امام جمعه رفسنجان:

از برکات روز عرفه غافل نشوید

  • شناسه خبر: 106495
از برکات روز عرفه غافل نشوید

امام جمعه رفسنجان گفت: روز عرفه بهترین موقعیت برای بندگی کردن است و همه به خصوص جوانان از رحمت و برکات این روز غافل نشوند.

خانه » فرهنگی مذهبی » از برکات روز عرفه غافل نشوید

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در سخنان پیش از قرائت دعای عرفه در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) رفسنجان اظهار داشت :  این روز در رفسنجان متبرک به شهید گمنام است و با حضور این شهید که معرفت افزایی دارد امیدواریم از این روز بهره کافی ببرید و موجب استجابت دعا شود.
وی نکته ای درخصوص روز عرفه گفت که خداوند به ملائکه اش می فرماید در روز عرفه برای چه آیا افرادی از اکناف و اطراف  آمده اند،ملایکه میگویند پرورگارا این زنان و مردان از تو فقط مغفرت را می خواهند و خدا میفرماید شما شاهد باشید که من همه آنها را بخشیدم.
وی تصریح کرد: شیخ عباس قمی روایتی آورده که امام سجاد در روز عرفه صدای سائلی را شنید که طلب کمک می خواست حضرت فرمود وای بر تو که دراین روز از غیر خدا چیزی می خواهی، حال که در این روز برای جنین ها در شکم مادران برکت نازل می شود که اهل سعادت گردند، امروز از خداوند چیزی را درخواست کنید.
وی ادامه داد: در این روز بهترین مسایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید درخواست شود.
امام جمعه رفسنجان اظهار کرد: امام سجاد در معرفی روز عرفه می فرماید:  خدایا روز عرفه روزی است که آن را تو بزرگ شمردی و گرامی داشتی و تمام رحمتت را در این روز منتشر کردی و در بین بندگانت رحمتت را گسترانیدی و منت گذاشتی بر بندگانت که آنها را مورد عفو قرار دهی.
رمضانی پور یاد شهدای فاجعه منا و زایرین مُحرِم در حرم امن الهی که دچار این فاجعه شدند را گرامی داشت و افزود: اینکه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی آن شجره خبیثه ملعونه این جنایت و دهها جنایت دیگر را در طول دوران حکومت بر کشور اسلامی حجاز وارد کرده است و حتی اسم این کشور را از حجاز به سعودی تغییر داده اند ریشه  انها متعلق به قرن هفتم و دوازدهم است.
وی ادامه داد:  در حدود یکصد سال پیش آل سعود بر این کشور سیطره پیدا کردند و وهابیت را ایجاد کردند، همه چیز را از دید خود می بینند و هر آنچه خودشان باور و اعتقاد داشته باشند صحیح است و هر آنچه محکوم به بطلان استآن را باطل می پندارند و اخیرا همین مفتی های سعودی بر خلاف قران و سنت، فتوای باطل می دهند .
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: امروز  بالای ده هزار نفر کودک، پیر و جوان در یمن مظلوم و این کشور فقیر و ضعیف به شهادت رساندند و دهها هزار نیز مجروح شدند.
وی ادامه داد: بحرین یک میلیون جمعیت دارد که از این تعداد  ۹۰۰ هزار شیعه هستندو آل سعود روحانیت مبارز شجاع بحرین را در حصر و گرفتاری و محکومیت قرار داده اند و حتی اجازه اقامه نماز جمعه را ندادند و احتمالادر محرم نیز به این مردم بی دفاع و مظلوم اجازه اقامه عزای سید الشهدا را نمی دهند.
وی بیان کرد: در کشور عراق و در سوریه نیز این جنایت کاران بیش از ۴۰۰ هزار شیعه را به خاک و خون کشاندند همچنین در مصر، لبنان، غزه و نیجریه و به نیز افراد زیادی رار به شهادت رساندند.
رمضانی پور خاطرنشان کرد: صعودی ها خیلی ضعیف تراز آنند که بخواهند قدرت داشته باشند.
حجت الاسلام عباس رمضانی پور گفت: ما از رفسنجان  دو شهید در فاجعه منا به نامهای  شهید حاج محمدحسین زینلی و شهید حاج حسن حسینی مقدم را داریم.
وی خطاب به مردم شهید پرور رفسنجان گفت: که خون شهدا هدر نرفته است  و آنها اسلام و قران را یاری کردند.

برچسب ها:
برکات روز عرفه در رفسنجان عرفه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان