تفاهم نامه سرمایه گذاری بین فرمانداری رفسنجان و شرکت اتریشی امضا شد

  • شناسه خبر: 109780
تفاهم نامه سرمایه گذاری بین فرمانداری رفسنجان و شرکت اتریشی امضا شد

تفاهم نامه ایجاد نیروگاه خورشیدی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذاران اتریشی به امضا رسید.

خانه » اقتصادی » تفاهم نامه سرمایه گذاری بین فرمانداری رفسنجان و شرکت اتریشی امضا شد

به گزارش خانه خشتی ، فرماندار  رفسنجان در این آیین اظهار کرد: شرکت کی پی وی (kpv) که در اتریش راه اندازی شده و در حوزه انرژی های پاک و نیروگاه های خورشیدی فعالیت دارد، سرمایه گذاران این شرکت در رفسنجان قرار است در فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱.۲ مگاواتی را احداث کنند.
حمید ملانوری بیان کرد: اعتبار اولیه برای راه اندازی این نیروگاه ۵۵ میلیارد ریال است که از هفته آینده عملیات احداث آن آغاز می شود و دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: در فاز دوم این نیروگاه به ۱۰ مگاوات توسعه خواهد یافت.
وی ادامه داد: طرح بازدهی پنل های خورشیدی در گروه فیزیک و نجوم توسط بهروز خیام دانش آموز رفسنجانی در جشنواره جوان خوارزمی حایز رتبه سوم شده است که برای تبادلات علمی در اجرای طرح مذکور نیروگاه خورشیدی توسط اتریشی ها، برای تجاری سازی طرح پنل های خورشیدی، از ایده های این دانش آموز نخبه نیز استفاده خواهد شد.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: ایران برای سرمایه گذاری خارجی ها به لحاظ وجود امنیت کشور مناسبی است و رفسنجان هم به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و تابش نور خورشید زیاد در این شهرستان نسبت به دیگر نقاط کشور، برای ایجاد نیروگاه خورشیدی مناسب است.
وی گفت: رفسنجان قطب تولید محصول کشاورزی پسته در دنیاست و از لحاظ طعم و کیفیت حرف اول را می زند همچنین دارای جاذبه های طبیعی بکر، ابنیه های تاریخی و از جمله بزرگترین خانه خشتی جهان و دیگر اماکن است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از این جاذبه ها بازدید می کنند.
ملانوری افزود: رفسنجان جز ظرفیت های کشاورزی و صنعتی، شهرستانی دانشگاهی است با ۱۱ واحد دانشگاهی، ۲۵ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیئت علمی در حوزه علم و فناوری که می تواند به رونق اقتصادی کمک کند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری kpv هم گفت: خیلی خوشحال هستم که در رفسنجان حضور دارم و توانستم قرارداد ایجاد نیروگاه خورشیدی را امضا کنم.
گرهارد رِبِن اشتاینر، علت سرمایه گذاری در این شهرستان را وجود سطح تابش آفتاب بالا، ارتفاع خوب شهرستان از سطح دریا و استفاده از دانش نخبگان این شهرستان عنوان کرد.

برچسب ها:
تفاهم نامه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان