خاتمی در نماز جمعه تهران؛ غیر متعهد ها عدم تعهد خود را با موضع گیری علیه آمریکا اثبات کنند

  • شناسه خبر: 10874
خاتمی در نماز جمعه تهران؛ غیر متعهد ها عدم تعهد خود را با موضع گیری علیه آمریکا اثبات کنند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر غیر متعهدها می خواهند عدم تعهدشان را اثبات کنند در برابر یکه تازی آمریکایی ها و جنایات صهیونیست ها و جنایاتی که در بحرین در حال انجام است و در برابر سرکوب حقوق بشر که در عربستان در حال جریان است موضع گیری کنند، مردم نظاره گر […]

خانه » آخرین اخبار » خاتمی در نماز جمعه تهران؛ غیر متعهد ها عدم تعهد خود را با موضع گیری علیه آمریکا اثبات کنند

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر غیر متعهدها می خواهند عدم تعهدشان را اثبات کنند در برابر یکه تازی آمریکایی ها و جنایات صهیونیست ها و جنایاتی که در بحرین در حال انجام است و در برابر سرکوب حقوق بشر که در عربستان در حال جریان است موضع گیری کنند، مردم نظاره گر هستند که آیا این جنبش به عدم تعهد خود متعهد است.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از  مهر، سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران، به حادثه زلزله شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: زلزله آذربایجان غربی ما را در اندوه و غم بسیاری فرو برد، همه ما خود را شریک غم این عزیزان می دانیم و برای آنان که از دنیا رفته اند مغفرت، صبر و اجر برای بازماندگانشان از خداوند متعال می خواهیم.

وی ادامه داد: بخشی از زلزله غم از دست دادن درگذشتگان است که جانکاه است اما بخش دیگر آن که مصیبتش کمتر نیست مسائل پس از زلزله است. دولت با همه قوا برای حل مشکلات این عزیزان در صحنه است. مردم نوع دوست هم همکاری می کنند در آنجا فصل سرما ۱۵ روز دیگر فرا می رسد و نیازمند وسایل گرمایشی هستند.

خطیب جمعه تهران گفت: انشاءالله دولت هر چه زودتر ساخت و ساز مستحکم و ضد زلزله را شروع کند و مردم هم همکاری کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: آنچه در این میان مایه تاسف است این است که برخی خارجی ها و برخی تریبون های داخلی از زلزله هم استفاده ابرازی کرده اند. از جنازه جانباختگان و ویرانه های آسیب دیدگان هم منافع جناحی خود را دنبال می کنند. این بی انصافی است که در عالم سیاست این جور آدم بیرحم باشد که به جنازه ها هم رحم نکند و از ویرانه های مردم هم سوء استفاده در حالیکه نظام با تمام قوا وارد شده و شخص اول کشور مقام معظم رهبری آیت الله العظمی خامنه ای به منطقه رفتند و مسئولان نیز به منطقه رفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری شب های قدر در ماه مبارک رمضان امسال گفت: طبق گزارشاتی که از سراسر کشور رسیده شبهای قدر امسال با شکوه ترین شب های قدر بوده و حضور جوانان هم بسیار چشمگیر بوده است. این به معنای آن است که سرمایه ایمان مردم نه تنها دست نخورده بلکه بیشتر هم شده است، سرمایه محبت مردم به اهل بیت عصمت نه تنها دست نخورده بلکه بحمدالله بیشتر هم شده است.

خاتمی گفت: به خودم و شما توصیه می کنم سرمایه ای که در این ماه به دست آورده اید نگه دارید. مراقبتی که در ماه رمضان داشته ایم انسی که با تلاوت کتاب خدا داشتیم. انسی که با نماز شب داشتیم همه را نگه داریم تا سال آینده و سالیان آینده. این سرمایه را از دست ندهیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت از اواخر هفته آینده گفت: این هفته فرصت بسیار خوبی است که نقاط قوت دولت ارزیابی و تقویت شود و نقاط ضعف هم شناسایی شود و با انتقاد سازنده و راهکار با نقاط ضعف مقابله شود. انتظار می رود دولتمردان و منتقدان انصاف را رعایت کنند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اجلاس جنبش غیر متعهدها در هفته اول شهریور ماه در تهران اشاره کرد و گفت: موفقیت برگزاری این اجلاس از موفقیت های نظام اسلامی است. کنفرانس غیرمتعهدها در سال ۱۹۶۰، ۵۲ سال پیش با ۲۵ دولت شکل گرفت که می خواستند در برابر آمریکا و شوروی سابق بی طرف باشند. در سال ۱۳۷۹، این ۲۵ دولت و ۱۷ ناظر و حدود ۱۲۰ کشور عضو جنبش غیر متعهدها هستند. ایران قبل از انقلاب متعهد به غرب بود. پس از انقلاب از اولین گام هایی که برداشته شد ایران عضو جنبش غیر متعهدها شد.

وی ادامه داد: آمریکا در دنیا یکه تازی بی دلیل دارد و دنیا را مثل دهکده ای می بیند که گویی آمریکا کدخدای آن است . یک موسسه آمریکایی نظر سنجی در سال ۱۳۷۵ داشته است که بر اساس آن ۶۵ درصد مردم عربستان ضد ضد آمریکا بوده اند و هم اکنون ۹۰ درصد آنها ضد آمریکا هستند. در ترکیه ۹۵ درصد مردم معتقدند آمریکا نمی تواند کشور مورد اعتماد آنها باشد. در کشورهای خاورمیانه ۸۷ درصد بی اعتمادی به آمریکا ثابت شده است. آمریکا همه جا یکه تازی می کند و خیره سری دارد. به تروریست های سوریه و عراق کمک می کند.

خاتمی گفت: اقتضا دارد اجلاس غیر متعهدها نسبت مسائل منطقه موضع گیری کند. شما همچنان غیر متعهد هستید. شوروی فروپاشیده است اما آمریکا که هست. اگر غیر متعهدها می خواهند عدم تعهدشان را اثبات کنند نسبت به این مسائل موضع گیری کنند در برابر یکه تازی آمریکایی ها و جنایات صهیونیست ها و جنایاتی که در بحرین در حال انجام است و در برابر سرکوب حقوق بشر که در عربستان در حال جریان است مردم نظاره گر هستند که مردم ببینند آیا این جنبش به عدم تعهد خود متعهد است یا خیر؟

وی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس که در تهران برگزار می شود همراه با برکاتی باشد.

خاتمی در خصوص مسائل سوریه نیز گفت: حوادثی که در سوریه می گذرد گویای این است که آمریکا دنیای استکبار به هیچ یک از شعارهایی که خودشان می دهند پایبند نیستند. شعار آنها دموکراسی است اما نان دموکراسی را می خورند. دو انتخابات سال گذشته در سوریه انجام گرفت آمدند آدم های دولتی آمریکا به خصوص وزیر خارجه اش گفتند مردم سوریه نفهمند این است شعار دموکراسی آنها. مسئله حقوق بشر آنها گوش فلک را کر کرده است. اینها دارند به تروریست هایی کمک می کنند که وارد خانه مسلمانی شده اند که مرد را کشته اند، زن را کشته اند بچه های بزرگ را کشته اند و پسربچه ۳ ساله را به دار کشیده اند، این به اصطلاح حقوق بشر لیبرال دموکراسی غربی است. تروریست ها یک نفر را با صد گلوله کشته اند این یعنی شکنجه. این حقوق بشر آمریکایی است و به صراحت خودشان می گویند که ما به تروریست ها کمک می کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: مبارزه با تروریست ها هم که از طرف آنها شکل جدیدی پیدا کرده به نظر می رسد که آمریکا و همپیمانانش مثل لات های چاله میدانی که در گذشته وجود داشتند و چاقوی بزرگی به دست داشتند و می گفتند هر کسی جلو بیاید می کشیم شده است. هم اکنون این نقش را در منطقه پیدا کرده اند هیچ راهی هم این آمریکا مستکبر جز مقابله ندارد و آن را هم همین شعار مرگ بر آمریکای شماست. اگر بلایی که اینها سر سوریه آوردند بر سر هر یک از نوکرهای آنها در منطقه می آمد همان روز اول سرنگون می شدند آفرین بر دولت سوریه که تا کنون مقابله کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند به مبارزان سوریه نشاط دهد تا خسته نشوند و به فضل خداوند بینی استکبار را در آن دیار به خاک بمالند و گفت: اگر این دشمنان در سوریه پیروز شوند نوبت بعد عراق است و نوبت بعد کشورهای دیگر هستند. البته اگر خیال ایران را دارند این خیال را از ذهنشان بیرون کنند که این ملت ملتی است که اگر کمترین آسیبی ببیند دشمنانش را با مغز نابود می کند.

خاتمی خطاب به همسایگان سوریه گفت: با طناب پوسیده آمریکا به چاه نروید. شما با طناب پوسیده آمریکا دارید عملا با کشور مستقلی که حمایت مردمی دارد می جنگید. نصیحت می کنم دست از این روش بردارید. دلیل اول این است که حمایت مردمی را از دست می دهید. آنچنان که تا کنون هم بخش های زیادی از حمایت مردمی را از دست داده اید. دلیل دوم این است که القاعده ای که امروز به جان سوریه افتاده است مطمئن باشید بعدا به جان خودتان خواهد افتاد. آن وقت است که شما پشیمان می شود و پشیمانی شما هم سودی نخواهد داشت.

آیت الله خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته با تشکر از راهپیمایی شکوهمند ملت ایران گفت: این گام همان گام خداپسندانه ای است که در قرآن آمده است، گامی است که دشمنان شما را به خشم آورد.

سخنرانی این هفته نماز جمعه تهران تاکید کرد: شما با شرکت در این راهپیمایی به وصیت امام علی (ع) که خصومت با ظالم و کمک به مظلوم داشته باشید عمل کردید.

وی گفت: در این خطبه در خصوص شیوه های مقابله قرآن با صهیونیست ها را مطرح می کنیم، ما اقلیت یهود کشور خود را از حساب صهیونیست ها جدا می دانید قرآن هم حساب آنان را که پایبند به ارزش ها هستند جدا کرده است.

خاتمی افزود: قرآن شیوه مقابله با صهیونیست ها را برگزیده است شیوه اول بیان جنایت های صهیونیست ها است.

وی افشاگری قرآن مبنی بر جنایات صهیونیست ها را شرح داد و گفت: اینها در تاریخ خود پیامبر کشی و متدین کشی بوده اند و روش آن ها همیشه اینگونه بوده است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: صهیونیست ها در صبرا و شتیلا چنان جنایاتی کردند که این لکه ننگ تا ابد از دامان آنها پاک نمی شود. که ۴۸ ساعت این دو اردوگاه را قتل عام می کردند.

وی در ادامه به بیان جنایات صهیونیست ها در اردوگاه های صبرا و شتیلا پرداخت و گفت: صهیونیست ها به هیچ یک از ارزش های انسانی پایبند نیستند و ذاتشان با زیر پا گذاشتن ارزش های انسانی عجین شده است در قرآن آمده است که اینها مدام نقض میثاق می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صهیونیست ها به هیچ معاهده بین المللی پایبند نیستند، گفت: کار صهیونیست ها تحریف حقایق و واقعیات است امروز بسیاری از رسانه های بین المللی را پول اینها اداره می کند.

وی افزود: بر اساس آیات قرآن صهیونیست ها کینه شدید نسبت به مسلمانان دارند و دوست دارند مسلمانان به مشکل بیفتند. دشمنی آنان از زبانشان مشخص است و آن چه در دل دارند بیشتر از آن است که در زبان دارند.

خاتمی ادامه داد: تار و پود اینها جنایت است برای مقابله با صهیونیست ها باید جنایات اینها را افشا کرد.

وی تاکید کرد: صدا و سیما باید جنایات اینها را در فلسطین، غزه و لبنان افشا کند. از فیلم شکارچی سبز که جنایات اینها را نشان داد تشکر می کنیم.

وی گفت: قرآن تاکید می کند که صهیونیست ها را محرم راز قرار ندهید اما متاسفانه صهیونیست ها ارباب برخی سران کشورهای اسلامی هستند.

خاتمی خاطر نشان کرد: خبر دقیق داریم در حمله به لبنان و غزه برخی کشورهای اسلامی مشوق صهیونیست ها بودند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: قرآن تاکید می کند که با زورگو حتی اگر مسلمان است بجنگید.

وی افزود: در طول ۶۰ سال اشغال این سرزمین روشی که موفق بوده انتفاضه است میزهای مذاکره جواب نمی دهد صهیونیست ها فقط زبان زور می فهمند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دنیای اسلام با موج بیداری اسلامی نشان داد قدرتمند است، گفت: در صورت وحدت جهانی اسلامی توان این وجود دارد که اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنند.

برچسب ها:
خاتمی در نماز جمعه تهران؛ غیر متعهد ها عدم تعهد خود را با موضع گیری علیه آمریکا اثبات کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان