امام جمعه رفسنجان در خطبه های نماز این هفته عنوان کرد:

ولایتمداری در گفتار و عمل باید خالصانه باشد

  • شناسه خبر: 107692
ولایتمداری در گفتار و عمل باید خالصانه باشد

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه ولایتمداری در گفتار و عمل باید خالصانه باشد گفت: هشدار رهبر انقلاب اسلامی در مورد فتنه ۸۸ از وقوع فتنه در آینده جلوگیری می کند و باید فتنه جویان از این هشدار درس بگیرند.

خانه » سیاسی » ولایتمداری در گفتار و عمل باید خالصانه باشد

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه رفسنجان همگان را اصلاح ذات البین دعوت کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر ضروری است و اساس تقوا در جامعه حیا است .
وی افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمودند ” حیا تمام دین است ” و در اسلام حیا هاله ای است که انسان مومن را فرا گرفته و از ورود و نفوذ هر نادرستی و خلاف به وجود انسان  جلوگیری می کند.
رمضانی پور ادامه داد: حیا امری فطری است و در همه انسانها وجود دارد و رشد آن اکتسابی است، اگر سعی در رشد و حفظ آن نکنیم از وجود ما می رود و در واقع اسلام هم در حفاظت و رشد حیا پافشاری می کند از طرفی دشمن سعی دارد حیا از میان مسلمانان برود.
وی بیان کرد: اولین چیزی که از امت گرفته می شود صفت حیا و امانت داری است و دشمنان می خواهند فضیلت های خوب و حیا را از مسلمانان بگیرند و برخی ساده لوحان گول دشمن را می خورند.
وی گفت: امام علی(ع)فرمود” حیا لباس رنگینی است که تمام بدن انسان را می پوشاند و پاسدارنده هر بدی در انسان است و پرده ای بر روی بدی ها است و حیا عامل محبت آفرین و سرمایه ای ارزشمند است لذا انسانهای با حیا به گناهان آشکار دست نمی زنند”.
رمضانی پور بیان کرد: حضرت محمد(ص) فرمود: ” حیا و ایمان همسنگ و هم تراز و با هم هستند ” لذا  اگر یکی از آنها از انسان گرفته شود دیگری نیز از بین می رود.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: حفظ حیا در جامعه ، تذکر لسانی را نیاز دارد و همگان باید در این راستا همت کنند و احساس دینی و غیرت دینی و توجه به مسایل ارزشی می تواند جامعه را پویا سازد در رفسنجان با تحقیقات به عمل آمده مشخص شده که گروههایی که به امر به معروف و نهی از منکر می پردازند، بیش از ۸۵ درصد از مردم  گناهکار و بی حجاب و بدحجاب و … تذکرات لسانی را می پذیرند و ۱۰ درصد نیز بی تفاوت هستند و ۵ درصد از انها مقابله می کنند یعنی از هر ۱۰۰ نفر ۵ نفر خطاکار مقابله می کنند.
رمضانی پور تصریح کرد: نیروی انتظامی در این حیطه کمک بسیار شایسته ای انجام می دهد و اصل اساسی اسلام که امر به معروف و نهی از منکر است برای نهادینه کردن ان نیروی انتظامی رفسنجان تمام تلاش خود را می کند.
وی به فصل برداشت پسته اشاره کرد و گفت: کشارزان زحمت فراوانی در کاشت داشت و برداشت پسته متحمل می شوند و صادرکنندگان و تجاری که این محصول را به خارج از کشور صادر می کنند باید با قیمتی بخرند از کشاورز، تا کشاورز ضرری نکند.
وی با اشاره به اینکه تعمیرات، سمپاشی و مراقبت از باغ پسته هزینه های هنگفتی را در بر می گیرد، اظهار کرد: در این زمینه صادرکنندگان کمک کنند نسبت به خارج از کشور رای زنی کنند تا قیمت پسته از ارزانی بیرون آید.
وی گفت: امام صادق(ع) می فرماید ” شایسته نیست انسان مومن خود را ذلیل سازد، و خود را در معرض مسئولیتی قرار دهد که توان انجام آن راندارد که ذلت نفس است” لذا در این حوزه فرد باید به کنار بکشد و فرد دیگری که توانایی بیشتری دارد زمام را به دست بگیرد.
امام جمعه رفسنجان بیان کرد: در خطبه ۱۸۲ نهج البلاغه امده است: که اعتماد به پیشوا و رهبر و تبعیت محض از ولی امر، از جمله ویژگیهای و ارزشهای مکتبی است.
وی با اشاره به اینکه ولایتمداری در گفتار و عمل باید خالصانه باشد بیان کرد: ذهشدار رهبر انقلاب اسلامی در مورد فتنه ۸۸ از وقوع فتنه در آینده جلوگیری می کند و باید فتنه جویان از این هشدار درس بگیرند.
حجت الاسلامم رمضانی پور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مصالح کشور و اشخاص جامعه اسلامی را در نظر می گیرند و برای منافع کشور خود را فدا می کند.
وی بیان کرد: مردم نیز باید خود را همانند رهبر فدای مصالح کشور کنند ، در ۹ شهریور امسال رهبری به شخصی توصیه کرد که در عرصه انتخابات حضور نیابدف لذا رهبر انقلاب این موضوع را برای همه تبیین کردند که نباید دو قطبی و دوگانگی در کشور حاکم شود لذا این به این معنی نیست که عرصه انتخابات فقط برای یک نفر مهیا شود بلکه افراد لایق و شایسته می توانند در این عرصه رقابت کنند و زمام را به دست گیرند تا کشوری پویا داشته باشیم.
وی بیان کرد: باید پا جای پای رهبری گذاشت که در این صورت کشور راه را درست پیدا خواهد کرد.
امام جمعه رفسنجان ادامه داد: همینطور، مدیران و مسئولان نیز می توانند این ادعا را داشته باشند که با فتنه گران سرو کار نداشته باشند انها را بهعنوان معاون یا مشاور انتخاب نکنند.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: احاطه کامل رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه مسایل نظامی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و هنری، سیاسی، اقتصادی و … است و چندی پیش که کاروان وروزشی با نام و یاد شهدای فاجعه منا در عرصه ورزش حایز رتبه های برتر و مدالهای رنگارنگ شدند که رهبر انقلاب به انها پیام تقدیر فرستاد .
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: رهبر انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاههای افسری و ارتش جمهوری اسلامی حضور یافت و بر لزوم آمادگی های دفاعی، آمادگی های اعتقادی، علمی و فنی، امادگی های سازمانی و انضباطی تأکید داشتند.
امام جمعه رفسنجان گفت: استکبارستیزی از بزرگترین پیامهای عاشورا در جوامع بشری است و راهبرد بی اعتمادی به دشمن ، کلید موفقیت ما در جهاد کبیر است.
وی به موضوع سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: این امر تا ۲۵ مهر ماه ادامه دارد و مردم به مأموران سرشماری چه در روستا ها و چه در شهرهاف اطلاعات دقیق دهند در غیر اینصورت خیانت به جامعه است.
رمضانی پور همچنین در آستانه ورود به محرم گفت: محرم ۱۴۳۸ در چند روز آینده از راه می رسد و باید عاشورا را یک مکتب دانست نه یک حادثه.
وی ادامه داد: عاشورا دانشگاهی بزرگ است که همه نوع قشر و از هر نوع مذهبی و مکتبی می توانند در این دانشگاه و کلاس درس حضور یابندف در این ایام مسلمانان، غیرمسلمانان، باسواد و بی سواد و … می توانند از مکتب امام حسین(ع) بهره مند شوند.
امام جمعه رفسنجان افزود: احترام لازم به همه شرکت کنندگان گذاشته شود، عاشورا احیای دین خدا است .
وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی به نیروهای انتظامی فرمودند که اقتدار خور را افزایش دهید، پاسداری و عزت را برای مردم به وجود آورید، احساس مهربانی در جامعه ایجاد کنید و سرعت و دقت در امور را از جمله ویژگیهای اصلی خود بدانید.

برچسب ها:
نماز جمعه رفسنجان ولایتمداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان