کمبود خوابگاه دانشجویی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 10609
کمبود خوابگاه دانشجویی در رفسنجان

خانه خشتی:معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: دانشجویان علوم ‌پزشکی رفسنجان با کمبود فضای خوابگاهی روبه‌رو هستند. خانه خشتی: عبد‌‌الله جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رفسنجان با اشاره به تحصیل نزدیک به یک‌هزار و ۶۳۰ دانشجو در دانشگاه پزشکی رفسنجان اظهار داشت: باید فضای خوابگاهی جدید برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته […]

خانه » آخرین اخبار » کمبود خوابگاه دانشجویی در رفسنجان

خانه خشتی:معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: دانشجویان علوم ‌پزشکی رفسنجان با کمبود فضای خوابگاهی روبه‌رو هستند.

خانه خشتی:
عبد‌‌الله جعفرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رفسنجان با اشاره به تحصیل نزدیک به یک‌هزار و ۶۳۰ دانشجو در دانشگاه پزشکی رفسنجان اظهار داشت: باید فضای خوابگاهی جدید برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شود و ظرفیت موجود خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی نیاز و مطالبات نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، هوشبری و فوریت‌های پزشکی و در رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با ارائه آمار تفکیکی دانشجویان گفت: در رشته پزشکی ۴۳۵ نفر، دندانپزشکی ۲۳۶ نفر، پرستاری ۱۴۹ نفر، مامایی ۱۳۲ نفر، رادیولوژی ۱۱۵ نفر، علوم آزمایشگاهی ۱۸۲ نفر، هوشبری ۱۵۲ نفر، فوریت‌های پزشکی ۸۹ نفر و در مقاطع تحصیلات تکمیلی ۱۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی، ۹ نفر کارشناسی ارشد فیزیولوژی، چهار نفر کارشناسی ارشد ایمونولوژی و چهار نفر کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه خوابگاه در دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان وجود دارد، افزود: در خوابگاه امین که اختصاص به خواهران دارد ۶۵۰ نفر ساکن هستند و در خوابگاه‌های امام علی (ع) و امام خمینی (ره) که اختصاص به برادران دارد به ترتیب ۶۶ نفر و ۳۳۰ نفر ساکن هستند.

جعفرزاده با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه معاونت دانشجویی علوم‌پزشکی رفسنجان در سال گذشته عنوان کرد: در زمینه فرهنگی در سال گذشته بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی توسط این معاونت اجرا شد که این برنامه‌ها در زمینه مناسبت‌های مذهبی، ملی، مسابقات، اردوها، شرکت در جشنواره‌ها و سایر برنامه‌های مؤثر در زمینه فرهنگی بوده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: در زمینه امور فرهنگی ۹ تشکل و کانون دانشجویی با معاونت معاونت دانشجویی فرهنگی همکاری می‌کنند و این برنامه‌ها با همکاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و با همکاری تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی اجرا شده‌اند.

جعفرزاده با تأکید بر نقش تأثیرگذار نشریات دانشگاهی در فرهنگ‌سازی و جهت‌دهی فرهنگی در سطح دانشگاه بیان داشت: در همین راستا سال گذشته مجوز انتشار ۱۰ نشریه دانشگاهی در حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی صادر شد که تعدادی از آنها به طور منظم منتشر می‌شوند و تعدادی از نشریات نیز برای اخذ مجوز در نوبت هستند.

وی افزود: در زمینه تربیت بدنی نیز در سال گذشته حدود ۴۵ برنامه در سطح دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و کارمندان دانشگاه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه مشاوره، طرح ارزیابی سلامت روانی دانشجویان به طور سالانه اجرا می‌شود، گفت: همچنین علاوه بر ارائه مشاوره حضوری و یا تلفنی به دانشجویان متقاضی، سالانه حدود ۲۰ مراسم سخنرانی توسط همکاران دفتر مشاوره در خوابگاه‌ها و در سطح دانشگاه برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در ارتباط با تعداد پرونده‌هایی که در کمیته انضباطی در طی سال گذشته بررسی شده است، اظهار داشت: این پرونده‌ها بسیار اندک و به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد که این موضوع نشان‌دهنده این است که محیط دانشگاه، محیط بسیار مساعد و مناسبی برای ارتقای دانشجویان در زمینه‌های مختلف است.

جعفرزاده با تشریح اقدامات معاونت دانشجویی در امور خوابگاه‌ها در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته حدود ۱۰ اتاق به ظرفیت خوابگاه امام خمینی (ره) اضافه شد و سالن مطالعه این خوابگاه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در خوابگاه امام علی (ع) حصارکشی خوابگاه انجام و فضای سبز در حیاط خوابگاه تعبیه و در مجموع فضای خوابگاه بهینه‌سازی، در خوابگاه امین نیز سالن مطالعه و سالن کامپیوتر خوابگاه از زیر زمین خوابگاه به فضای جدید در طبقات منتقل شدند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته و ضروری است که متناسب با افزایش پذیریش دانشجو فضای خوابگاهی توسعه و امکانات رفاهی نیز در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این تبدیل دوره‌های کاردانی دانشگاه به کارشناسی سبب شده است که یک تأخیر دو ساله در فراغت از تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان ایجاد شود و این دو عامل سبب شده است که سالانه تعداد پذیرش دانشجو بسیار بیشتر از تعداد دانش‌آموختگان شود و در واقع تا حدودی شاهد ازدحام خوابگاه‌ها و شلوغی اتاق‌ها هستیم.

جعفرزاده تأکید کرد: با وجود اینکه در دفترچه ثبت‌نام کنکور سراسری محدودیت‌های زمانی برای استفاده از خوابگاه در دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان اعلام شده است اما معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تلاش کرده است که با وجود محدودیت‌ها، زمینه استفاده همه دانشجویان متقاضی خوابگاه را فراهم کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان خاطرنشان کرد: باید فضای خوابگاهی جدید برای اسکان دانشجویان در نظر گرفته شود و ظرفیت موجود خوابگاه‌های دانشگاه پاسخگوی نیاز و مطالبات نیست.

جعفرزاده گفت: در ابتدای سال تحصیلی جاری اقدامات مقدماتی برای تهیه خوابگاه خودگردان انجام شد اما دانشجویان دانشگاه استقبالی برای اسکان در این خوابگاه‌ها نشان ندادند و اعلام کردند که با وجود محدودیت‌های خوابگاه‌های دانشگاه، این خوابگاه‌ها را بر خوابگاه‌های خودگردان ترجیح می‌دهند اما به علت محدودیت فضای خوابگاهی مشکلاتی برای دانشجویان وجود دارد و این مشکلات به طور مستمر به مسئولان منعکس می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قرار است اسم معاونت به معاونت فرهنگی و امور دانشجویی تغییر یابد لذا در زمینه فرهنگی افزایش مداوم کمیت و کیفیت برنامه‌های فرهنگی به نحوی که برای تمام دانشجویان، اساتید و کارمندان با سلایق مختلف جذابیت داشته باشد از اولویت‌ها بوده و است.

جعفرزاده افزود: در زمینه فرهنگی تقویت کمیته قرآن و عترت دانشگاه، فعال‌سازی هرچه بیشتر ستاد اقامه نماز دانشگاه، گسترش فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر و توسعه فرهنگ کتابخوانی از اهم برنامه‌ها است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان