سیاست های متناقض غرب در مواجهه با القاعده

  • شناسه خبر: 10760
سیاست های متناقض غرب در مواجهه با القاعده

سیاست های متناقض غرب در مواجهه با القاعده “خانه خشتی”یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اعتراض به نقش واشنگتن در بحران سوریه گفت: ما در سوریه از کسانی حمایت می کنیم که در افغانستان و عراق، به اسم تروریست با آنها جنگیدیم. ران پال که نامزد دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود، می […]

خانه » سیاسی » سیاست های متناقض غرب در مواجهه با القاعده

سیاست های متناقض غرب در مواجهه با القاعده

“خانه خشتی”یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا با اعتراض به نقش واشنگتن در بحران سوریه گفت: ما در سوریه از کسانی حمایت می کنیم که در افغانستان و عراق، به اسم تروریست با آنها جنگیدیم.
ران پال که نامزد دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا بود، می گوید: دخالت در جنگ داخلی سوریه هیچ سودی برای ما ندارد و خلاف امنیت ملی ماست. اکنون آشکار شده که القاعده روابط بسیار نزدیکی با اپوزیسیون در سوریه دارد. دولت آمریکا که بیش از دو دهه است ادعا می کند علیه تروریست ها می جنگد حاضر نشده عملیات تروریستی در سوریه را محکوم کند. اینجا این سوال مطرح می شود که آیا دولت آمریکا از کسانی در سوریه حمایت می کند که در افغانستان و عراق با آنها می جنگید؟
وی افزود: هیلاری کلینتون در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای گروه های شورشی سوریه اسلحه می فرستد گفت ما نمی دانیم که به چه گروهی باید کمک کنیم ولی می دانیم که القاعده از مخالفین سوریه حمایت می کند و لذا این سوال مطرح است که آیا آمریکا از القاعده در سوریه حمایت می کند؟ پال می افزاید: این سوال بسیار خوبی است واضح است که آمریکا هیچ منفعتی برای دخالت در جنگ داخلی سوریه ندارد. ما در سال های ۱۹۸۰ از گروهی در افغانستان حمایت کردیم که بعدا منجر به تشکیل القاعده و طالبان شد. بنابراین باید پرسید کی می خواهیم از اشتباهات گذشته خود درس بگیریم.
ران پال با اشاره به دستور اوباما به سازمان سیا برای کمک به شورشیان سوریه افزود: در زمان ریاست جمهوری جرج بوش هم یک چنین دستوری به سازمان سیا داده شده بود که در جهت تضعیف دولت ایران و نهایتا تغییر رژیم تلاش کند. ما یک بار دیگر شاهد آن هستیم که سیاست های مداخله گرایانه، خلاف امنیت ملی آمریکا در جریان است.
در همین حال پایگاه اینترنتی «ورلد سوسیالیست» در تحلیلی با عنوان «جنگ القاعده در سوریه به نمایندگی از واشنگتن» نوشت: مقامات و محافل رسمی آمریکا اکنون دیگر به طور علنی اقرار می کنند که القاعده در جنگ داخلی سوریه نقش اساسی را بازی می کند. آمریکا به شکلی فریبکارانه روی تروریست ها حساب باز کرده است چنین اتحادی شبیه روابطی است که سیا و واشنگتن با القاعده و بن دلان در دهه هشتاد برقرار نمودند. در آن زمان نیز القاعده از طرف سیا با میلیاردها دلار، مورد حمایت قرار گرفت اکنون سیا در مساله سوریه هم نقش مشابهی را بازی می کند. سیا ناظر یک عملیات لجستیکی گسترده در مرزهای ترکیه میباشد. چه کسی میتواند باور کند که جنگجوی مسلح چچن از گرجستان و ترکیه به سوریه عبور نماید بدون آنکه سیا در آن شرکت داشته باشد؟ علی رغم سخنرانیهای زیبا درباره جنگ علیه تروریستم اسلامی آمریکا دهها سال این نیروها را مورد استفاده قرار داد. عربستان سعودی که از نظر مالی و ایدئولوژیک از القاعده حمایت می کند، مهمترین متحد واشنگتن در جهان عرب است.

برچسب ها:
در مواجهه با القاعده سیاست های متناقض غرب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان