فرماندار در چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک در دانشگاه ولیعصر مطرح کرد:

تجهیز تنها ۱۲٫۵ درصد از ۸۰ هزار هکتار باغات پسته رفسنجان به سیستم آبیاری نوین

  • شناسه خبر: 106060
تجهیز تنها ۱۲٫۵ درصد از ۸۰ هزار هکتار باغات پسته رفسنجان به سیستم آبیاری نوین

فرماندار رفسنجان گفت: از ۸۰ هزار هکتار باغات ۱۲٫۵ درصد به سیستم ابیاری نوین مجهز شده اند لذا باید شیوه های جدید تکنولوژی به کمک بیاید و دیدگاه های سنتی به دیدگاه های علمی تبدیل شود .

خانه » آخرین اخبار » تجهیز تنها ۱۲٫۵ درصد از ۸۰ هزار هکتار باغات پسته رفسنجان به سیستم آبیاری نوین

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و کشت های گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با بیان اینکه در حوزه مسائل اقتصادی نیازمند حرکتهای نو و جدید هستیم اظهار داشت :رفسنجان در طول سالهای گذشته در حوزه اقتصادی نگاهش به کشاورزی تولید پسته بوده است ایجاد ۸۰ هزار هکتار باغ پسته و وجود درختان با قدمت ۵۰۰ ساله رفسنجان را به مهد پسته رفسنجان تبدیل کرده است .
وی به وجود پژوهشکده ها و کشاورزان نمونه در رفسنجان و مسئله ارزآوری پسته اشاره کرد و گفت :نگاه ما به محصول کشاورزی و پسته در این شهرستان باعث شد که اقتصاد ما دچار چالش شود .
فرماندار تصریح کرد :ما امروز بحرانی ترین دشت ابی را در رفسنجان داریم کاهش سطح زیرزمینی باعث کاهش تولید و کاهش اشتغالزایی شده است .

چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان (۱۰)
ملانوری با بیان اینکه محصول پسته ما ۵۰۰ کیلو در هکتار می باشد اذعان داشت :با این میزان تولید با مجموعه سرمایه گذاری که صورت گرفته است شرایط را برای ما دچار چالش و بحران کرده است و کلیه فعالیت های سیاسی و فرهنگی ما متاثر از فعالیتهای کشاورزی می باشد .
وی افزود : بخش عظیم همه مجموعه دانشگاهی ما و پژو هشکده ها  و مراکز درمانی و فرهنگی ما زیرساختها و جاده ها متاثر از تولید محصول پسته بوده است.
فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه با کاهش محصول پسته و بحران اب در این حوزه حتی خیرین ما امروز در امرار معاش دچار مشکل هستند گفت :باید همه دانشگاهیان و مجموعه های علمی و موسسات تحقیقی به کمک بیایند و ارتباط جدی تری با بخش کشاورزی به وجود بیاورند .

چهارمین کنگره ملی هیدروپونیک و تولیدات گلخانه ای در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان (۱۳)
ملانوری با بیان اینکه که نگاه سنتی ما به کشاورزی نمی تواند مشکلات را حل نماید تصریح کرد :برای برون رفت از مشکلات باید نگاه جدی تر به مراکز علمی داشته باشیم ، از ۸۰ هزار هکتار باغات ۱۲٫۵ درصد به سیستم ابیاری نوین مجهز شده اند لذا باید شیوه های جدید تکنولوژی به کمک بیاید و دیدگاه های سنتی به دیدگاه های علمی تبدیل شود .
وی به بحران اب اشاره کرد و گفت :باید تلاش شود ورودی و خروجی اب را با استفاده از روشهای جدید یکسان کنیم .
فرماندار صنعت کشت های گلخانه ای را یک ضرورت و اصل مهم دانست و گفت : در بحث دولتی با ارائه تسهیلات به این مهم کمک خواهد شد .
وی افزود :مشاغل خانگی تامین کننده معاش چند خانوار می باشد لذا باید به این سمت و سو حرکت کنیم .
وی از برگزاری همایش تدبیر تللاش و توسعه خبر داد و گفت :امیدواریم در این همایش از دانش متخصصین و دانشمندان استفاده کنیم و راه های جدیدی برای توسعه شهر پیدا کنیم .

برچسب ها:
آبیاری نوین پسته پسته رفسنجان تجهیز غرقابی فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان