نماینده مردم رفسنجان در گفت و گو با خانه خشتی مطرح کرد:

مصوبه بخشش سود بانکی و دیر کرد کشاورزان از سوی دولت ابلاغ نشده است / دولت در این زمینه کمک کند

  • شناسه خبر: 108561
مصوبه بخشش سود بانکی و دیر کرد کشاورزان از سوی دولت ابلاغ نشده است / دولت در این زمینه کمک کند

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه مجلس از محل قیمت نرخ ارز ،مبلغی برای بدهی های دولت در نظر گرفته است ونماینده گان خواستند که مبلغی از این پول برای بخشش سود و دیر کرد کشاورزان در نظر گرفته شود و این را مصوب کردند و هنوز ابلاغ نشده است .

خانه » آخرین اخبار » مصوبه بخشش سود بانکی و دیر کرد کشاورزان از سوی دولت ابلاغ نشده است / دولت در این زمینه کمک کند

 احمد انارکی محمدی در حاشیه بازدید مدیر عامل بانک کشاورزی از شرکت تعاونی تولیدکنندگان پسته رفسنجان در گفتگو با خبرنگار خانه خشتی اظهار داشت :با توجه به اینکه مجلس از محل قیمت نرخ ارز ،مبلغی برای بدهی های دولت در نظر گرفته است  ونماینده گان خواستند که مبلغی از این پول برای بخشش سود و دیر کرد کشاورزان در نظر گرفته شود و این را مصوب کردند و هنوز ابلاغ نشده است .

وی افزود : ما جلسه ای با مدیرعامل بانک کشاورزی و معاون وزیر اقتصاد در بانک مرکزی کشاورزی در تهران برگزار کردیم و در ادامه بحث خرید پسته و کاهش  صادرات نتایج به این ختم شد  که ستاد پسته استان تشکیل گردید و با اقای شهید زاده صحبت شد و ایشان به منظور بررسی مشکلات و نقدینگی پسته کشاورزان به رفسنجان امدند.

انارکی محمدی گفت : فعلا به صورت موقت  یک نقدینگی را بین کشاورزان ایجاد می کنیم که مشکل انها حل شود چون تک محصولی هستیم هیچ پولی ندارند تمام زحمت ما این است در این فصل مشکل انها حل شود .

وی افزود : باید  برای دراز مدت فکری برای پسته بکنیم چون قیمت پسته مشخص است  ، پسته آمریکا هفت و دو دهم دلار اعلام شده است  قطعا ما پایین تر از انها هستیم و ما باید در این زمینه  شروع به بازار یابی کنیم  و دولت باید در این زمینه کمک کند .

احمد انارکی محمدی بیان داشت : امروز ستادپسته در استان تشکیل می شود  که مصوبات و نتایج ان را به کشاورزان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه سه سال گذشته قیمت اکثر محصولات کشاورزی رو به نزول بوده است گفت : پسته هم از این قضیه مستثنی نبوده است و مشکلاتی که برای پسته به وجود امده بیشتر خودش را نشان داده است و طرف ما امریکا است و قطعا باید قوی عمل کنیم .

وی افزود : باید کشاورزان بدانند با یکپارچه سازی واستفاده از تکنولوژی جدید ،برداشت حداکثری در واحد سطح را انجام دهند وگرنه با این اعداد و ارقام و برداشتها اتفاقی برای کشاورزی نمی افتد .

احمد انارکی محمدی به  دو بحران شدید در رفسنجان اشاره کرد و گفت : بحران کم ابی و بحران پسته دو بحران هستند  و چون تک محصولی هستیم باید دولت و مردم کمک کنند که بتوانیم از این مرحله بگذریم .

برچسب ها:
ابلاغ انارکی پسته دولت کشاورزان مجلس نماینده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    ول کنید پسته رو بچسبید به صنایع پایین دستی مس.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان