پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اهانت به مسئول یکی از تشکل های فعال دانشگاه ولیعصر؛ داد و فریاد که هیچ، توی گوشت هم میزنم

بیانیه اعلام حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر (عج) از دکتر سیّدمحمّد حسینی

به گزارش خانه خشتی ، محمد سعید مسئول تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر راجع به برخورد نامناسب یکی از کارشناسان این دانشگاه به خبرنگار ما اینگونه توضیح داد: روز گذشته کارشناس کانون ها و نشریات دانشجویی دانشگاه با من تماس گرفتند و خواستار انتقال یکی از وسایل داخل دفتر تشکل جامعه اسلامی دانشگاه به یکی از کانون ها شدند و خواستند که بنده با کارشناس تشکل ها هماهنگی ها را انجام دهم، بنده بیان کردم که اموال دفتر جامعه اسلامی به اسم من هست و باید به این مورد هم توجه شود و ازشون خواستم که اجازه دهند تا با کارشناس تشکل ها دراینباره صحبت کنم ولی ایشان تصور کردند که من قصد تعلل در کار را دارم و به تندی با من شروع به صحبت کردند و بنده مناسب ندیدم که مثل ایشان پاسخ دهم و تماس را قطع کردم.

وی ادامه داد: ایشان مجددا با بنده تماس گرفتند و دلیل قطع کردن تماس را پرسیدند و بنده بیان کردم که لحن شما مناسب نبود و نباید با این لحن و داد زدن با مسئول تشکل صحبت کنند اما ایشان با لحن تند تری به بنده گفتند: داد که هیچ، فریاد که هیچ، توی گوشت هم میزنم. بنده باز هم متانت به خرج دادم و مناسب ندیدم جواب ایشان را بدهم تنها پرسیدم: تو گوش من میزنید؟ و ایشان حرف خود را تکرار و بر آن تاکید کردند.
سعید گفت: پس از این قضیه بنده به دفتر ایشان رفتم که با ایشان صحبت کنم، اما ایشان باز هم بر این موضوع تاکید کردند و گفتند اگر پایش بیافتد توی گوشت میزنم. هرچند مسئولیت این فرد مرتبط با تشکل ها نیست اما بنده قصد همکاری با ایشان را داشتم اما پس از مشاهده این طرز برخورد به ایشان گفتم که بنده با شما همکاری نخواهم داشت.
وی ادامه داد: ایشان پس شنیدن این حرف یکباره به جلسه شورا داخلی فرهنگی رفتند در حالی که اصلا قرار به شرکت ایشان در جلسه نبود به معاونت فرهنگی دانشگاه جناب آقای دکتر فصیحی هرندی گفتند که: آقای سعید در این مورد با ما همکاری نمی کنند و از من نسبت به این موضوع پیش معاونت فرهنگی دانشگاه شکایت کردند.
معاون فرهنگی دانشگاه پس اینکه خواستند آرامش جلسه حفظ شود به بررسی این موضوع پرداختند که من مناسب نمیدانم مطالب جلسه شورا داخلی دانشگاه را بازگو کنم هرچند نحوه رسیدگی هم مورد قبول نبود.
پس از اینکه بنده بیان کردم که اگر به این مسئله رسیدگی جدی و سریع صورت نگیرد ما نسبت به این موضوع واکنش نشان خواهیم داد و احتمال رسانه ای شدن این موضوع نیز هست، معاونت فرهنگی دانشگاه در حضور مسئولین فرهنگی بنده را از اتاق خود و جلسه ای که نماینده جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین تشکل دانشگاه ولی عصر(عج) مجوز حضور در آن را داشت بیرون کردند که این رفتار ایشان با توجه به شناخت قبلی که از ایشان داشتیم برای بنده بسیار ناراحت کننده بود.
البته رفتار کارشناس کانون ها و نشریات دانشجویی قبلا هم چه برای ما و چه برای دیگر تشکل ها و کانون ها دردسر ساز شده بود و موجب آزرده خاطر شدن دانشجویان فعال فرهنگی شده است.
سوال من از مسئولین فرهنگی دانشگاه این است: آیا فردی با سوابق مذکور که با یک فعال فرهنگی با این لحن صحبت می کند، صلاحیت حضور در مقام کارشناس فرهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و نشریات در ساختمان فرهنگ دانشگاه را دارد؟
درخواست من از مسئولین دانشگاه این است، اگر نسبت به فعالیت های تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) گله مند هستند و انتقادی از ما دارند به صراحت این موضوع را با ما در میان بگذارند نه اینکه با این رفتار ها نسبت به عملکرد ما واکنش نشان دهند. ما مستند و منطقی مسائل را میپذیریم اما اگر بدین نحو رفتار شود ما از مواضع خود حتی اگر لحظه ای از عمر مسئولیت مان مانده باشد کوتاه نخواهیم آمد.
ریاست محترم دانشگاه در مسئله با ما اختلاف داشتند، این مسئله را به صراحت با ما بیان کردند و ما هم دلایل و مستندات خودمان را به ایشان ارائه دادیم و به این ترتیب به این اختلاف رسیدگی شد. این طرز رفتار را ما میپذیریم و اگر اشتباه هم کرده باشیم ابایی از بیان آن نداریم اما روندی که فعلا شاهد آن هستیم به هیچ وجه برای ما قابل قبول نیست.
باید این موضوع را نیز در نظر داشت که اگر بنده هم به عنوان یک دانشجو از این رفتار ها بگذرم، اجازه این را ندارم که به عنوان مسئول تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه و نماینده جمع زیادی از دانشجویان نسبت به این موضوع بی تفاوت باشم. چرا که این رفتارها نه تنها توهین به شخص بنده بلکه توهین به اعضا بزرگترین تشکل دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان می باشد.

لازم به ذکر است ماجرای مذکور از زبان محمد سعید محمد سعید مسئول تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولی عصر رفسنجان بیان شده است و خبرنگار خانه خشتی برای کسب چرایی وقوع این ماجرا چندین مرتبه با معاونت فرهنگی دانشگاه تماس گرفت و به علت عدم پاسخگویی موفق به برقراری تماس نشده است.

گفتنی است گفتگوی مسئولین فرهنگی دانشگاه نیز در باره این مسئله متعاقبا منتشر خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل