پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

خدمت رسانی بیش از ۴۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در فاریاب

شفیعی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در گفت وگو با خبرنگار خانه خشتی، اظهار داشت: منطقه فاریاب نهمین اردوی جهادی است که از سوی بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت بسیج ناحیه مقاومت سپاه رفسنجان و حمایت عده ای از خیرین برگزار شده است.

وی از اعزام بیش از ۴۰ نفر دانشجوی پزشکی به روستاهای چاه نارنج، اسلام آباد و مهرویه منطقه فاریاب خبر داد و گفت: دانشجویان رشته های دندان پزشکی، مامایی، پرستاری، رادیولوژی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، پزشکی و هوشبری در دو شیفت صبح و عصر در بخش های درمانی، عمرانی و فرهنگی به مردم این مناطق خدمت رسانی می کنند.

شفیعی یادآور شد: این اردوی ۱۰ روزه از دوم شهریور آغاز و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد و با توجه به اینکه هدف اصلی علوم پزشکی درمان است دانشجویان در زمینه دندان پزشکی، ویزیت، فشارخون، معاینات مامایی، آهن یاری و … خدمت می کنند.

وی در ادامه افزود: در بخش فرهنگی ۴ روحانی آقا و خانم در زمینه مشاوره، مسائل دینی و بحث آسیب شناسی ازدواج فعالیت می کنند و ۱۰ مربی به کودکان و نوجوانان این منطقه قرآن، شعر، داستان و … آموزش می دهند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به استقرار اتوبوس سیار دندان پزشکی در این منطقه اشاره کرد که از استقبال ویژه ای برخوردار بوده است.

وی گفت: بیماری های عفونی، اعتیاد، طلاق و عدم باورهای دینی در این منطقه افزایش چشمگیری داشته که نیاز به مشاوره و رسیدگی دارد.

امیرمحمد شفیعی با اشاره به رتبه بالای استان کرمان در بحث برگزاری اردوهای جهادی، گفت: مردم این منطقه به درمان نیاز دارند و اشتیاق فراوانی نشان می دهند و باید در بخش های مختلف پزشکی فعالیت بیشتری داشته باشیم.

گفت و گو: مهناز شریفی

خروج از نسخه موبایل