پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آموزش در ایجاد روحیه امید و نشاط جامعه مؤثر است

به گزارش خانه خشتی، دکتر شهرام مقصود در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با اشاره به تعاریف عمومی آموزش در نگاه جامعه شناسان و روان شناسان، آموزش را فرآیند یادگیری دانست و گفت: آموزش را می توان از طریق کلاس و دانشگاه به صورت رسمی و کلاسیک، تبلیغات و آموزش های محیطی و رسانه های جمعی کسب کرد.

مشاور شهردار رفسنجان در ادامه امید را اساس و نیروی زندگی پویا بیان کرد که بدون آن زندگی در جامعه امروز امکانپذیر نیست و افزود: امید حمایتی است که فرد از سوی دیگران می بیند و می تواند بین ارزش ها و اهداف شخص با دیگری ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به تعریف اسنایدر از امید، آن را انتظاری مثبت برای دستیابی به اهداف بیان کرد و آموزش را در ایجاد روحیه امید و نشاط جامعه مؤثر خواند و افزود: آموزش علاوه بر افزایش امید و نشاط، جلوی ناامیدی را می گیرد و فرد آموزش دیده هدف بهتر و متعادل تری را می تواند ترسیم کند.

دکتر مقصود با بیان اینکه میان آموزش و امید شهروندی ارتباط مستقیمی وجود دارد، گفت: هر چه آموزش بالاتر باشد، امید و نشاط در جامعه ارتقاء یافته و جامعه به سمت توسعه پیش می رود.

وی با اشاره به جایگاه آموزش در رفسنجان برای ایجاد روحیه نشاط جامعه، اظهار کرد: آموزش در رفسنجان به دلیل وجود مؤسسات آموزشی خیلی خوب و تربیت متخصصان و ایجاد تغییرات در شهر جاریست و طی سال های اخیر تأثیر خود را بر جای گذاشته است.

مشاور شهردار رفسنجان به اقدامات مناسب بهداشت، محیط زیست، نیروی انتظامی و شهرداری در ایجاد نظم و قانون، افزایش امید و آموزش های شهروندی شاره کرد و گفت: اقدامات و تلاش های خوبی انجام گرفته اما کافی نیست و باید به قوانین شهروندی توجه بیشتری شود.

هجدهمین قسمت از برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» با طرح سؤال مسابقه پیامکی و اخبار «در شهر» به پایان رسید.

خروج از نسخه موبایل