ریشه بسیاری از جرائم در جامعه مسائل اخلاقی است

  • شناسه خبر: 105216
ریشه بسیاری از جرائم در جامعه مسائل اخلاقی است

دادستان رفسنجان با حضور در برنامه رادیویی «شهر من رفسنجان» ریشه بسیاری از جرائم در جامعه را مسائل اخلاقی دانست و به اهمیت امنیت اخلاقی و تأثیر آن در امید شهروندی پرداخت.

خانه » اجتماعی » ریشه بسیاری از جرائم در جامعه مسائل اخلاقی است

به گزارش خانه خشتی، حسین رئیسی نژاد امنیت را از مقوله های مهم در زندگی اجتماعی عنوان کرد و آن را یکی از اساسی ترین دلایل تشکیل جامعه دانست و افزود: بشر برای داشتن امنیت بهتر زندگی اجتماعی را تشکیل داد.

وی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد اخلاق در جامعه ای دینی که بر اساس مبانی اسلام اداره می شود، گفت: اگر مسائل اخلاقی و موارد مربوط به امنیت اخلاقی در سطح شهر، خانواده و سایر تشکل ها رعایت شود، امید افراد به زندگی بالا می رود.

دادستان رفسنجان احترام به یکدیگر و پذیرش ارزش ها و اعتقادات را در بهبود زندگی افراد مؤثر خواند و گفت: در صورت توجه به ارزش ها و اعتقادات، بی توجهی یا تهاجمی نسبت به آن صورت نگرفته و اجتماع نیز به خواسته ها و حقوق افراد توجه کرده و به آن ها احترام می گذارد.

حسین رئیسی نژاد اخلاق را معیاری اصلی در زندگی افراد بیان کرد و خواستار احیاء عملی آن در جامعه شد و افزود: همه سازمان ها و نهادها در جامعه اسلامی باید خود را ملزم و موظف کنند تا نقش خود را در داشتن امنیت بهتر ایفا نمایند.

وی با تأکید بر اینکه هر فردی در هر پست و مسئولیتی باید بیشتر از سایرین به مسئله اخلاق توجه کند، گفت: افراد به سبب مسئولیتی که به آن ها واگذار می شود، توسط دیگران قضاوت می شوند؛ لذا هر فرد صرف نظر از وظیفه خاصی که در یک نهاد به او سپرده شده است، باید بداند این نظام، نظامی اخلاقی است.

دادستان رفسنجان با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی به دنبال کاهش جرائم در سطح جامعه است، اظهار کرد: برخی جرائم مستقیماً با امنیت اخلاقی سروکار دارند و ما باید حتماً نسبت به مسائلی که قانونگذار در این زمینه حساسیت دارد و برخی را جرم انگاری نموده است، حساسیت، دقت و توجه کافی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر قانونگذار کاری را منع کرده و جنبه بزهکارانه به آن داده است، به لحاظ حفظ امنیت اخلاقی و اجتماعی است؛ لذا می طلبد افراد نسبت به اجرای قانون اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیسی نژاد خواستار توجه عمومی به مسائل اجتماعی شد و آن را در پیشرفت های شهری مؤثر خواند و گفت: ما در یک جامعه زندگی می کنیم و نباید به فکر خودمان باشیم؛ در زندگی اجتماعی باید مراقب زندگی دیگران هم بود تا خدای نکرده آسیب و ضرری به دیگران وارد نشود؛ زیرا در این صورت باید پاسخگو باشیم.

دادستان رفسنجان امنیت را اساس یک زندگی اجتماعی دانست و افزود:  باید دست به دست هم دهیم و با رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق دیگران فضایی ایجاد کنیم که در آن امید به زندگی حاصل شود.

وی رعایت مسائل اخلاقی در سطوح مختلف را در کاهش آسیب های اجتماعی که خانواده ها را تهدید می کند، خواستار شد و گفت: وقتی بسیاری از جرائم را در جامعه بررسی می کنیم، ریشه بسیاری از آن ها در مسائل اخلاقی است.

رئیسی نژاد با اشاره به اینکه پیامبر ما پیامبر اخلاق بوده و به عنوان پیروان وی باید اخلاق را در عمل ثابت کنیم، اظهار کرد: در بحث اخلاقی حساسیت ویژه داشته و به عنوان اخلاق عملی آن را اجرا خواهیم کرد.

برچسب ها:
امنیت امید شهروندی دادستان رفسنجان رادیو رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان