سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران:

حضور مردم رفسنجان در دفاع مقدس را تحسین می کنم

  • شناسه خبر: 107348
حضور مردم رفسنجان در دفاع مقدس را تحسین می کنم

سردار شریف گفت: افتخارات قابل توجهی با شهامت و درایت و تدبیر رزمندگان رفسنجان در پیشروی لشکر و شکستن خطوط در دفاع مقدس رقم خورده است.

خانه » آخرین اخبار » حضور مردم رفسنجان در دفاع مقدس را تحسین می کنم

به گزارش خانه خشتی، آغاز هفته دفاع مقدس بهانه ­ای شد تا با سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز مسئول روابط عمومی این نهاد انقلابی به گفت و گو بنشینیم. سردار رمضان شریف که خود زاده و بزرگ شده رفسنجان است خدمت خود را در سپاه قبل از شروع جنگ تحمیلی از رفسنجان آغاز کرد. و در مقاطع حساسی از دفاع مقدس همچون عملیات خیبر از نزدیک شاهد فداکاری ها و تلاش های رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله بوده است. در گفت و گوی کوتاهی که با ایشان داشتیم از نقش مردم رفسنجان و شخصیت های شاخص آن در دفاع مقدس جویا شدیم .

سردار شریف یکی از افتخارات مردم استان کرمان در دوران دفاع مقدس را حضور گسترده آنها در لشکر ۴۱ ثارالله به عنوان یگان مادر و اصلی استان برشمرد و اظهار داشت:  لشکر۴۱ ثارالله و فرمانده پرافتخار آن(حاج قاسم سلیمانی) و شهدای بسیجی و رزمندگان بلند آوازه آن لشکر همواره یکی از افتخارات مردم استان کرمان و سیستان و بلوچستان و هرمزگان بوده که همگی در قالب لشکر ۴۱ ثارالله در دفاع مقدس حضور داشتند.

وی افزود: همه مردم کرمان همه شهرهای استان و روستاهای استان  نقش قابل توجهی در راه اندازی لشکر و گسترش یگان های رزمی و تدام حضورش در دفاع مقدس داشتند و همچنان هم این حمایت را دارند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران در ادامه به نقش مردم رفسنجان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بین فرماندهان پرافتخار لشکر ۴۱ ثارالله تعداد زیادی از فرماندهان در بخش های مختلف لشکر از بچه های شهرستان رفسنجان بودند.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از شهدای برجسته لشکر نیز رفسنجانی بودند که این بیان کننده استعدادها، قابلیت ها و توانمندی های آن ها در ماموریت ها  و مسئولیت های نظامی است.

سردار شریف با بیان اینکه افتخارات قابل توجهی با شهامت و درایت و تدبیر رزمندگان رفسنجان در پیشروی لشکر و شکستن خطوط رقم خورده است تصریح کرد:  عدد رزمندگان شهرستان رفسنجان اعم از پاسداران و بسیجیان خیلی قابل توجه بوده است و آمار رزمندگان و هم آمار شهدای شهر رفسنجان تقریبا با برخی مراکز استان های کشور برابری می کند و همین طور تعداد قابل توجه جانبازان و آزادگان رفسنجان که همه اینها حاکی از حضور گسترده و پیام دار مردم رفسنجان در دفاع مقدس در اطاعت از حضرت امام و فرامین ایشان بوده است.

وی خاطر نشان کرد:  علاوه بر ولایتمداری و انقلابی بودن مردم رفسنجان، روحانیت معظم شهر به ویژه امام جمعه فقید رفسنجان حاج شیخ محمد هاشیمان و حاج شیخ عباس پورمحمدیی و سایر علما و روحانیون نقش قابل توجهی در بسیج امکانات و پشتیبانی های مادی از لشکر ۴۱ ثارلله و رزمندگان داشتند.

سردار شریف ادامه داد: همچنین در تشویق و ترغیب حضور مردم رفسنجان در جبهه ها و نقش قابل توجه روحانیت شهر در مراسم شهدا و استقبال و بدرقه رزمندگان که واقعا بعضا صحنه های بیاد ماندنی در همان ساختمانی که سابقا مقر اصلی بسیج بود ایجاد کردند، ساختمانی خانواده شهدا و رزمندگان شهر رفسنجان خاطرات زیادی از آنجا دارند.

وی نقش روحانیت شهر رفسنجان را در دفاع مقدس نقش برجسته ای دانست و بیان داشت: در واقع در تمامی یگان های لشکر طلاب رفسنجانی حضور گسترده داشتند مخصوصا حضور امام جمعه شهر و روحانیون شاخص شهر در بین رزمندگان دوران دفاع مقدس خیلی قابل توجه و قابل تقدیر است که واقعا صحنه های خوبی هم خلق کردند .

سردار شریف در پاسخ این سوال که خاطره انگیز ترین یا شاخص ترین شخصیت رفسنجانی یا شهید رفسنجانی برای شما در دوران دفاع مقدس چه کسی بوده است اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق شهدای رفسنجانی شاخص و برجسته بودند و هر کدام از منظری ویژگی های شناخته شده ای داشتند، حیف است که اسم یکی دو نفر را بیاورم و از بقیه نامی نبرم. اما با کسب اجازه از محضر همه شهدای عزیز فکر می کنم شهید حاج احمد امینی، شهید علی عابدینی شهید حاج علی محمد پور، شهید محمد زینلی، شهید حیدری، شهید عباس شیرازی، شهید سید حمید میرافضلی، شهید محمد نعمتی و دیگر شهدا از شهدای شاخص رفسنجان و لشکر بودند و هر کدام از این ها از منظر اخلاقی سجایای خاصی داشتند.

وی تصریح کرد:  این واقعیتی است که مردم شهر رفسنجان مردمی مذهبی و مومن و ولایی هستند و به اعتقاد من به خاطر فعال بودن روحانیت و شبکه مساجد قبل از انقلاب و حضور با نشاط آنها در جریان انقلاب که یک واقعت انکار ناپذیر است عاملی بود که مردم رفسنجان در دوران دفاع مقدس درخشندگی خاص خودشان را داشته باشد که قابل تقدیر و تحسین است و همچنان هم در خط انقلاب و نظام و ولایت کوشا هستند.

برگرفته از گفت و گوی اختصاصی هفته نامه خانه خشتی کویر

 

 

برچسب ها:
دفاع مقدس رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان