کارشناس مسائل تربیتی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان»:

لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش گسترش امید در جامعه است

  • شناسه خبر: 108648
لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش گسترش امید در جامعه است

پورمحمدی مشاور و کارشناس مسائل تربیتی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش را گسترش امید در جامعه دانست.

خانه » اجتماعی » لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش گسترش امید در جامعه است

به گزارش خانه خشتی، محمد پورمحمدی مشاور و کارشناس مسائل تربیتی در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» هدف از آموزش و پرورش را تربیت عبد صالح بیان کرد و با اشاره به سخنانی از بزرگان، آموزش را سرایت دادن دانش و تجربه به دیگران عنوان کرد و افزود: پرورش یعنی شکوفا کردن استعدادهایی که خداوند به طور ذاتی در وجود انسان گذاشته است.

وی با بیان اینکه خداوند در وجود هر موجودی ابزاری برای خوشبختی او قرار داده است، اظهار کرد: این ابزار می تواند رشد کرد و به قابلیت و شکوفایی و به درجه ای برسد که بتوان در مقابل وی سر تعظیم فرود آورد.

پورمحمدی آموزش و پرورش را تعامل یاورانه با ساختار و علم جهت دار دانست و گفت: در صورتی که عوامل یاد دهنده و یاد گیرنده در بستری با علم جهت دار به بی نهایتی به نام بهشت برسند، قیمت ما بهشت خواهد شد و ما می خواهیم به آن برسیم.

این کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به رابطه میان آموزش و پرورش و امید شهروندی، تصریح کرد: هر اتفاقی از بستر آموزش و پرورش می گذرد و هر خانواده ای دارای ارتباطی معنادار و دوسویه با آموزش و پرورش است.

وی لازمه تحقق اهداف آموزش و پرورش را گسترش امید در جامعه دانست و خطاب به دانش آموزان گفت: مطمئن ترین سرمایه ای که در دست شماست، همین «امروز» است و باید از همین امروز استفاده کنید.

پورمحمدی اراده را توانایی خود مجبور کردن به کاری در مدت زمان معین عنوان کرد و افزود: برای شروع هر کاری باید انگیزه داشت و در هر شرایطی دست از تلاش برنداشت و به خدا توکل کرد.

این کارشناس مسائل تربیتی ادامه داد: اگر اهدافمان را بلند بگیریم و بچه های ما نیز با این روحیه خودشان را شارژ کنند، موفق می شوند.

محمد پورمحمدی با اشاره به وجود فضاهای سبز شهری و برپایی برنامه هایی با رویکرد نشاط و امید در بوستان های معلم و جوان، گفت: حضور فعال و بانشاط مردم در کنار روحانیون در شب های رمضان مصداق بارزی از تعامل سازنده است که امیدواریم گسترش و توسعه یابد.

وی برگزاری اردوها، کلاس ها، دیدارها، نمایشگاه ها و پیام های شهری را در مسرت بخشی به جامعه مؤثر خواند و افزود: همه باید خود را مسئول بدانند و اگر طرحی دارند، ارائه دهند تا نشاط به جامعه تزریق شود.

برچسب ها:
امید زادیو رفسنجان شهر من رفسنجان شهرداری رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان