امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

بعد ولایت پذیری در عزاداری ها کاملا شفاف باشد / عاقبت به خیری یعنی تا آخر با امام حسین(ع) بمانیم

  • شناسه خبر: 107773
بعد ولایت پذیری در عزاداری ها کاملا شفاف باشد / عاقبت به خیری یعنی تا آخر با امام حسین(ع) بمانیم

امام جمعه رفسنجان گفت : باید بعد ولایت پذیری و ولایت مداری در عزاداریها کاملا شفاف و اشکار باشد مواظب باشیم در مکتب امام حسین مردود نشویم سعی کنیم تا اخر مثل پیرغلامان بمانیم .

خانه » فرهنگی مذهبی » بعد ولایت پذیری در عزاداری ها کاملا شفاف باشد / عاقبت به خیری یعنی تا آخر با امام حسین(ع) بمانیم

به گزارش خانه خشتی، حجت السلام رمضانی پور در مراسم تکریم از پیرغلامان حسینی که امشب در حسینیه اهل بیت(ع) اوقاف رفسنجان برگزار شد ،ورود به مکتب اهل بیت را موجب فخر و مباهات دانست و گفت :پیر غلام امام حسین شدن یعنی زیبا شدن یعنی قبول شدن، اینجور نیست که به سادگی انسان ارم پیر غلام امام حسین را اخذ کند .
وی با بیان اینکه برای اینده پیر غلامان زیادی خواهیم داشت افزود :  تعداد مداحان ما زیاد هستند مداحان تاثیرگذارند و یکی از مسئله هایی  که ما را به ان مرتبه می رساند رعایت حیا است که امیرمومنین (ع) می فرماید حیا وسیله ای است برای رسیدن به سوی همه زیبائیها .
امام جمعه بیان داشت :انسان باید مسائل اسلامی و مذهبی را مراعات کند تا به مقام تشرف به بارگاه اهل بیت را پیدا کند .
وی به داستان  امام صادق (ع)و ان مرد کوفی که همیشه می امد مدینه اجازه تشرف بارگاه رسیدن را می گرفت اشاره کرد و گفت : ما باید اخلاص کامل داشته باشیم بارگاه امام زمان و امام حسین شوخی ندارد انجا نمی شود با پارتی بازی و کلاه برداری وارد شد  انجا ادمهای مخلص را می پذیرند اونهای که زیبایی باطن دارند پذیرفته می شوند .
امام جمعه رفسنجان گفت: ما باید از پیرغلامانی که از جمع ما رفتند و همچنین از  پدران شهدا یاد کنیم چراکه انها اسناد ارزشمندهای این نظام هستند .
وی افزود :زندگینامه ها و اسناد پیرغلامان باید ثبت و جمع اوری شوند و به ایندگان نشان دهیم که ما چنین ادمهای مخلص داشتیم .
امام جمعه خطاب به مداحان اظهار داشت : مداحان مسائل دینی و مذهبی را رعایت کنند، نکند  احیانا کسی به من ذاکر امام حسین تاثی کند و من ادمی باشم که ظاهرم را رعایت نکرده باشم .شاید یک جوان فکر کند اسلام یعنی همین، دین یعنی همین، اینجوری نشود .
وی با بیان اینکه همه مداحان مبلغ هستند افزود : مداحان  مبلغ  دین ومکتب امام حسین را بر عهده دارند و ذکر و نام امام حسین که از اسما الله تعالی است بر زبان جاری  می کنند لذا باید رعایت تمام شئونات مذهبی را داشته باشند .
امام جمعه بیان داشت : چراکه  جوانان و فرزندان ما در هیات ها در مجالس و محافل از یک گوینده و مداح هم از بیاناتش هم از رفتارش و ظاهرش استفاده چند منظوره می کنند .
وی با اشاره به اینکه عزاداریهای ما باید اسیب شناسی شود گفت : یک مقدار اسیب گریبان هیات های عزاداریهای ما را گرفته است، باید تخلیص شود خلوص و عیار خلوص عزاداری افزایش یابد .
امام جمعه اذعان داشت :وقتی در هیات شما ،یک انسان گناهکار وجود دارد دعاهای شما اجابت نمی شود و اعمال شما مورد قبول واقع نمی شود .
امام جمعه بیان داشت :شرط ورود به هیات سینه زنی این است  که گناه علنی و اشکار نکنی، وقتی یک یا چند گناهکار داخل هیات باشند ارزشی ندارد باید با زبان نرم با ملایمت افراد را نصیحت و ارشاد کنیم.

آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی رفسنجان
وی به اسیب ها و گناه هایی که در اثر غفلت در هیات ها صورت می گیرد اشاره کرد و گفت :در بعضی هیاتها نباید به خانمهای بی حجاب و بدحجاب اجازه ورود داد چراکه مجلس امام حسین را الوده به گناه می کنند نیروی انتظامی باید با انها  برخورد کند و اگر قابل اصلاح نیستند باید برخورد قانونی شوند .
وی افزود : اگر واقعا بخواهیم حسینی باشیم و حسینی بمانیم باید جلوی این گناه را  بگیریم ، به هر حال بحث اسیبها زیاد است همه هیات و مخصوصا کسانی که نزدیکترهستند  به امام حسین ، رعایت ظواهر اسلامی را داشته باشیم که الوده به گناه نباشیم . تا فرزندان هم بهره گیرند .
رمضانی پور به جنبه تربیتی عزاداریها اشاره کرد و گفت : مداحان و نوحه خوانان بعضی از نکات نورانی رادر عزاداریها و مجالس  بیان کنند .
وی افزود :  باید بعد ولایت پذیری و ولایت مداری در عزاداریها کاملا شفاف و اشکار باشد مواظب باشیم در مکتب امام حسین مردود نشویم سعی کنیم تا اخر مثل پیرغلامان بمانیم .
رمضانی به ایه ای از قران اشاره کرد و گفت :عاقبت به خیری یعنی همین که تا اخر با امام حسین(ع) بمانیم .

برچسب ها:
امام حسین(ع) پیرغلامان حسینی رفسنجان عزاداری ولایتپذیری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    اتفاقا دستگاه امام حسین علیه السلام جایی برای جذب گناهکاران و البته پاک شدن آنان است نه اینکه برویم مجلس امام حسین علیه السلام و راه سابق رو ادامه بدهیم... داستان رسول ترک موید این مطلب است....نباید افراد گنه کار را از این دستگاه عظیم راند ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه البته باید کسانیکه معاند هستند و برای تخریب وارد این مراسمات میشوند را بصورت مخفیانه و دقیق شناسایی کرد و برخورد کرد نه اینکه با آبروی افراد بازی شود ....
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان