پاکسازی مناطق مختلف سوریه/اجساد اتباع خارجی در میان تروریست‌ها

  • شناسه خبر: 10907
پاکسازی مناطق مختلف سوریه/اجساد اتباع خارجی در میان تروریست‌ها

خانه خشتی:آخرین تحولات میدانی سوریه بر ادامه عملیات‌ پاکسازی شهرها و مناطق مختلف این کشور توسط ارتش سوریه و کشته شدن شماری از سرکردگان تروریست‌ها در این عملیات‌ حکایت دارد. خانه خشتی به نقل از فارس،ارتش سوریه در استان ریف دمشق با پیگرد بازمانده‌های گروهک‌های تروریستی در «الحجر الأسود – قدم – عسالی» و برخی […]

خانه » آخرین اخبار » پاکسازی مناطق مختلف سوریه/اجساد اتباع خارجی در میان تروریست‌ها

خانه خشتی:آخرین تحولات میدانی سوریه بر ادامه عملیات‌ پاکسازی شهرها و مناطق مختلف این کشور توسط ارتش سوریه و کشته شدن شماری از سرکردگان تروریست‌ها در این عملیات‌ حکایت دارد.

خانه خشتی به نقل از فارس،ارتش سوریه در استان ریف دمشق با پیگرد بازمانده‌های گروهک‌های تروریستی در «الحجر الأسود – قدم – عسالی» و برخی از مناطق اطراق شماری از تروریست‌ها را کشته و ده‌ها نفر دیگر رازخمی کرد.

از سوی دیگر یگان‌های دیگر ارتش سوریه در اولین روز عید و در منطقه «عقربا» در نزدیکی راه فرودگاه ده‌ها تروریست را به قتل رسانده و شماری را مجروح کردند و اینگونه به نظر می‌رسید که تروریست‌ها در این منطقه در صدد اجرای عملیاتی بودند که جزئیات آن هنوز برملا نشده است.

دمشق

اما از شهر دمشق خبر می‌رسد که از اولین ساعات صبح امروز درگیری‌های شدیدی بین ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی در بوستان‌های «الرازی» در جریان است. این گروهک‌های تروریستی از طریق بوستان‌های داریا به این منطقه نفوذ کرده بودند و علاوه بر سلاح‌های سبک، سلاح‌های سنگین از جمله سلاح‌های پدافند هوایی نیز در اختیار داشتند که مورد پیگرد ارتش سوریه قرار گرفتند.

از سوی دیگر «فهد جاسم الفریج»، معاون فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه روز گذشته با حضور در برخی از بیمارستان‌های نظامی به مناسبت عید فطر با مجروحان و آسیب‌دیدگان حوادث تروریستی سوریه ملاقات کرد.

همچنین شماری از فرماندهان ارتش سوریه از خانواده‌های کشته‌شدگان حوادث تروریستی سوریه دیدن و تاج گل برمزار قربانیان این حملات نثار کردند.

در همین ارتباط «محمد الشعار»، وزیر کشور سوریه نیز از شماری از افسران و نیروهای پلیس آسیب دیده در حوادث تروریستی این کشور در بیمارستان پلیس عیادت کرد.

حلب

اما در استان حلب ارتش سوریه موفق شد، شمار زیادی از گروهک‌های تروریستی فعال در این شهر را به قتل برساند و شمار دیگری را نیز زخمی کند و با وارد آوردن خسارات سنگین به صفوف آنها بخش قابل توجهی از سلاح‌های آنها را ضبط کند، این درحالی است که در میان تروریست‌هایی که کشته شده بودند، افرادی از تابعیت‌های مختلف عربی و خارجی مشاهده می‌شدند.

همچنین یک مقام نظامی آگاه در شهر حلب در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» تاکید کرد که تمام این موفقیت‌ها مرهون همکاری مردم و اهالی این مناطق با نیروهای ارتش بود و مردم این منطقه بودند که اطلاعات و اخبار لازم درباره محل تجمع و حضور این تروریست‌ها را به نیروهای ارتش اطلاع دادند.

این منبع در ادامه افزود: ارتش سوریه روز گذشته روند پاکسازی منطقه «سیف الدوله» را ادامه داد و در این راستا ده‌ها تروریست را کشته و سلاح‌های آنها را ضبط کردند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه با گروهک‌های تروریستی در مناطق «بوابه القصب» و بازار «الصوف» درگیر و ده‌ها تروریست را به قتل رساندند و محل تجمع آنها در مناطق «قسطل الحرامی» و «قسطل مشط» و «الشابوره» و میدان «التنانیر» و «الکلاسه» را منهدم کردند.

حمص

اما شهر حمص روز آرامی را پشت سر گذاشت،‌ با اینکه به دنبال نفوذ برخی گروهک‌های تروریستی به برخی مناطق این شهر شاهد بروز درگیری‌هایی در «حمص قدیم» و «الخالدیه» و «باب هود» بودیم و نیروهای ارتش موفق شدند، یک تک تیر انداز را در منطقه بازار حمص که اقدام به هدف قرار دادن شهروندان می‌کرد، دستگیر کنند.

این درحالی است که گروهک‌های تروریستی به شدت مناطق «جوبر» و «السلطانیه» را زیر آتش گرفته و با استفاده از توپ روستاهای اطراف و همجوار این مناطق را گلوله باران کردند که بر اثر آن شماری از شهروندان سوری زخمی شدند.

هدف گروهک‌های تروریستی از این حملات تلاش برای به دست گرفتن کنترل مجدد منطقه «بابا عمرو» بود که با ناکامی همراه شد و شاهدان در این ارتباط تاکید کردند که منطقه السلطانیه از این جهت برای تروریست‌های مسلح حائز اهمیت است،‌ چون انبار تسلیحات آنها به شمار می‌آید و سلاح‌هایی که به صورت قاچاق از لبنان وارد خاک سوریه می‌شود، در این منطقه انبار و ذخیره می‌شود.

درگیری ارتش و نیروهای امنیتی سوریه با گروهک‌های مسلح در این منطقه در حالی ادامه دارد که شاهدان می‌گویند، حدود ۱۴۰۰ تروریست در این منطقه حضور و فعالیت دارند.

استان ریف

در استان ریف و در منطقه «الرستن» گزارش‌هایی از وقوع درگیری‌های شدید در این منطقه خبر می‌‌دهد که براثر آن شماری از تروریست‌ها کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

درعا

در درعا نیز نیروهای ارتش سوریه همچنین به عملیات پاکسازی این شهر و پیگرد تروریست‌ها در مناطق «الشیخ مسکین» و «الحراک» در ریف درعا ادامه می‌دهند و در حملات خود موفق شدند، شماری از تروریست‌ها را کشته و شمار دیگری را زخمی کنند که در میان کشته‌شدگان «یاسر عدنان القطوف» و «محمد أحمد الحریری» و «حسام عبد اللطیف السلامات» از سرکرده‌های تروریست‌ها نیز در میان کشته‌شدگان مشاهده می‌شدند.

در این راستا نیروهای ارتش سوریه به گشت‌زنی خود در منطقه «اللجاه» و پیگرد تروریست‌ها در مناطق «الطف» و «قلعه سحر» ادامه می‌دهند و با شماری از تروریست‌ها در منطقه الشیخ مسکین در ریف درعا درگیر شدند و شماری از آنها را کشته و شمار دیگری را نیز مجروح کردند که در میان کشته‌شدگان «انس حمید الدیری» از سرکرده‌های تروریست‌ها مشاهده می‌شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان