رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان خبر داد:

۶ مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا در رفسنجان در سال گذشته

  • شناسه خبر: 110209
۶ مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا در رفسنجان در سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان گفت: سال گذشته تا پایان فصل اپیدمی ۸ مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا داشتیم که دو مورد آن تایید نشد.

خانه » آخرین اخبار » ۶ مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا در رفسنجان در سال گذشته

به گزارش خانه خشتی ، دکتر علی اسماعیلی ندیمی صبح امروز ۹ آبان ماه در کارگاه منطقه ای بیماریهای حاد تنفسی دانشگاههای علوم پزشکی استان کرمان اظهار کرد: سال گذشته اولین مورد مثبت آنفلوآنزا بیماری بود که از مکه مکرمه برگشته بود و ۱۷ مهر بستری شد و تست وی مثبت شد و بهبود پیدا کرد.
وی با بیان اینکه اولین فوتی که بر اثر آنفلوآنزا در سال گذشته اتفاق افتاد خانم ۳۸ ساله ای بود که نفر دوم خانم باردار بود. افزود: با این دو حادثه حساس شدیم و ۲۷ آبان ماه دکتر گویا(رئیس مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت) به رفسنجان آمدند و بعد از جلساتی که گذاشته شد مشخص شد با یک اپیدمی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: بخش ویژه ای در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) ایجاد شد و بعد در بیمارستانهای کرمان و تعداد زیادی از بیماران مشکوک به آنفلوآنزا بستری شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان یادآور شد: سال گذشته تا پایان فصل اپیدمی ۸ مورد مرگ قطعی بر اثر آنفلوآنزا داشتیم که دو مورد آن تایید نشد.
اسماعیلی ندیمی خاطرنشان کرد: کارهایی که برای درمان و پیشگیری از آنفلوآنزا سال گذشته انجام شد به صورت صورتجلسه های منظمی تنظیم شد که راهکارهای برای آینده باشد.
وی بیان داشت: یکی از روزهای سخت کاری سال گذشته درمان خانم بارداری بود که دارای مشکلات تنفسی و علائم آنفلوانزا در آی. سی یو بستری شد و گروهی از متخصصین ۲۴ ساعت تمام وی را درمان می کردند و در آی سی یو زایمان کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنحان با قدردانی از تلاش زیاد پزشکان و پرسنل بیمارستانها و مراکز درمانی رفسنجان در مهار آنفلوآنزا، ابراز داشت: نکته جالب این بود که از کادر درگیر بخش آنفلوآنزا کسی مبتلا نشد و این نشان می دهد رعایت مسائل بهداشتی را خوب انجام دادیم.
اسماعیلی ندیمی با اشاره به اینکه سال گذشته تجربه مدیریت بحران خوبی در شهرستان اتفاق افتاد و توانستیم از این بحران عبور کنیم، عنوان کرد: خروجی این جلسات باید در اختیار متخصصین و گروههای درگیر در این قضایا قرار گیرد.

 

برچسب ها:
آنفلوآنزا آنفلوآنزا در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان