این ادوکلن بوی مرگ می‌دهد!

  • شناسه خبر: 10626
این ادوکلن بوی مرگ می‌دهد!

خانه خشتی:این ادوکلن حاوی گازهای کشنده است و با بوئیدن آن، پس از چهار روز فرد جان خود را از دست می‌دهد. خانه خشتی به نقل از فارس،چندی پیش اخباری غیررسمی درباره خطر مرگ‌آور بودن یک ادوکلن خاص منتشر شد و در میان سکوت مسئولان، مردم خودشان از طریق پیامک یا ایمیل درباره خرید و […]

خانه » آخرین اخبار » این ادوکلن بوی مرگ می‌دهد!

خانه خشتی:این ادوکلن حاوی گازهای کشنده است و با بوئیدن آن، پس از چهار روز فرد جان خود را از دست می‌دهد.

خانه خشتی به نقل از فارس،چندی پیش اخباری غیررسمی درباره خطر مرگ‌آور بودن یک ادوکلن خاص منتشر شد و در میان سکوت مسئولان، مردم خودشان از طریق پیامک یا ایمیل درباره خرید و استفاده از چنین ادوکلنی به یکدیگر هشدار می‌دادند. این ادوکلن حاوی گازهای کشنده است و با بوئیدن آن، پس از چهار روز فرد جان خود را از دست می‌دهد.

منبع استناد این اخبار نیز انتشار تصویر یک بخشنامه از سوی روابط عمومی سازمان حج و زیارت در اینترنت است که از کارگزاران خود در عراق خواسته است به زائران توصیه کنند که از خرید این ادوکلن خودداری کنند.

بر اساس این بخشنامه، توزیع این ادوکلن کار تشکیلات القاعده است و این عطر در استان المثنی عراق توزیع شده و ۱۸ نفر قربانی داشته و ۳۲ نفر را نیز راهی بیمارستان کرده است.

پس از این ماجرا هیچ‌گونه واکنشی درباره صحت و سقم این خبر از سوی سازمان حج و زیارت اتخاذ نشد اما وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت مردم وارد میدان شد. در این راستا، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: «مردم به هیچ وجه ادوکلن‌ Lovely نخرند». دکتر عبدالعظیم بهفر از مردم خواسته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مرتبط با این موضوع، سریعاً دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان امر قرار دهند.

به گفته وی، سازمان غذا و دارو نیز به صورت غیررسمی در جریان امر قرار گرفته و طی چند روز اخیر مجدانه پیگیراین موضوع است تا صحت و سقم مسئله را در اختیار کارشناسان قرار دهد.

ادوکلن ارزان کف پیاده‌رو

ورود ادوکلن مرگ به بازارهای کشورمان فارغ از شایعه یا واقعیت بودن اصل ماجرا، در حالی است که فروش عطر و ادوکلن این روزها از سوی دست‌فروشان بسیار متداول شده است و به خاطر قیمت ارزان‌تر این عطرهای عموماً تقلبی، این افراد مشتریان زیادی هم دارند.

خریداران این کالاها اما اغلب از این نکته غافلند که جعلی بودن این کالاها می‌تواند سلامت‌شان را با تهدید جدی مواجه کند. این دست‌فروشان نیز همچنان به راحتی در خیابان‌های شهرهای شلوغ کشورمان کاسبی می‌کنند و هیچ سازمانی مانع فعالیت‌های آنان نمی‌شود.

از سوی دیگر، به رغم آنکه پایه و اساس چنین خبری بخشنامه سازمان حج و زیارت است، این سازمان تاکنون هیچ‌گونه تأییدیه یا تکذیبیه‌ای صادر نکرده است تا اذهان عمومی روشن شود. انفعال این سازمان نیز در برابر موضوعی که با مرگ و زندگی هموطنانمان گره خورده، تأمل‌برانگیز است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان