارید و باید به این تکلیف عمل کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی”، وی با اشاره به آیه ای از قرآن پیرامون رسالت خبرنگاری، گفت: نوشته های شما در راه خدا قرار می گیرد و کسانی که تقوای الهی را مدنظر گیرند سعادت و برکات اخروی را در دست دارند.
کمالی علم داشتن به مسئله خبرنگاری را حکمت الهی و بالا بردن حوزه معرفت دانست و با اشاره به رسالت خبرنگاران که امر به معروف و نهی از منکر است اظهار داشت: برای جلب اعتماد جامعه اولین شرط، صداقت است و در صدر همه گویندگان و مخبرین عالم، شما خبرنگاران هستید تا روشنگری جامعه را تداوم بخشید.
معاون سیاسی- امنیتی تصریح کرد: رسالت خبرنگاری مبارزه با جنگ نرم است و برای ترویج ارزشهای اسلامی و انقلابی در کشور باید این رسالت را در جامعه اسلامی حفظ نمائیم و با نقد درست و سازنده مردم را بصیرت و آگاهی دهیم.
وی بیان کرد: امروزه بالغ بر ۱۷۰ نشریه در استان وجود دارد که باعث پیشرفت در حوزه فرهنگی شده است.
طاهری رئیس خانه مطبوعات استان، تاریخی ترین نقطه عطف در تعامل بین دولت و جامعه رسانه را در این مقطع دانست و ابراز امیدواری کرد که رسانه ها به معنای واقعی در خدمت نظام و کارگزاران نظام باشند.
اسماعیل نجار استاندار کرمان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای دولت شهید باهنر که افتخار دیار کریمان است، بیان کرد: مطبوعات استان در تلاش هستند تا از نظر کیفی جایگاه خود را ارتقا ببخشند.
اسماعیل نجار افزود: مطبوعات کرمان از نظر ارائه‌ درست اخبار و تحلیل خبر و دیگر رسالت خود یعنی گسترش معنویت و اخلاق در جامعه که مورد تأکید یک نظام اسلامی و دینی است روند رو به رشدی دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
وی به افزایش پنج برابری نرخ آگهی‌های دولتی نیز اشاره کرد و با بیان این که با این افزایش قیمت مشکلات مطبوعات تا حدودی کاهش می‌یابد، گفت: البته مشکل به موقع پرداخت نشدن مبلغ آگهی‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی همچنان پابرجاست، اما اهالی مطبوعات بر مشکلات متعدد دستگاه‌های اجرایی در شرایط فعلی واقف هستند و دیر پرداخت شدن مبلغ آگهی‌ها را صبورانه تحمل می‌کنند.
نجار کمبود و افزایش قیمت کاغذ را از دیگر مشکلات مطبوعات عنوان کرد و افزود: دولت در ارتباط با واردات و تأمین کاغذ اهتمام جدی دارد.
استاندار کرمان همچنین با اشاره به شرایط سخت فعلی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به هجمه‌های فرهنگی و اقتصادی استکبار جهانی شرایط بسیار سختی وجود دارد، ضمن این‌که قوانین موجود هم منطبق با این شرایط و تحریم‌ها نیست، بنابراین باید با هم‌دلی و همت والا و مدیریت صحیح و هدایت رهبر فرزانه‌ انقلاب این شرایط را نیز مثل همه‌ برهه‌هایی که در طول عمر ۳۴ ساله‌ نظام اسلامی با آن روبرو بودیم پشت سر بگذاریم.
در این مراسم همچنین سعیدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز از در حال احداث بودن ۲۶ هزار و ۱۵۰ متر مربع فضای فرهنگی در استان کرمان با ۲۵ تا ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: تا پایان دولت دهم فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی در استان کرمان به بهره‌برداری برسد.
وی با بیان این‌که در زمینه‌ نرم‌افزاری نیز گام‌های بزرگی در استان کرمان برداشته شده است، به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی- هنری در آینده‌ای نزدیک در استان کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: برپایی هفته‌ فرهنگ رضوی، جشنواره‌ شعر رضوی، کنگره‌ شعر رضوی و جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مقاومت از جمله‌ این برنامه‌هاست، ضمن این‌که تا پایان سال برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی برنامه‌ریزی شده است.
وی به وضعیت مطبوعات استان نیز اشاره کرد و گفت: مطبوعات استان کرمان همواره همگام با دولت و ولایت و در مسیر اعتلای نظام اسلامی و با درک دقیق مفاهیم فرهنگی و دینی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
این مراسم با اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی مولانا همراه بود.
در پایان با اهدای لوح به خانواده شهدای خبرنگار، از مقام شامخ ۱۰ خبرنگار شهید استان کرمان تجلیل شد.

برچسب ها:
استاندار کرمان: کمبود و افزایش قیمت کاغذ از دیگر مشکلات مطبوعات است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان