رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان:

عرفه بهترین فرصت برای استغفار و استعانت از خداوند است

  • شناسه خبر: 106500
عرفه بهترین فرصت برای استغفار و استعانت از خداوند است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: روز عرفه روزی است که بیشترین بهره گیری از آن را می توان داشت و بهترین فرصت برای استغفار و استعانت از خداوند است.

خانه » فرهنگی مذهبی » عرفه بهترین فرصت برای استغفار و استعانت از خداوند است

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام سید محمود حسینی در سخنانی قبل از قرائت دعای عرفه در مصلی شهر رفسنجان افزود: خداوند برای رسیدن بندهگانش به سعادت و کمال، راه معرفت افزایی، کسب شعور را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: او در صحرای عرفات به بنده خود می گوید ابتدا معرفت کامل را و سپس در معشر شعور کافی را کسب کن و در آخر آماده خواهی شد تا به خانه دوست یعنی طواف بر گرد خانه خدا بروی.
وی با اشاره به اینکه روز عرفه روزی است که بیشترین بهره گیری از آن را می توان داشت اظهار کرد: که بهترین فرصت برای استغفار و استعانت از خداوند است.
حسینی افزود: خداوند بندگان بامعرفتش را دوست دارد و در قصه مکه هم وقوف به عرفات و معشر را خداوند واجب کرد .
وی خاطرنشان کرد: اگر به خاطر دسیسه های ابرقدرتها و آل سعود پاک ترین ایرانیان را از انجام اعمال حج محروم کردند اما دلهای ما ایرانیان در آن اماکن مقدس است .

وی اظهار امیدواری کرد که به زودی موانع بر سر راه ایرانیان برداشته خواهد شد و ایرانیان نیز در این آیین با شکوه حج حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: در عرفات اعتراف به گناهان و استجابت دعا پدیدار می شود و خداوند در قرآن میفرماید ای کسانی که اشتباهاتی و گناهانی مرتکب شدید از رحمت خدا مأیوس نشوید لذا انسان که با دلی شکسته دعا کند خداوند دعایش را پذیرا است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان با اشاره به ایجاد موکب در سرزمین کربلا توسط رفسنجانی ها در ایام محرم بیان کرد: این موکب از رفسنجان کمک هایی را به زائرین کربلا ارائه می دهند .
وی ادامه داد : در طول  مسیر روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم، آب ، کنسروجات غذایی و چایی به زائران اعطا می کنند.
وی گفت:  برای تأمین خرج و مخارج دو شماره ۱۸۳۱۴۶۱۴۱ و ۵۷۷۸۱۰۱۶۹۶ بانک ملی اعلام می شود تا مردم به سهم خود در این امر خداپسندانه شریک شوند .

برچسب ها:
استغفار روز عرفه عرفه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان