هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته ای ایران را ندارد

  • شناسه خبر: 10713
هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته ای ایران را ندارد

“خانه خشتی”از زمان جدی شدن بحث حمله پیشگیرانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران، این اقدام از سوی مقامات این رژیم به عنوان حربه‌ای برای از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران مورد اشاره قرار می‌گرفت. با این حال، تحلیل‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که دیگر به هیچ عنوان امکان چنین کاری نیست. […]

خانه » اخبار ویژه » هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته ای ایران را ندارد

“خانه خشتی”از زمان جدی شدن بحث حمله پیشگیرانه رژیم صهیونیستی به تأسیسات هسته‌ای ایران، این اقدام از سوی مقامات این رژیم به عنوان حربه‌ای برای از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران مورد اشاره قرار می‌گرفت. با این حال، تحلیل‌های اطلاعاتی این رژیم حاکی از آن است که دیگر به هیچ عنوان امکان چنین کاری نیست.

به گزارش «تابناک»، پایگاه خبری «دبکا فابل»، وابسته به محافل اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی امروز در مطلبی به بیان این موضوع پرداخته که نه تنها اسرائیل، بلکه حتی آمریکا نیز دیگر توان از میان بردن برنامه هسته‌ای ایران را ندارد و در بهترین حالت، این برنامه تنها چند سال به تعویق می‌افتد.

بنا بر این گزارش، دبکا فایل در مطلب خود به کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته «لئون پانه تا»، وزیر دفاع و ژنرال «مارتین دمپسی»، رئیس مشترک ستاد ارتش ایالات متحده پرداخته و آن را مبنای بحث خود قرار داده است. در این کنفرانس، پانه تا ضمن رد هر گونه برنامه‌ای در میان مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران، بر ادامه مسیر دیپلماتیک با ایران تأکید کرد.

از سوی دیگر، ژنرال دمپسی نیز درباره تهدیدات اخیر این رژیم گفت: «من از بخش‌های محرمانه برنامه‌ریزی اسرائیل آگاهی ندارم؛ بنابراین، آنچه به شما می‌گویم بر مبنای آن چیزی است که از توانایی‌های آنها می‌دانم. حتی ممکن است من از همه توانایی آن‌ها آگاهی نداشته باشم؛ اما به گمانم این صادقانه است که بگویم آن‌ها می‌توانند در توانایی‌های هسته‌ای ایران تأخیر بیندازند، ولی نمی‌توانند آن را نابود کنند».

دبکا فایل با اشاره به این سخنان، تأیید می‌کند که گفته‌های دمپسی درست است و هیچ یک از سیاستمداران اسرائیلی انتظار ندارند که با یک حمله، همه توانایی هسته‌ای ایران را نابود کنند، بلکه امید آنها تنها به چند سال تأخیر ایجاد کردن در آن است.

با این حال، این پایگاه خبری اشاره می‌کند که بر پایه ارزیابی‌های منابع اطلاعاتی، حتی خود آمریکا نیز ـ با وجود در اختیار داشتن قدرت تخریبی بسیار بیش از اسرائیل ـ توان نابود کردن همه تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد. تنها تفاوت در این است که میزان تأخیر ایجاد شده بر اثر حمله آمریکا، تقریباً دو برابر این میزان بر اثر حمله اسرائیل خواهد بود (نزدیک چهار تا پنج سال).

دبکا فایل سرانجام با توضیحاتی در این باره می‌نویسد: «آخرین زمانی که ایالات متحده و اسرائیل، می‌توانستند جداگانه یا با همدیگر، برنامه هسته‌ای ایران را نابود کنند، چهار سال پیش و در سال ۲۰۰۷ بود. امروز، ‌‌بیشترین کاری که از دست آن‌ها برمی‌آید، ‌این است که موقت جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیرند».

در این باره، باید اشاره کرد که جمهوری اسلامی ایران، بار‌ها و در مقاطع گوناگون اعلام کرده که در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و اتهام‌زنی‌های غرب و اسرائیل پایه‌ای ندارد.

با این حال، انتشار این گزارش از سوی دبکا فایل از این جهت اهمیت دارد که پیش از این، ادعا می‌شد ایالات متحده با دارا بودن بمب‌های قوی سنگرشکن و دیگر تجهیزات، توان نابود کردن برنامه هسته‌ای ایران را دارد و در صورت همکاری این کشور با اسرائیل در حمله به ایران، نتیجه مطلوب مقامات اسرائیلی به دست آمد. با این حال، این برآوردهای جدید، به مانند کشیدن خط بطلانی جدی بر این ادعا‌ها به شمار می‌رود.

برچسب ها:
هیچ کس توان از میان بردن برنامه هسته ای ایران را ندارد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان