شمارش معکوس جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛

سینمایی با طعم ایستادگی در ظرف دفاع مقدس

  • شناسه خبر: 107077
سینمایی با طعم ایستادگی در ظرف دفاع مقدس

آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با هدف ایجاد رقابت سالم میان آثار انقلابی و دفاع مقدس در زمانه ای که نفوذ فرهنگ بیگانه همه چیز را تحت الشعاع قرار داده و احوال سینما خوش نیست، درد سینماگران دغدغه مند را التیام می بخشد.

خانه » اجتماعی » سینمایی با طعم ایستادگی در ظرف دفاع مقدس

به گزارش خانه خشتی، آغاز چهاردهمین جشنواره فیلم مقاومت با هدف ایجاد رقابت سالم میان آثار انقلابی و دفاع مقدس در زمانه ای که نفوذ فرهنگ بیگانه همه چیز را تحت الشعاع قرار داده و احوال سینما خوش نیست، درد سینماگران دغدغه مند را التیام می بخشد.

جشنواره ای که پس از عبور از ایستگاه ملی، با استقبال علاقمندانی از سراسر جهان مواجه شد و به همت خوشفکران جهادگر عرصه سینما اقبال عمومی یافت تا با استناد به حیات و ممات قهرمانان سرزمین ایران، زمینه ای برای معرفی پهلوانان رزم و دفاع ایجاد کند و جلوه گاه غیرت مردانی از سرزمین های اسلامی باشد.

اکنون جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در ایستگاه چهاردهم قرار گرفته و به حضور فیلمسازانی از سراسر جهان برای نمایش ایثارگری مردان در صحنه و انعکاس شجاعت زنان در پشت صحنه هشت سال دفاع مقدس امید دارد.

تعامل ایستادگی و مقاومت به عنوان محور اصلی این جشنواره که بر خلاف سینمای غرب خاستگاه فرهنگ اسلامی است، با تقویت باورهای ملی گره خورده و انتقال دهنده فرهنگ سرزمین های اسلامی به سراسر دنیاست.

نوشداروی آثار سینمایی فاخر ملی در جشنواره فیلم مقاومت با محتوای فرهنگ غنی ایران اسلامی در عصری که گسترش هجمه های فرهنگی نوظهور گریبان اهالی سینما را گرفته است، باید پیش از مرگ توانمندی سینماگران جلوه کند که این امر جز با حضور مویرگی فیلمسازانی با تفکر دینی و انقلابی محقق نمی شود.

رسالت سینمای مقاومت که فعالان آن به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب جهادگر نامیده می شوند، سخت تر از گذشته است و این امر پذیرش مسئولیت از سوی آنان را سنگین تر می کند.

آثار سینمایی در دورانی که هالیوود سرسختانه جولان می دهد و ضد قهرمانانِ مَن دَرآوَردی خودنمایی می کنند، باید همچون سپری از نفوذ تیرهای رها شده از چله کمان بیگانه جلوگیری کنند و آنقدر جسورانه بتازند تا در رگ و ریشه مخاطبانی در سراسر جهان جای گیرند.

اثرگذاری در مخاطب و نمایش قوای فرهنگی تنها با بروز و ظهور اندیشه های دینی و اسلامی در قالب جشنواره هایی که بوی مقاومت و ایستادگی می دهند، ایجاد می شود و بایستی فرصتی را که این گونه اجتماعات به وجود می آورند، غنیمت دانست.

به قلم: بهناز شریفی/ روزنامه هنرمند

برچسب ها:
دفاع مقدس سینما مقاومت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان