سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان روز قدس اصفهان: مسائل منطقه حاکی از زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است

  • شناسه خبر: 10825
سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان روز قدس اصفهان: مسائل منطقه حاکی از زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است

“خانه خشتی”: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: فرآیند مسائل منطقه نشان دهنده زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی و محو آن از صحنه جغرافیایی منطقه است. سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که بعنوان سخنران روز جهانی قدس در اجتماع  پرشور مردم استان […]

خانه » آخرین اخبار » سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان روز قدس اصفهان: مسائل منطقه حاکی از زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است
“خانه خشتی”: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تاکید کرد: فرآیند مسائل منطقه نشان دهنده زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی و محو آن از صحنه جغرافیایی منطقه است.
سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که بعنوان سخنران روز جهانی قدس در اجتماع  پرشور مردم استان اصفهان سخن می گفت، با اشاره به  تجلی اراده و عزم  ملت بزرگ ایران اسلامی در این روز در اعلام همبستگی و اتحاد با مسلمانان جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطینی، گفت: روز قدس، آئینه تمام نمای ظلم ستیزی و عدالت طلبی و آزادی خواهی ملت انقلابی ایران است که طی ۳۳ سال گذشته در مقاطع حساس و سرنوشت ساز همواره وفاداری و تعهد خود را به امام بزرگوار و اصول وآرمانهای انقلاب، خصوصا آزادی قدس شریف نشان داده اند.

وی افزود: تدبیر حکیمانه امام راحل در نامگذاری روز جهانی قدس یک گنجینه معنوی و سیاسی ارزشمند و پایان ناپذیر برای وحدت  و همگرایی امت اسلامی و عرصه‌ای برای بروز و ظهور قطب بزرگ قدرت جهان اسلام در قرن حاضر و دربرابر دشمنان اسلام و بشریت یعنی آمریکائیها و رژیم صهیونیستی است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در تحلیل شرائط سیاسی، اجتماعی و امنیتی منطقه گفت: بدون تردید منطقه شمال آفریقا و منطقه جنوب غربی آسیا در مرحله گذار سیاسی و تاریخی و در مرحله گذار ژئوپلیتیکی قرار گرفته اند. یعنی نظام های سیاسی پادشاهی و دیکتاتوری و وابسته به قدرتهای بزرگ تغییر کرده و باعث قدرت گرفتن مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود می‌شود.

 * فرآیند مسائل منطقه نشان از زوال و اضمحلال  رژیم جعلی صهیونیستی دارد

وی افزود: تغییر در معادله قدرتهای منطقه ای ممکن است موجب تغییر در صحنه جغرافیایی و تغییر مرزهای سیاسی برخی از کشورها  نیز شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: فرآیند مسائل منطقه نشان دهنده زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی و محو آن از صحنه جغرافیایی منطقه است.

صفوی در تحلیل اقدامات و وضعیت آمریکائیها در منطقه گفت: پس از ۹ سال اشغال نظامی عراق توسط آمریکائیها و پرداختن بیش از چند هزار میلیارد دلار هزینه و بیش از پنج هزار نفر کشته و رقم قابل توجهی مجروح، آنها مجبور به فرار و عقب نشینی از عراق، بدون بدست آوردن حکومت دلخواه شان شدند. آنها در عراق بدنبال روی کار آوردن حکومت لائیک و ضد جمهوری اسلامی ایران بودند که به هدفشان نرسیدند.

وی افزود: آمریکائیها پس از ده سال هنوز حضور نظامی ۱۲۰ هزار نفری در افغانستان دارند و با بستن پیمان امنیتی با دولت افغانستان بدنبال تثبیت حضور نظامی طولانی مدت در افغانستان هستند اما شرایط ممکن است همچون عقب نشینی ارتش سرخ شوروی  سابق، برای آمریکا و هم پیمانان غربی او تکرار شود و مجبور به فرار و ترک افعانستان شوند.

 * آمریکائیها با حضور نظامی خود در منطقه، در کشتار مردم بحرین شریک هستند

سرلشکر صفوی با اشاره به حمایت آمریکائیها از رژیم های دست نشانده در منطقه گفت: آمریکائیها با حضور پرهزینه خود در خلیج فارس و دریای عمان و حمایت از نظام های دیکتاتوری و غیر دموکراتیک و سرکوبگر همچون رژیم بحرین، عملا در کشتار مردم بی دفاع بحرین مشارکت دارند و البته بیداری اسلامی بر خلاف  پیش بینی های اطلاعاتی آمریکائیها، نظام سیاسی چندین کشور عربی را به نفع  شعارهای اسلامی و انقلابی تغییر داده است.

سرلشکر صفوی در تحلیل شرائط داخلی آمریکا گفت: آقای اوباما برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه امسال آمریکا مجبور است شرائط اقتصادی داخل آمریکا و شرائط سیاسی خارجی را بهبود ببخشد. این در حالی است که آمریکائیها به فشارهای اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران ادامه می دهند و جمهوری اسلامی ایران با حضور و حمایت همه جانبه مردمی در همراهی با اقتصاد مقاومتی، به یاری خداوند، همچون سالهای دفاع مقدس پیروز این میدان خواهد بود.

* استراتژی سیاسی آمریکا بهره گیری از منابع مالی کشورهای عربی و نیابت سیاسی به ترکیه است

سرلشکر صفوی با اشاره به استراتژی آمریکائیها در منطقه افزود: استراتژی سیاسی آمریکائیها بهره گیری از پول های میلیاردی  کشورهای عربستان سعودی و قطر و با میدان داری ترکیه به نیابت از سیاست غرب، علیه مقاومت اسلامی، یعنی سوریه و حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته  و در این میان شاهد رقابت برخی کشورها هستیم.

سرلشکر صفوی با اشاره به اختلافات داخلی قومیتی در این رژیم گفت: اختلاف شدید بین گروههای جمعیتی که ریشه اروپایی و آمریکایی دارند و به یهودیان اشکنازی معروف هستند و بیشتر جمعیت را در سر زمینهای اشغالی شامل می شوند یعنی بیش از سه میلیون نفر و ۳۶ درصد با یهودیان مهاجری که ریشه آفریقایی و آسیایی دارند و از نظر سطح فرهنگی و زندگی پایین تر هستند که جمعیت حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که حدود ۲۶ درصد جمعیت سرزمینهای اشغالی را شامل می شوند و بقیه جمعیت که از سایر کشورها هستند، در داخل این رژیم مشهود است.

وی تفاوت نرخ رشد بین فلسطینیان و اشغالگران را از مشکلات پیش روی صهیونیستها دانست و تصریح کرد: حدود ۴ میلیون و ۳۲۱ هزار فلسطینی به ترتیب در کرانه باختری ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار نفر، در نوار غزه حدود ۱میلیون و ۳۶۷هزار نفر زندگی می کنند که نرخ میانگین رشد جمعیت اسراییل در داخل در پایان سال ۲۰۱۱ حدود ۱.۷ درصد بوده است در حالیکه میانگین رشد جمعیت فلسطینیان به بیش از ۲.۷ درصد میرسد، مفهوم آن این است که با همین تفاوت زاد و ولد بین یهودیها و مسلمانان فلسطینی به زودی جمعیت داخل سرزمینهای اشغالی مساوی و طی یک دهه آینده جمعیت فلسطینیان داخل از یهودیان بیشتر خواهد شد. ضمن اینکه جمعیت فلسطینیان داخل اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ میلادی که تابعیت اسراییلی دارند در سال ۲۰۱۱ به حدود ۱میلیون و ۳۶۷ هزار میرسد که آنها را نیز مسلمانان عرب و بعضا مسیحی عرب بایستی به حساب آوریم.

* رژیم صهیونیستی علاوه بر بحران مشروعیت  با بحران هویتی و قومیتی روبرو است

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه به بحران ها و چالش های داخلی و خارجی فرا روی رژیم اشعالگر قدس، بعنوان متحد استراتژیک  آمریکا پرداخت و اظهار داشت: کل یهودیان جهان حدود ۱۶ تا ۱۸ میلیون نفر هستند که بیشترین آنها حدود ۶ میلیون نفر در آمریکا و حدود ۵ میلیون نفر در سرزمینهای اشغالی  و باقی در کشورهای مختلف جهان پراکنده شده اند. این رژیم با گذشت بیش از شصت سال از عمر جنایتکارانه خود هم اکنون نیز با بحران هویتی و قومیتی با یهودیان خارج از سرزمین های اشغالی مواجه است و بعلت فقدان قانون اساسی مدون و وجود اختلافات شدید بین نهادها و گروه های  دینی و سکولار  حاکم در این رژیم که مشخص نکرده اند این رژیم جکومتی برای یهودیان داخل سرزمینهای اشغالی است، یا شامل دیگر یهودیان می شود، محل اختلافات و بحران هاب هویتی و قومیتی شده است.

سرلشکر صفوی افزود: این رژیم بر خلاف عرف تمام دنیا فاقد مرزهای رسمی شناخته شده است و از مشکلات اساسی رژیم صهیونیستی کمبود منابع انرژی همچون نفت و گاز و البته آب می باشد که به همین خاطر به گاز کشور مصر و منابع آبی که از لبنان و سوریه وارد سرزمینهای اشغالی می شود چشم طمع دوخته است و قراردادهای آبی با کشور ترکیه نیز برای استفاده از آب دجله و فرات نیز  برای حل این مشکل است.

وی اضافه کرد: بحران اقتصادی و بیکاری نشئت گرفته از اقتصاد جهانی، تاثیر خود را بر این رژیم غاصب گذاشته است، چراکه تمام سرمایه گذاری های خارجی در فلسطین اشغالی توسط شرکتهای غربی و آمریکائیها صورت گرفته است و در دو سال  اخیر بعلت سقوط سهام، کاهش رشد صنایع و کاهش سرمایه گذاریهای خارجی، این رژیم را با بحران بیکاری مواجه کرده است.

سرلشکر صفوی با تشریح بحران های خارجی پیش روی  رژیم صهیونیستی گفت: شکست نظامی در جنگهای غیر کلاسیک ۳۳ روزه و تحقیر این رژیم و عدم دسترسی به رودخانه لیتانی و شکست در حمله نظامی این رژیم در جنگ ۲۲ روزه و رویارویی  با قدرت جدید جهان اسلام، بعنوان قدرت نرم و بیداری اسلامی  از جمله بحران های خارجی این رژیم است.

وی افزود: هر چند قضاوت راجع به دولت جدید مصر زود هنگام است و بایستی با تامل به سیاست های خارجی آنها خصوصا قرارداد ننگین کمپ دیوید و رابطه با رژیم صهیونیستی توجه کرد اما  ملت مصر با جمعیت حدود هشتاد میلیون نفری که در همسایگی این رژیم قرار دارد می تواند به خطر بزرگی برای آنها تبدیل شود.

* پیام ملت ایران، امروز همچون مشعلی فروزان قلب ملت های اسلامی را روشن کرده است

سرلشکر صفوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سنت الهی نوید بخش پیروزی مسلمین بر کفار صهیونیستی است و راهپیمایی میلیونی مردم ایران و سایر ملتهای اسلامی در روز قدس فرصتی برای اتحاد امت اسلامی در مقابل دشمن صهیونیستی و قیام ملت های اسلامی برای آزادی فلسطین و قدس شریف است.

وی ادامه داد: امروز پیام امیدبخش و الهام آفرین رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله‌العظمی امام خامنه ای و پیام شما راهپیمایان عظیم روز قدس همانند مشعلی فروزان قلب ملت های اسلامی را روشن می کند و روحیه جهاد و مقاومت را در مردم فلسطین و مبارزین فلسطینی تقویت می کند.

صفوی خاطرنشان کرد: پیام شما مردم در روز جهانی قدس به آن دسته از کشورهای همسایه ایران که در میدان آمریکا ورژیم صهیونیستی نقش بازی ایفا می‌کنند آن است که دست از این بازی خطرناک بردارند.

وی افزود: حمایتهای آمریکا از رژیم صهیونیستی  ضمن  افزایش  و تشدید تنفر ملتهای اسلامی و عربی باعث بالا رفتن  هزینه های ملت آمریکا خواهد شد و در حقیقت هزینه های حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی از جیب مردم آمریکا پرداخت می‌شود.

سرلشکر صفوی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فشارهای آمریکا علیه ملت ایران گفت: ملت بزرگوار ایران همانطور که با صبر و استقامت از گردنه دشوار جنگ تحمیلی عبور کردند و به پیروزی رسیدند، به فضل الهی در سایه اتحاد و همدلی و فراموش نکردن نصایح حضرت امام و نصب العین قراردادن تدابیر مقام معظم رهبری از فشارهای ظالمانه اقتصادی و سیاسی آمریکا علیه ملت مظلوم ایران عبور خواهند کرد.

برچسب ها:
سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان روز قدس اصفهان: مسائل منطقه حاکی از زوال و اضمحلال رژیم جعلی صهیونیستی است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان