پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برگزاری مسابقات ورزشی جشنواره بازیهای بومی محلی کشور به میزبانی رفسنجان/ تصاویر

مسابقات ورزشی جشنواره بازیهای بومی محلی کشور به میزبانی رفسنجانمسابقات ورزشی جشنواره بازیهای بومی محلی کشور به میزبانی رفسنجان

مسابقات ورزشی جشنواره بازیهای بومی محلی کشور به میزبانی رفسنجان

محمد رسول کلهر مسئول فنی مسابقات و جشنواره بازیهای بومی و محلی کشور به میزبانی رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما از حضور ۲۰ تیم ورزشی از استان های مختلف کشور از جمله اصفهان، خراسان شمالی، البرز، سیستان بلوچستان، یزد، بوشهر، هرمزگان، مرکزی، استان رمان و ۶ تیم از شهرستانهای استان کرمان در این مسابقات خبر داد.

به گفته کلهر مسابقات از روز گذشته با رقابتهای کشتی سنتی شال در دو وزن منفی ۹۰ کیلوگرم و مثبت ۹۰ کیلوگرم وزن آزاد در مجموعه ورزشی دانشگاه ولی عصر(عج) شهر رفسنجان آغاز شد و امروز نیز با مسابقات گانیه(ماچیلوس)، طناب کشی، حمل گونی ۴۰ کیلویی پسته در مسافت ۴۰ متر، کمانگیری با اسب و پیاده در دو بخش خانم ها و آقایان ادامه خواهد داشت.

معرفی آیین ها سنتی مناطق مختلف کشور با اجرای گروه های حاضر در جشنواره، چوب بازی و دستمال بازی سنتی از دیگر برنامه هاییست که در این جشنواره انجام میگیرد.

کلهر همچنین به حضور گروههای موسیقی نواحی مختلف کشور در بخش ها و روستاهای اطراف رفسنجان اشاره کرد و گفت: این اقدام با همکاری فرمانداری رفسنجان اغاز شد و تا امشب نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در مسابقات ورزشی که تاکنون انجام شده است تنها رقابت های کشتی با برتری تیم استان مازندران به اتمام رسیده است.

همچنین تیم ماچیلوس رفسنجان نیز به فینال راه یافته است.


خروج از نسخه موبایل