رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان عنوان کرد:

رفسنجان با ظرفیت های بالفعلی که دارد می تواند پایتخت کتاب ایران باشد

  • شناسه خبر: 111034
رفسنجان با ظرفیت های بالفعلی که دارد می تواند پایتخت کتاب ایران باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان گفت: با توجه به ظرفیت های بالفعل شهرستان رفسنجان در حوزه کتاب به این نتیجه رسیدیم که در سومین مرحله این طرح با جدیت وارد شویم.

خانه » اجتماعی » رفسنجان با ظرفیت های بالفعلی که دارد می تواند پایتخت کتاب ایران باشد

به گزارش خانه خشتی ، ایمان محمد آبادی در نشستی با حضور جمعی از مدیران مسئول رسانه های رفسنجان که با موضوع نامزدی شهرستان رفسنجان برای عنوان پایتخب کتاب ایران صبح امروز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد  با اشاره به در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفتن این طرح از سه سال گذشته اظهار داشت: بر اساس شاخص هایی در حوزه کتاب و فعالیتهای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای یک سال یک شهر به عنوان پاتیخت کتاب کشور معرفی می شود.

وی هدف از این طرح را ایجاد انگیزه و همسویی بیشتر میان دستگاههای مختلف دولتی و غیر دولتی در زمینه ورود به حوزه کتاب عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالفعل شهرستان رفسنجان در حوزه کتاب به این نتیجه رسیدیم که در سومین مرحله این طرح با جدیت وارد شویم.

محمد آبادی ادامه داد: سعی کردیم بخش های مختلف شهرستان را درگیر این موضوع کنیم ، سعی بر این است که تا موضوع کتاب و کتابخوانی در شهرستان نهادینه شود و این مختص یک اداره یا دولت نیست بلکه تمامی مردم باید این انگیزه را داشته باشند.

img_0516

وی افزود: عنوان پایتخت کتاب ایران یک بهانه است تا بتوانیم در همه مردم دغدغه کتابخوانی ایجاد کنیم.

محمد آبادی افزایش یک دقیقه ای سرانه مطالعه در مردم رفسنجان طی یک دوره دوساله را چشم انداز تعریف شده برای این طرح در شهرستان عنوان کرد و گفت: در درجه اول به دنبال تعیین سرانه مطالعه فعلی مردم رفسنجان هستیم و در این راستا طی تفاهم نامه ای با دانشگاه ولیعصر(عج) تحقیقات در این زمینه آغاز گردیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان با اشاره به ظرفیت های فراوان در حوزه کتاب در شهرستان اظهار داشت: ۸ کتابخانه عمومی زیر مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این شهر دایر هستند که ۶ کتابخانه توسط خیرین احداث گردیده است.

وی همچنین به فعالیت دو کتابخانه آستان قدس رضوی ، ۱۶ کتابخانه کانون های فرهنگی هنری، یک کتابخانه تخصصی نابینایان، یک اتوبوس کتابخانه سیار انجمن میراب و کتابخانه های ۱۱ واحد دانشگاهی و ۷ حوزه علمیه در شهرستان اشاره کرد.

img_0514

محمدآبادی با بیان اینکه با اجرای این طرح در هر شهر امکاناتی در اختیار قرار خواهد گرفت تصریح کرد: از جمله آنها احداث یک باب کتابخانه با تجهیزات کامل با مشارکت بانک ملت، تجهیز یک دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار، تزریق بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان کتاب به کتابخانه ها شهرستان و برگزاری نشست ها با موضوع کتاب در طول سال می باشند.

وی همچنین از اضافه شدن بن خرید کالا به سبد کالای پرسنل برخی کارخانجات  غیر دولتی در رفسنجان به منظور کوتاه شدن فاصله مردم با کتاب و در دسترس قرار گرفتن آن خبر داد.

محمد آبادی ” دوست من کتاب ”  را شعار شهرستان در راستای آغاز حرکت جدی در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: اختصاص عنوان رفسنجان پایتخت کتاب ایران، موجب ایجاد فضای روانی مثبت برای مردم شهرستان خواهد شد و یک انگیزه خوب در حوزه کتاب که به لحاظ فرهنگی نیز شاخص ها را افزایش خواهد داد.

رئیس اداره شهرستان گفت: سیرجان، کرمان،زرند، رفسنجان و بم ۵ شهر از استان کرمان هستند که برای این طرح اعلام امادگی داشتند و تاکنون شهرستانهای سیرجان و کرمان انصراف خود را اعلام کردند.

برچسب ها:
پایتخت کتاب ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • فاضل

    اتفاق خوبیست فقط اگر عبداللهی به عنوان دبیرش انتخاب بشه خوبه نه که فامیل..... هست!!!!!!!!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان