پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

از سه طرح جهادکشاورزی رفسنجان بهره برداری شد

به گزارش خانه خشتی، روز گذشته با حضور فرماندار، مسئول جهاد کشاورزی و جمعی از دیگر مسئولان، چهار طرح کشاورزی و دامداری در رفسنجان افتتاح و کلنگ زنی شد.

بهره برداری از دو طرح آبیاری تحت فشار از اراضی آستان قدس‌رضوی با مجموع وسعت ۹۸ هکتار و اعتبار ۹۸۰ میلیون تومان در رفسنجان و یک طرح تولید نهال پسته در روستای فیض‌آباد با ظرفیت یک میلیون تن نهال در سال انجام شد.

طرح تولید نهال پسته در دو هکتار زمین صورت میگیرد و اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان به کار رفته و نیمی از این اعتبار دولتی و بلاعوض و بقیه نیز به صورت آورده شخصی است.

همچنین عملیات احداث مجتمع دامداری حومه شرقی در این روز آغاز شد این مجتمع در ۲۵ کیلئومتری رفسنجان – کرمان قرار دارد که در ۱۰۰ هکتار قرار است ایجاد شود.

از سال ۹۱ واگذاری این زمینها به متقاضیان صورت گرفته که این متقاضیان شامل فارغ التحصیلان علوم دامی، خانواده شهدا وکسانی که از سطح شهر می خواهند دامداری خود را جابجا کنند است.

این مجتمع ظرفیت نگهداری ۱۵۰۰ رأس دام سنگین(گاو) را دارد تا کنون ۸۵۰ میلیون تومان برای زیرساخت های آن هزینه شده و برای تکمیل کامل مجتمع ۵ میلیارد تومان نیاز است.

خروج از نسخه موبایل